A balesetek okai: veszélyes kereszteződések és a megnövekedett autók száma

In auto, Téma

Az ADAC legújabb tanulmánya szerint az európai autóbalesetek nagy része a városokban és a lakott területen kívüli utak kereszteződéseiben történik. A balesetek több mint 28 százaléka kanyarodási szabályok megsértése, rosszul felmért távolság és sebesség miatt következik be. Csak 2019-ben 340-en haltak meg és 7141 közlekedő súlyosan megsérült Németország útjain ennek következtében. Az ADAC, Európa legnagyobb autós szövetsége, rendszeresen vizsgálja a mobiltási és a közlekedési fejlesztések lehetőségeit.

A vezetéstámogató rendszerek fejlesztése és a balesetek bekövetkezéseinek csökkentése érdekében az ADAC körbenézett a szomszédos országokban is. Az ÖAMTC (osztrák) és az AXA svájci balesetkutató intézettel közösen vizsgálta az ütközések fő okait.

Megfigyelték, hogy mind a három országban eltérőek a balesetek típusai. Németországban a balra kanyarodó a szembejövő forgalmat méri fel rosszul és fordul az elsőbbséggel rendelkező elé. Svájcban a főútra balra kikanyarodók figyelmetlenek és az érkező járművel ütköznek. Ausztriában pedig a főutat keresztezők a mindkét irányból érkezőkre veszélyesek. Az eltérő okok miatt nem igazán lehetséges az egységes fellépés.

A tanulmány másik eredménye, hogy különösen a fiatal és idősebb vezetőknél nagyobb a balesetveszély előidézése kanyarodás vagy kereszteződésen történő áthaladás közben. Az ADAC szerint a modern járművekből sokkal rosszabb az általános kilátás, amely egy kereszteződésbe történő behajtásnál komoly probléma. A járműtechnológia fejlesztései egyre több lehetséges megoldást kínálnak. Beépített érzékelők, nagy látószöggel rendelkező Crossroads asszisztensek sok balesetet megelőzhetnek.

Az Euro NCAP jármű biztonsági program keretében vizsgálja az első sorozatgyártású megoldásokat, de még sok évnek el kell telnie, hogy elegendő autót szereljenek fel ezzel a technológiával.

A másik megfigyelt probléma a megnövekedett autók száma. A régebben kialakított hagyományos kereszteződések már nem képesek a nagy mennyiségű forgalom biztonságos áteresztésére. Átmeneti megoldásként az ADAC a kereszteződések biztonságosabbá tételét javasolja. A kereszteződés megfelelő láthatósága, például éjszakai kivilágítása és határozottabb útburkolati jelek kialakítása. Körforgalmak vagy közlekedési szigetek építése, valamint jelzőlámpák vagy stoptáblák felszerelése.

A szigorú szabályok azonban keveset érnek, ha figyelmetlenek a sofőrök. Fontos a megfelelő vezetési magatartás megtanulása, amely hozzájárulhat az általános közlekedésbiztonság növeléséhez. Minden közlekedőnek ügyelnie kell, hogy vezetési stílusát az adott kereszteződéshez igazítsa, mérsékelje sebességét és megállással biztosítsa az elsőbbséggel rendelkezők haladását. Az ADAC külön felhívja a figyelmet a helyes ülésbeállításra. A járművezető ügyeljen, hogy az üléspozíciója megfelelő körbelátást biztosítson az autóból.

Forrás: https://de.motor1.com/news/579392/adac-studie-unfallgefahr-linksabbiegen-2022/

You may also read!

hotrod

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en!

Exkluzív dupla premier Budapesten, a Hotrod Hangar csapatával Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból

Read More...
Morris Nomad

Morris Nomad

A Morris Nomad egy olyan autó, amelyet a Leyland Australia gyártott az ausztrál piacra 1969 és 1972 között. Ez

Read More...
elektromos Toyota pickup

Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

Belső források szerint elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de

Read More...
Verified by MonsterInsights