Fényűző exkluzivitásával, lebilincselő menetdinamikájával és tágasságával, valamint páratlan sokoldalúságával a BMW X7 rövid időn belül a luxuskategória legsikeresebb BMW modelljévé érett.
A bajor prémiummárka legnagyobb Sports Activity Vehicle (SAV) modellje hamisítatlan dizájnújításokkal fokozza a megjelenést. Szembetűnő a frontrész kialakítása és a gyári akár 23 colos könnyűfém keréktárcsa (a BMW modelltörténetében most először). Új a belső is, amelyhez a BMW ívelt kijelzővel és BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja társul. Az új BMW X7 bővített alapfelszereltséggel, innovatív vezetést támogató rendszerekkel és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával érkezik meg az utakra.
A BMW X modellcsalád egyesült államokbeli fejlesztőközpontjában, a BMW Group spartanburgi gyárában készül majd. Az új BMW X7 nemzetközi piaci bevezetése 2022 augusztusában kezdődik.
A legnagyobb BMW X modell exkluzivitását átfogó dizájnújítások nyomatékosítják, minden korábbinál hangsúlyosabban hirdetve az új BMW X7 zászlóshajóként is betöltött státuszát. A kettéosztott fényszórók az új BMW X7 modellel ünneplik világpremierjüket. A magasabbra pozícionált, vízszintesen elnyújtott LED-fényforrások a helyzetjelzőknek, a nappali menetfényeknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az alájuk helyezett LED-technológiás egységek a tompított és a távolsági fényszórók szerepét töltik be, amelyek sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódnak és csupán aktiválásra válnak láthatóvá. A két BMW hűtőrács elegáns kontúrvilágítása gazdag extravaganciával ruházza fel az új BMW X7 frontrészét, álló helyzetben és menet közben egyaránt.
Az új BMW X7 hátsó kialakítását az extrém keskenyre húzott és immár háromdimenziós formában megtervezett fényforrások progresszív stílusa uralja. A két fényforrást csiszolt üvegbe épített, elegáns krómcsík köti össze.
Az új BMW X7 utasterében a bajor prémiummárka utasai három üléssorban élvezhetik a modell által kínált bőséges teret. Az újratervezett műszerfal – keskeny szellőzőrostélyaival és alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításaival – és a BMW Ívelt Kijelző párosa már első ránézésre is modern stílusú, progresszíven digitalizált egység benyomását kelti. Az automataváltó előválasztó karja merőben új, csúcstechnológiás kialakítást kapott.
Az új BMW X7 motorpalettájának csúcsán az új BMW X7 M60i xDrive modell új, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorja foglal helyet. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó BMW M TwinPower Turbo technológia 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményben és 750 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki.
A BMW X7 xDrive40i modell legújabb fejlesztésű motorja (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2 – 10,5 liter / 100 km; 380 LE és 520 Nm, amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 540 Nm-re növelhető.
X7 xDrive40d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,7 liter / 100 km; soros hathengeres dízelmotorja 352 lóerős, csúcs forgatónyomatéka pedig 700 Nm, amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 720 Nm-re növelhető.
A három motor legfontosabb közös eleme az automataváltóba integrált, újgenerációs mild-hibrid technológia, 48 Volt kapacitású indítógenerátor elektromos rásegítésével 9 kW / 12 lóerő többlet-teljesítményt és plusz 200 Nm forgatónyomatékot állít elő.
A vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettáját kapja meg az óriás BMW. Csak néhány az újdonságok közül. Tolató segéd (Reversing Assistant) akár 200 méteres távolságig is képes önállóan elvégezni a precíz kormányzási feladatokat. Új az utánfutó Asszisztens (Trailer Assistant), amely a vontatmánnyal végzett tolatási manővereket hivatott megkönnyíteni. Valamint újdonság a Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant), 200 méteres távolságig képes bármilyen manővert eltárolni és megismételni amint az autó egy korábban elmentett manőver helyszínére érkezik.