A balesetek okai: veszélyes kereszteződések és a megnövekedett autók száma

In auto, Téma

Az ADAC legújabb tanulmánya szerint az európai autóbalesetek nagy része a városokban és a lakott területen kívüli utak kereszteződéseiben történik. A balesetek több mint 28 százaléka kanyarodási szabályok megsértése, rosszul felmért távolság és sebesség miatt következik be. Csak 2019-ben 340-en haltak meg és 7141 közlekedő súlyosan megsérült Németország útjain ennek következtében. Az ADAC, Európa legnagyobb autós szövetsége, rendszeresen vizsgálja a mobiltási és a közlekedési fejlesztések lehetőségeit.

A vezetéstámogató rendszerek fejlesztése és a balesetek bekövetkezéseinek csökkentése érdekében az ADAC körbenézett a szomszédos országokban is. Az ÖAMTC (osztrák) és az AXA svájci balesetkutató intézettel közösen vizsgálta az ütközések fő okait.

Megfigyelték, hogy mind a három országban eltérőek a balesetek típusai. Németországban a balra kanyarodó a szembejövő forgalmat méri fel rosszul és fordul az elsőbbséggel rendelkező elé. Svájcban a főútra balra kikanyarodók figyelmetlenek és az érkező járművel ütköznek. Ausztriában pedig a főutat keresztezők a mindkét irányból érkezőkre veszélyesek. Az eltérő okok miatt nem igazán lehetséges az egységes fellépés.

A tanulmány másik eredménye, hogy különösen a fiatal és idősebb vezetőknél nagyobb a balesetveszély előidézése kanyarodás vagy kereszteződésen történő áthaladás közben. Az ADAC szerint a modern járművekből sokkal rosszabb az általános kilátás, amely egy kereszteződésbe történő behajtásnál komoly probléma. A járműtechnológia fejlesztései egyre több lehetséges megoldást kínálnak. Beépített érzékelők, nagy látószöggel rendelkező Crossroads asszisztensek sok balesetet megelőzhetnek.

Az Euro NCAP jármű biztonsági program keretében vizsgálja az első sorozatgyártású megoldásokat, de még sok évnek el kell telnie, hogy elegendő autót szereljenek fel ezzel a technológiával.

A másik megfigyelt probléma a megnövekedett autók száma. A régebben kialakított hagyományos kereszteződések már nem képesek a nagy mennyiségű forgalom biztonságos áteresztésére. Átmeneti megoldásként az ADAC a kereszteződések biztonságosabbá tételét javasolja. A kereszteződés megfelelő láthatósága, például éjszakai kivilágítása és határozottabb útburkolati jelek kialakítása. Körforgalmak vagy közlekedési szigetek építése, valamint jelzőlámpák vagy stoptáblák felszerelése.

A szigorú szabályok azonban keveset érnek, ha figyelmetlenek a sofőrök. Fontos a megfelelő vezetési magatartás megtanulása, amely hozzájárulhat az általános közlekedésbiztonság növeléséhez. Minden közlekedőnek ügyelnie kell, hogy vezetési stílusát az adott kereszteződéshez igazítsa, mérsékelje sebességét és megállással biztosítsa az elsőbbséggel rendelkezők haladását. Az ADAC külön felhívja a figyelmet a helyes ülésbeállításra. A járművezető ügyeljen, hogy az üléspozíciója megfelelő körbelátást biztosítson az autóból.

Forrás: https://de.motor1.com/news/579392/adac-studie-unfallgefahr-linksabbiegen-2022/

You may also read!

endurocross

Hertlik Donoven: újabb második hely, ezúttal végre problémamentesen!

Kategóriájában szerzett újabb második hellyel egyre közelebb kerül álmaihoz a 2022-es endurocross Magyar Bajnokságban Hertlik Donoven. A korábbi háromszoros

Read More...
drágul az üzemanyag

Péntektől emelkedik az üzemanyagok piaci ára

Péntektől a benzin és a gázolaj beszerzési ára is emelkedik bruttó 4-4 forinttal. Ez azt jelenti, hogy a piaci

Read More...
R5 Turbo 3E

Közönségdíjas az R5 Turbo 3E a 2022-es Arts & Elegance Concours-on

Az R5 Turbo 3E elnyerte a 2022-es Art & Elegance concours közönségdíját, a kiállítást 2022.09.25-én Chantilly-ben tartották Franciaországban. Az R5

Read More...