A Rolls-Royce befejezte a Spectre téli tesztelését, melyet az Északi-sarkkörtől 55 km-re végeztek. Az új Rolls-Royce e-autó télen kezdte az életét a Bespoke próbapályán, a svédországi Arjeplogban, mindössze 55 km-re a sarkkörtől. Ezen a környéken könnyedén -26 Celsius-fokra csökken a hőmérséklet, ha ez nem lenne elég hideg, készítettek egy kamrát ahol tovább hűtik és -40 Celsius fokban is tesztelni tudják az autót.
„Minden új elektromos Rolls-Royce bejelentése komoly elvárásokat hordoz magában, de a Spectre kétségtelenül a legjobban várt modell a márka modern történelmében. Ez azért van, mert ez az autót sokkal több, mint a megszokott luxus. Fényes, merész és az elektromos jövőnk szimbóluma, szeizmikus változást jelképez a hajtásláncunk technológiájában.
„Ezért hoztunk létre ezt a tesztelési programot, amely ugyanolyan jelentős és történelmi, mint maga a Spectre. Ebben a rendkívüli vállalkozásban úgy ’neveljük’ a Specter-t, hogy Rolls-Royce-ként gondolkodjon és viselkedjen. 2,5 millió kilométert tesz meg extrém körülmények között. Ez jóval több mint 400 évnyi Rolls-Royce használat. Megerősíthetem, hogy ennek az útnak a 25%-át megtettük, az eredmények megfeleltek a legambiciózusabb elvárásainknak.” – jelentette be Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója.
1904 májusában kigördült egy autócsoda a szerelőműhelyből. A márka alapítói, Charles Rolls és Sir Henry Royce megegyeztek, hogy megalkotják „a világ legjobb autóját”. A Rolls-Royce Spectre-t.
A Rolls-Royce azonnal hírnevet szerzett a „világ legjobb autójának” nevezett kocsival. Érdemes megjegyezni, hogy az elektromosítás gondolata már akkor felmerült. Henry Royce villamosmérnökként kezdte a munkáját, de élete nagy részét olyan belső égésű motorok tökéletesítésének szentelte, amelyek az elektromos autók jellemzői: csendes futás, azonnali nyomaték és a végtelen sebességfokozat érzése.
A márka alapítóinak a kapcsolata sokkal mélyebb a villanyautózással. Amikor Charles Rolls egy 1900-as Columbia nevű elektromos árammal hajtott autót vezetett, megfogalmazott egy jóslatot: „Az elektromos autó tökéletesen zajtalan és tiszta. Nincs szmog és rezgés. Nagyon hasznosak lehetnek, amikor állandó töltőállomásokat lehet kialakítani”. A mostani kísértet ennek a próféciának a beteljesülése.
Számos oka van, hogy az új autókat ilyen szélsőségeknek teszik ki. Amikor az első prototípusokat megépítik, a mérnökök alap teszteket hajtanak végre azonnal extrém körülmények között, így megbizonyosodhatnak, hogy a rendszer működőképes a hideg időjárási környezetben.
Valódi luxusmárkaként a téli tesztelésnek van még egy összetevője, amely rendkívül fontos a Rolls-Royce számára. A márka mérnökei ezt „deescalated time”-ként határozták meg, ami hihetetlen pontosságot és irányítást tesz lehetővé a Rolls-Royce élmény megteremtésében.
Alacsony tapadású felületeken, például havon és jégen haladva szándékosan destabilizálják a Spectre-t. A mérnökök olyan dinamikus körülményeket hozhatnak itt létre már alacsony tempónál, amelyek általában nagy sebességnél fordulnak elő.
A Spectre a valaha volt „legaktívabb” Rolls-Royce, minden egyes komponense intelligensebb, mint bármelyik korábbi modellben. Az autóban szinte megszámlálhatatlan eszköz kommunikál egymással folyamatosan. 141 200 küldő-fogadó kapcsolattal rendelkezik, a viszonyításképp a Phantom 51 000 kapcsolódással rendelkezett.
A Spectre dizájnja nagyvonalú, de mégis arányos, nagyon érzelmes stílust választottak a tervezők. A vonalvezetése annyira meghaladja a többi kortárs kupét, hogy elektromos szuperkupénak nevezték el a mérnökök.
A márka vezetői azt akarták, hogy az első teljesen elektromos Rolls-Royce rendkívül magával ragadó legyen, ezzel is mutatva, hogy egy elektromos luxusautó is lehet nagyszerű, csábító és lenyűgöző.
A motorteret elválasztó tűzfal áthelyezésével a mérnökök a műszerfal elhelyezkedését is megváltoztatták. Így hihetetlenül alacsony a szélvédő dőlésszöge ezzel sokat javítva a légellenálláson.
Az akkumulátor elhelyezése tovább növeli a Rolls-Royce vezetési élményét. A vezetékeket és a hűtőcsatornákat az autó padlója és az akkumulátor teteje között hozták létre a mérnökök. Csökkentették az autó tömegét és extra hangtompítást értek el a zseniális megoldással.
A téli tesztelési szakasz lezárása után a Spectre folytatja a tesztelési programot. Az Electric Super Coupénak még kétmillió kilométert kell megtennie ahhoz, hogy a márka mérnökei teljesítettnek tekintsék a vállalást. Miután minden tökéletes lesz az autóban, legkésőbb 2023 második felében forgalomba kerülnek az első elektromos luxuskupék.