Az elegáns vonalvezetésű behemót egyszerre ígér megkapó vezetési élményt, tágas belteret és ügyes terepező képességeket, márha valaki lesz olyan marha, hogy a Grecale-t terepre vigye.
A Maserati új SUV-ja rendelhető sima belső égésű motorral, hibrid hajtáslánccal és egy éven belül érkezik az elektromos változat is.
A Grecale piacra lépésekor három felszereltségi szinttel lesz rendelhető. A GT modellverziót egy 300 lóerős, négyhengeres lágy hibrid motor hajtja; a Modena esetében a modell egy 330 lóerős, négyhengeres lágy hibrid motorral van felszerelve; az erőteljes Trofeo modellváltozat pedig egy nagy teljesítményű, 3 literes, 530 lóerős V6-os benzinmotorral lesz elérhető, amely az MC20 luxuskupét mozgató Nettuno motoron alapul. A palettát – még egy éven belül – a Grecale Folgore, a 400V-os technológiával ellátott, 100%-ban elektromos változat teszi majd teljessé.
A Grecale természetesen minden tekintetben nagyon igényes, tágas és kényelmes. Emellett a gyorsulásával sem kell szégyenkezni, hiszen a Trofeo változat 3,8 másodperc alatt futja meg a százas sprintet, végsebessége pedig 285 km/h.
A Grecale kimagasló kényelméhez méretei is hozzájárulnak: a GT változatban a Grecale 4.846 mm hosszú, tengelytávja 2.901 mm, magassága 1.670 mm, szélessége 2.163 mm (a külső tükrökkel együtt), a hátsó kerék nyomtávja pedig 1.948 mm – mely még nagyobb a Trofeo esetében.
Ahogy már írtam, a Grecale vonalai nagyon elegánsak és impozánsak. Könnyednek nem nevezném, mert azért elég vaskos a megjelenése. Aki az autópályán a tükörben megnézi ezt az orbitális hűtőrácsot, biztos egyből kisorol és utat enged a monstrumnak. A hátsó sárvédő nagyon kigyúrttá teszi izmos SUV-nkat, a műves alufelnik pedig igazán emelik az összképet. Hátulról nekem kicsit audis a hatás, de szébek a gömbölydeden lekanyarodó ívek és a két szélen sportosan meredő dupla kipufogó. Egyszóval a külsőn nem lehet fogást találni, ami egy Maserati esetében nem is meglepő.
Belül minden érintés vezérelt – aki szereti, annak jó lesz. Van egy 12,3 colos központi képernyő, van egy 8,8 colos extrákat vezérlő képernyő és van még egy display a hátul utazók számára.
A hangzásért Sonus faber rendszer felel, ami alapból 14, high premium szinten 21 hangszórós.
A vezetési élményt az új, 100%-ban Maserati Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) rendszer fokozza. A vezetés feletti teljes uralmat a különböző vezetési módok egészítik ki: a COMFORT, a GT, a SPORT, a kizárólag a Trofeo-nál elérhető CORSA, valamint az OFF-ROAD opciók.