Íme a világ 20 legdrágább új autója

In auto, Téma

Amikor a szuper- és hiperautók kerülnek szóba, mindig ugyanazok a nevek bukkannak fel: Bugatti, Ferrari, Koenigsegg és Pagani. Olyan autógyártók, akik az évek és évtizedek során a teljesítmény, a luxus és az exkluzivitás legjobbjai közé tartoznak, műhelyeikben készítik a világ legdrágább autóit.

De melyek a világ legdrágább autói? A kérdés megválaszolásához számtalan árlistát és konfigurátort kutatott át a motor1 német szerkesztősége és csaknem 30 olyan autót talált, amelyek ára legalább egymillió euró. Azonban a lista így nagyon hosszú lenne. Ezért 20 autóra korlátozták a keresést. Ahhoz, hogy beférjen a húszas keretben 2,75 millió euróig kellett felmenni. És milyen érdekes, a legegzotikusabb autócsodák közül sokat Olaszországban vagy Franciaországban készítenek.

Mielőtt megismernénk a listán szereplő autókat, tisztáznunk kell valamit. A feltüntetett árak új autókra vonatkoznak, nem veterán ritkaságokra. Így nem találja meg a néhány éve 54 millió euróért eladott Ferrari 250 GTO-t. Érdemes még annyit tudni, hogy ezek alapárak, már csak növelni lehet az egyedi kiegészítők megrendelésével.

Mercedes AMG One – 2,75 millió euró

A Mercedes AMG One; szinte már tökéletes a kidolgozása. Az első hivatalos bejelentés 2017 márciusában volt, az első prototípus bemutatására ugyanebben az évben került sor. Aztán a Mercedes tényleg a magazinok címlapjára került, elsősorban a hibrid hajtásláncával kapcsolatos technikai problémái miatt.

A Lewis Hamilton Forma-1-es versenyautójából származó, 1,6 literes V6-os benzinmotorjához 4 villanymotort párosítottak, így összesen 1200 lóerős az autó. Kezdetben komoly gondok voltak a károsanyag kibocsátási előírásokkal. De idén végre át tudták adni a kocsikat a megrendelőknek. A 275 elégedett ügyfél egyenként legalább 2,75 millió eurót szurkolt le.

Aston Martin Valkyrie – 2,8 millió euró

Az Aston Martin Valkyrie sorozatgyártása 2021 novemberében kezdődött. Árban máris 2,8-3 millió eurónál járunk. Ennek ellenére a tervezett 150 példányt már jóval a gyártás megkezdése előtt eladták. Az ár mellett a műszaki adatok is lenyűgözőek. A 6,5 literes Cosworth V12-es motor 1014 LE-t és 900 Nm forgatónyomatékot ad le, a Rimac villanymotornak köszönhetően pedig összesen 1176 lóerős. A 25 darabra limitált AMR Pro még vadabb és még versenyképesebb lesz.

Koenigsegg Jesko – 2,8 millió euró

A svédek a Jesko-val kerültek a listára. A 2018-as genfi autószalonon mutatták be minden idők leggyorsabb közúti autóját. „531 km/h-s sebességre képes a hiperautó, de a jövőben nem készül több ilyen” – mondta Koenigsegg.

A Jesko gyártása 2021 végén kezdődött és 125 példány a gyártási limit. Mindegyik autó legalább 2,8 millió euróba kerül és egy pár kiegészítő megrendelésével az ár csillagászati lehet. Az olyan extrák, mint a 400 000 eurós karbon karosszéria vagy a 90 000 eurós karbon kerekek bizarr magasságokba viszik az árat. Egy 5,0 literes duplaturbós V8-as motor gondoskodik a hajtásról, a tankolt üzemanyagtól függően akár 1600 lóerőig és 1500 Nm-ig is izmosodhat a fenevad.

Lamborghini Sian FKP 37 – 2,9 millió euró

A Lamborghini Sian sok szempontból hidat jelent a gyártó múltja és jövője között. Adott a legendás V12-es szívómotor szuperkondenzátorok tömegével, amelyek a történelem első villamosított Lamborghinijévé teszik.

Az eredmény egy 819 lóerős, 720 Nm-es hiperautó, amely 0-ról 100 km/h-ra 2,8 másodperc alatt ugrik fel, végsebessége pedig 350 km/h. Mindössze 63 példány készül, egyenként 2,9 millió eurós áron.

Aston Martin Victor – 3 millió euró

Az Aston Martin Victor a brit cég legexkluzívabb munkája, amely a One-77 alvázát használja és egy mindennap használható autóvá varázsolja. A Vulcanból származó ultramodern elemekkel ötvözi a retró stílust, amelyhez lélegzetelállító teljesítmény párosul; 848 LE és 883 Nm nyomaték, valamint a 3 millió eurós ár emeli a legkülönlegesebb autók közé.

Bugatti Bolide – 3 millió euró

Elképzelhetetlen, hogy a Bugatti hiányozzon a listáról. A Bolide, egy tisztán benzines hiperautó, amelyet egy fenséges W16-os motor hajt. 1850 LE és ugyanennyi Nm nyomaték. Csak egy példány készült, így valóban egyedi marad. Körülbelül 3 millió euróért talált gazdát.

Bugatti Chiron Pur Sport – 3 millió euró

Ahogy haladunk felfelé a listán, egyre több Bugatti-val találkozunk. A következő Bugatti a Chiron Pur Sport különkiadás. A készítők nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára és a súlycsökkentésre. A Pur Sportban egy négyturbós W16-os motor található 1500 lóerővel.

W Motors Lykan Hypersport – 3,4 millió euró

Ez az egzotikus kocsi a Fast&Furious 7-ben látható ugratás miatt vált híressé. A Lykan Hypersport autója a 3,4 millió eurós árának köszönhetően került a listára, az ára 2013-ban volt ennyi. A 3,7 literes duplaturbós hathengeres motor 780 LE-t és 960 Nm nyomatékot ad le. Az árát a 420 darab 15 karátos gyémánttal ellátott titán LED-lámpák és a középkonzolon található holografikus kijelző „dobta meg”.

Lamborghini Veneno – 3,66 millió euró

Ez a modell az Aventador alapjaira épül. A 2013-ban bemutatott Lamborghini Veneno jelentősen eltér az elődjétől. Az autó vonalai rendkívül feszesek, letisztultak. A szívó V12-es motor teljesítménye pedig 750 LE-re nőtt. Súlya is mindössze 1450 kg, így 125 kilóval kevesebb, mint az Aventador. Összesen három példányt gyártottak és 3,66 millió euróba kerül egyenként.

Pagani Huayra Roadster BC – 3,76 millió euró

Ez a szuperautó a Pagani Huayra BC Roadster. Benny Caiolának (innen a BC jelzés), Horacio Pagani elhunyt barátja emlékének szentelt limitált modell, mindössze 40 darabos kiadásban gyártották, alapára 3,76 millió eurótól kezdődik. V12-es motor 802 LE-vel és 1050 Nm nyomatékkal, amihez egy mindössze 1250 kilós kasztni párosul, természetesen egy komoly árcédulával.

Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 3,9 millió euró

A világ leggyorsabb szériaautó végsebességének kérdése körül mindig viták folynak. Ott van az SSC Tuatara a maga 455,3 km/órás végsebességével, melyet kétszer is teljesített; a hiteles méréshez kétszer kell megfutni. Azonban a Bugatti Chiron Super Sport 300+ elérte a 490,484 km/órás sebességet, de csak egy irányba. A francia szuperautó mindenesetre drága, nagyon drága. A rendelkezésre álló 30 példány mindegyikéért 3,9 millió eurót kell fizetni.

Koenigsegg CCXR Trevita – 4,3 millió euró

Összesen kettő darab Koenigsegg CCXR Trevita került megépítésre, mindegyikért körülbelül 4,3 millió eurót kértek. Ezért több mint 1000 lóerőt és rendkívül látványos karosszériát kapunk, amely „Koenigsegg Proprietary Diamond Weave” felülettel rendelkezik.

Pagani Imola – 5 millió euró

A Pagani Imola a Huayra teljesen ’kigyúrt’ változata, amelyet az öteletgazada még inkább a versenypályára optimalizált. Hiszen akinek van egy ilyen autója, biztosan szeretne pályanapokon száguldozni az ötmillió eurós hiperautójával. Az aerodinamikát továbbfejlesztették, az 1246 kg-os Pagani Imola hajtásáról a Huayra dupla turbós 6.0 V12-es motorja gondoskodik, aminek 827 LE-re és 1100 Nm-re nőtt a teljesítménye.

Bugatti Divo – 5 millió euró

És még egy Bugatti, ezúttal a Divo. A Chiron erősen módosított köntösébe bújtatva, a francia hiperautó inkább pályára hangolt változata. Az autó tömege körülbelül 34 kg-mal csökkent a Chironhoz képest és még nagyobb hangsúlyt fektetve az aerodinamikára. A W16-os még mindig 1500 lóerős. Hogy mennyi az ára? 5 millió euró az ’alapmodell’, de itt sem ismert a felső határ.

Mercedes-Maybach Exelero – 8 millió euró

Nem különösebben szép autó, de hihetetlenül drága és a vezetési élménye felülmúlhatatlan. A Mercedes-Maybach Exelero tulajdonképpen egy egyedülálló, szinte prototípus modell, amelyet a Fulda rendelt az extrém gumiabroncsok tesztelésére. Az autóra szerelt 23 colos 315-ös kerekektől aligha létezik nagyobb. Több mint 5,80 méter hosszú, 2,7 tonna a súlya és a 351 km/órás végsebesség könnyeket csal a sofőr szemébe. A 690 lóerős, 1020 Nm-es ikerturbós V12-es erőforrással készült különlegességet Birdman amerikai rapper vásárolta meg 8 millió euróért.

Bugatti Centodieci – 8 millió euró

Miután Volkswagen-csoport átvette a márkát, megjelent a Veyron és Chiron, de előtte ott volt a Bugatti EB110 , melyet Romano Artioli álmodott meg. Két éve mutatták be a Bugatti Centodiecit, amely a kilencvenes évek szuperautója előtt tiszteleg. 2022-ben csak 10 példány készül és már mindet eladták, egyenként 8 millió euróért.

 

Bugatti La Voiture Noire – 11 millió euró

A mai napig nem tudni, hogy ki a tulajdonosa ennek az autónak. Annyi biztos, hogy 11 millió eurós összeget (+némi adót) kellett fizetni azért, hogy a Bugatti La Voiture Noire a garázsában álljon. Egyedülálló modell, amely az 1930-as évek legendás Type 57 SC Atlantic-nak állít emléket.

Rolls Royce Sweptail – 13 millió euró

Mit tehet egy milliomos ha a veterán autók szerelmese, de nem szeretne lemondani a legújabb modellek kényelméről? Keresse fel a Rolls-Royce-t. Egy névtelen milliárdos megtette és 13 millió euróért megterveztette a Rolls-Royce Sweptailt, amely a múlt modelljeit idézi a formavilágával. 

Pagani Zonda HP Barchetta – 20 millió euró

A Pagani mítosz a Zondával született. A HP Barchetta a valaha épített legdrágább autó, amely San Cesario sul Panaro-ban készült. A Zonda HP Barchetta, Horacio 60. születésnapja alkalmából került kiadásra. Az autókülönlegesség 7,3 literes AMG V12 szívómotorral rendelkezik, amely körülbelül 800 lóerőt ad le.

Rolls Royce Boat Tail – 23 millió euró

Elérkeztünk a felháborítóan drága új autók jelenlegi királyához a Rolls-Royce Boat Tail-hez. Az egyedi, tetőtől talpig személyre szabott autó, a rejtélyes tulajdonosa (állítólag Jay-Z és Beyonce) kívánságai szerint készült. Például a csomagtartóban van egy hűtőrekesz a pezsgőnek és egy hely a speciális, méregdrága esernyőnek. Az árat hivatalosan soha nem közölték, de a pletykák szerint 23 millió eurót fizettek érte.

Forrás: https://de.motor1.com/news/519260/die-20-teuersten-neuwagen-weltweit/

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights