A teljesen elektromos Rolls Royce Specter extrém hidegben tesztelve

In elektromos autók

A Rolls-Royce befejezte a Spectre téli tesztelését, melyet az Északi-sarkkörtől 55 km-re végeztek. Az új Rolls-Royce e-autó télen kezdte az életét a Bespoke próbapályán, a svédországi Arjeplogban, mindössze 55 km-re a sarkkörtől. Ezen a környéken könnyedén -26 Celsius-fokra csökken a hőmérséklet, ha ez nem lenne elég hideg, készítettek egy kamrát ahol tovább hűtik és -40 Celsius fokban is tesztelni tudják az autót.

„Minden új elektromos Rolls-Royce bejelentése komoly elvárásokat hordoz magában, de a Spectre kétségtelenül a legjobban várt modell a márka modern történelmében. Ez azért van, mert ez az autót sokkal több, mint a megszokott luxus. Fényes, merész és az elektromos jövőnk szimbóluma, szeizmikus változást jelképez a hajtásláncunk technológiájában.

“Ezért hoztunk létre ezt a tesztelési programot, amely ugyanolyan jelentős és történelmi, mint maga a Spectre. Ebben a rendkívüli vállalkozásban úgy ’neveljük’ a Specter-t, hogy Rolls-Royce-ként gondolkodjon és viselkedjen. 2,5 millió kilométert tesz meg extrém körülmények között. Ez jóval több mint 400 évnyi Rolls-Royce használat. Megerősíthetem, hogy ennek az útnak a 25%-át megtettük, az eredmények megfeleltek a legambiciózusabb elvárásainknak.” – jelentette be Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója.

1904 májusában kigördült egy autócsoda a szerelőműhelyből. A márka alapítói, Charles Rolls és Sir Henry Royce megegyeztek, hogy megalkotják „a világ legjobb autóját”. A Rolls-Royce Spectre-t.

A Rolls-Royce azonnal hírnevet szerzett a „világ legjobb autójának” nevezett kocsival. Érdemes megjegyezni, hogy az elektromosítás gondolata már akkor felmerült. Henry Royce villamosmérnökként kezdte a munkáját, de élete nagy részét olyan belső égésű motorok tökéletesítésének szentelte, amelyek az elektromos autók jellemzői: csendes futás, azonnali nyomaték és a végtelen sebességfokozat érzése.

A márka alapítóinak a kapcsolata sokkal mélyebb a villanyautózással. Amikor Charles Rolls egy 1900-as Columbia nevű elektromos árammal hajtott autót vezetett, megfogalmazott egy jóslatot: „Az elektromos autó tökéletesen zajtalan és tiszta. Nincs szmog és rezgés. Nagyon hasznosak lehetnek, amikor állandó töltőállomásokat lehet kialakítani”. A mostani kísértet ennek a próféciának a beteljesülése.

Számos oka van, hogy az új autókat ilyen szélsőségeknek teszik ki. Amikor az első prototípusokat megépítik, a mérnökök alap teszteket hajtanak végre azonnal extrém körülmények között, így megbizonyosodhatnak, hogy a rendszer működőképes a hideg időjárási környezetben.

Valódi luxusmárkaként a téli tesztelésnek van még egy összetevője, amely rendkívül fontos a Rolls-Royce számára. A márka mérnökei ezt „deescalated time”-ként határozták meg, ami hihetetlen pontosságot és irányítást tesz lehetővé a Rolls-Royce élmény megteremtésében.

Alacsony tapadású felületeken, például havon és jégen haladva szándékosan destabilizálják a Spectre-t. A mérnökök olyan dinamikus körülményeket hozhatnak itt létre már alacsony tempónál, amelyek általában nagy sebességnél fordulnak elő.

A Spectre a valaha volt „legaktívabb” Rolls-Royce, minden egyes komponense intelligensebb, mint bármelyik korábbi modellben. Az autóban szinte megszámlálhatatlan eszköz kommunikál egymással folyamatosan. 141 200 küldő-fogadó kapcsolattal rendelkezik, a viszonyításképp a Phantom 51 000 kapcsolódással rendelkezett.

A Spectre dizájnja nagyvonalú, de mégis arányos, nagyon érzelmes stílust választottak a tervezők. A vonalvezetése annyira meghaladja a többi kortárs kupét, hogy elektromos szuperkupénak nevezték el a mérnökök.

A márka vezetői azt akarták, hogy az első teljesen elektromos Rolls-Royce rendkívül magával ragadó legyen, ezzel is mutatva, hogy egy elektromos luxusautó is lehet nagyszerű, csábító és lenyűgöző.

A motorteret elválasztó tűzfal áthelyezésével a mérnökök a műszerfal elhelyezkedését is megváltoztatták. Így hihetetlenül alacsony a szélvédő dőlésszöge ezzel sokat javítva a légellenálláson.

Az akkumulátor elhelyezése tovább növeli a Rolls-Royce vezetési élményét. A vezetékeket és a hűtőcsatornákat az autó padlója és az akkumulátor teteje között hozták létre a mérnökök. Csökkentették az autó tömegét és extra hangtompítást értek el a zseniális megoldással.

A téli tesztelési szakasz lezárása után a Spectre folytatja a tesztelési programot. Az Electric Super Coupénak még kétmillió kilométert kell megtennie ahhoz, hogy a márka mérnökei teljesítettnek tekintsék a vállalást. Miután minden tökéletes lesz az autóban, legkésőbb 2023 második felében forgalomba kerülnek az első elektromos luxuskupék.

 

 

 

 

You may also read!

rally 2022 felfedezettje

Egy álmot élek meg!

Tegnap volt az Érd Arénában a Magyar Rally Országos Bajnokság 2022 Díjkiosztó Ünnepsége, ahol kategóriádban 3. helyen zártad a

Read More...
olcsóbb üzemanyag

Szerdától ismét csökkennek az üzemanyagárak

A novemberi hónap utolsó napján is csökkennek a hazai üzemanyagárak. A beszerzési árat tekintve a benzin bruttó 11 forinttal

Read More...
BMW 3.0 CSL

Az 50 éves BMW M Gmbh a BMW 3.0 CSL-lel ünnepel

A limitált verzióból 50 darab készül három hónap alatt gondos odafigyeléssel, sok kézi munkával. Az utastér szénszál-erősítésű műanyagból készül

Read More...