Emlékszik még rá? Nissan Micra (1992-2003)

In auto, Téma

Ismeri ezeket az autókat? Talán Önnek is volt ilyen. Valahogy már nem is emlékszünk rájuk, pedig ha visszagondolunk rengeteg emlék köt a régi autóinkhoz. Most egy olyan kocsiról van szó, amely nem voltak igazán feltűnő és napjainkban már csak a megrögzött rajongóknál találunk egyet-egyet. Nem azért mert bukott modell volt, egyszerűen csak az átlagos autóvásárló szeme elsiklott felette.

Az 1993 tavaszán megjelenő új Nissan Micra (K11) óriási szenzáció volt. Ez volt az első japán autó, amely elnyerte az “Év Autója” címet Európában. Mögötte a Fiat Cinquecento és a Renault Safrane végzett a dobogón. A győzelem nem volt érdemtelen, a Micra kényelmes és praktikus volt, ez a modell a Renault Clio segítségével elindította a minőségi kisautók trendjét.

3,72 méter hosszú, 1,58 méter széles és 2,36 méter tengelytáv, ezek voltak a Micra második generációjának legfontosabb adatai. 775 kilogrammos saját tömegével a K11 nagyon könnyűnek számított. A modell annyira kiegyensúlyozott és tetszetős volt, hogy több mint tíz évig a piacon maradt és nem volt szükség igazi modellfrissítésre.

A kis Micra az Egyesült Királyságban, Japánban és Tajvanon is készült. Japánban 1992 januárjában, Európában pedig az év vége felé mutatták be. Teljesen új, 1,0 literes (CG10DE) és 1,3 literes (CG13DE) alumínium DOHC 16 szelepes motorok hajtották, amelyek teljesítménye 55 LE, illetve 75 LE volt és mindkettő a legkorszerűbb ECCS üzemanyag-befecskendezéssel volt ellátva.

1998-tól megjelent a dízel változat, egy 1,5 literes 58 lóerős PSA motorral kínálták hozzá. A CVT automata sebességváltó és a szervokormány rendelhető extra volt. A felszereltségi listán olyan biztonsági elemek szerepeltek, amelyek ebben a piaci szegmensben még nem voltak jellemzőek. Az oldalsó ütközés elleni védelem alapfelszereltség volt, a biztonsági övfeszítők és a vezetőoldali légzsák kezdetben opcionális volt, később alapból bekerült valamennyi Micrába.

A facelift verziót 1997 végén vezették be és 1997 végétől 2003 elejéig készült. 1997-ben csak néhány példány készült, majd 1998-ban indult a frissített modellek megjelenése.

Az első modellekhez képest az átdolgozott hűtőrács, a modernebb fényszórók és hátsó lámpák, az újratervezett lökhárítók, az ovális oldalsó irányjelző, a jelentős belső és a műszerfal változtatások jelentették az újítást. A rádióantenna korábban az „A” oszlopból nyúlt ki, később a tető közepére, majd hátulra került.

2000 végén az arculatváltás mellett a motorokat is modernizálták, immár 60 illetve 82 lóerősek voltak.

2002 végén bemutatták az új, „halszemű” Micra K12-t (a K11 még gyártás alatt állt). Majd 2003 elején teljesen lecserélték az újabb modellre.

Forrás: https://de.motor1.com/news/580041/nissan-micra-k11-1992-historie/

You may also read!

endurocross

Hertlik Donoven: újabb második hely, ezúttal végre problémamentesen!

Kategóriájában szerzett újabb második hellyel egyre közelebb kerül álmaihoz a 2022-es endurocross Magyar Bajnokságban Hertlik Donoven. A korábbi háromszoros

Read More...
drágul az üzemanyag

Péntektől emelkedik az üzemanyagok piaci ára

Péntektől a benzin és a gázolaj beszerzési ára is emelkedik bruttó 4-4 forinttal. Ez azt jelenti, hogy a piaci

Read More...
R5 Turbo 3E

Közönségdíjas az R5 Turbo 3E a 2022-es Arts & Elegance Concours-on

Az R5 Turbo 3E elnyerte a 2022-es Art & Elegance concours közönségdíját, a kiállítást 2022.09.25-én Chantilly-ben tartották Franciaországban. Az R5

Read More...