Az elektromos járművekre történő átállás felgyorsult. Annyira gyorsan történik, hogy még azok a márkák is váltani kényszerülnek, amelyek a belső égésű motoroknak köszönhetik hírnevüket. Nagyon sok ország már egyenesen azt tervezi, hogy teljesen betiltják a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését. A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse ezt tévedésnek és túl korainak tartja.
Nem rég tartott New York-i rendezvényen, Zipse a Reuters-nek adott interjúban kiemelte az elektromos járművekkel szembeni aggályait. „Amikor örülünk az új technológiának, az elektromos autóknak, legyünk óvatosak! Mert ha hirtelen átbillen a mérleg az ev-k javára az megnöveli a függőséget a nyersanyagtól, ami viszont nagyon kevés országban van.” Vannak azonban más kérdések is, amelyeket figyelembe kell venni.
„Ha valaki nem tud elektromos autót vásárolni, de mégis autóra van szüksége, akkor inkább azt javasolnám neki, hogy használja a meglévő korszerű benzines vagy dízel autóját, ugyanis a gyártók rengeteget áldoztak az üzemanyag hatékonyságra és a környezetvédelemre, így megfelelnek a legszigorúbb előírásoknak. Figyelembe kell azt is venni, hogy sok vásárló nem hajlandó vagy nem képes elektromos autóra váltani a töltési infrastruktúra hiányosságai miatt. Ha mi nem árulunk ICE motoros autókat, akkor majd valaki más megteszi és hátrányba kerülünk.
Lehet, hogy egy potenciális vásárló úgy dönt, hogy e-autót vásárol vagy már elektromos autója van és valamiért új helyre költözik, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem tudja majd otthon tölteni az autóját. Ez máris komoly akadályt jelent számára, mert így kényelmetlenné válhat az e-autó használata.
Jelenleg nagyon kevés olcsó, teljesen elektromos új jármű van a piacon. Azok a vásárlók, akik nem engedhetnek meg maguknak nagyobb méretű, teljes értékű e-járművet, de mégis új autót akar venni, azonnal dilemmába ütközik, ugyanis hagyományos motorral szerelt autók közül könnyű találni jóval olcsóbban, jobb autót. Érdemes ezeket a tényezőket szem előtt tartani mert úgy tűnik, hogy a belsőégésű autóknak még jó néhány évig meglesz a helyük a piacon.”
Ezeknek a problémáknak a nagy része egy elnyújtott idővonalon belül megoldható. A Chevrolet például segíti az elektromos autó vásárlókat, hogy töltőket építhessenek ki kedvezményesen az otthonukba, de már elkötelezte magát, hogy 2035-től kizárólag csak teljesen elektromos autókat gyártson. A Ford terve, hogy 2030-ra a jármű eladásainak fele elektromos lesz, ennek érdekében jelentős beruházásokat tesz a töltési infrastruktúra fejlesztésbe.
Forrás: https://www.carscoops.com/2022/04/combustion-engine-vehicles-still-very-important-in-the-global-market-says-bmw-ceo/