Az eddig is dinamikus Kia XCeed még dinamikusabb és vonzóbb lett. Újak a ledes fényszórók, a hűtőmaszk és a lökhárító. Nagyot dobnak a megjelenésen a míves 18-as alufelnik, hátul pedig diffúzor és új fényes fekete betét zárja a sort. A hátsó lámpák rajzolata és világítási képe keskeny, vonalaik az autó vállvonalába nyúlnak. A csomagtérajtó és a hátsó lökhárító keresztirányú élei vizuálisan is szélesítik az XCeed sportos kiállását.
Az új Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük három új és feltűnő árnyalattal (Lemon Splash, Celadon Spirit zöld és Yuca acélszürke).
Az új XCeed utastere elöl-hátul tágas, az utasok csípőmagassága valamennyi helyen akár 44 mm-rel nagyobb, mint az ötajtós modellben, így a ki-beszállás is kényelmesebb. Az üvegfelületek kialakítása a hátsó utasoknak is kellemes, sok fény jut az utastérbe, ugyanakkor a hátul ülők fejtere is tágasabb a kompakt crossoverek kategóriájában szereplő versenytársakénál.
Az új XCeed csomagtartója (VDA szabvány szerint) 426 literes, és a hátsó üléstámlák előredöntésével egészen 1,378 literig bővíthető. A használatot segíti a hátsó támlák 40:20:40 arányú osztása, és az állítható nyitási magasságú, villanymotoros mozgatású csomagtérajtó is. A csomagtartó padlója két magasságban rögzíthető aszerint, hogy a vezető a padló alatt, vagy felette szeretne több helyet. Az a padlókialakítás a ki- és bepakolást is egyszerűbbé, kényelmesebbé teszi.
A kínálatban három közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDi) benzines erőforrás szerepel, a háromhengeres 1.0 literes 120 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa172 Nm, az 1.5 literes négyhengeres pedig 160 lóerőt teljesít, miközben 253 Nm leadására képes. A harmadik változat a Ceed és ProCeed GT modelleket is hajtó 1.6-os, ami egyben az XCeed kínálatának legerősebb tagja is: 204 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 265 Nm. Ez a motor különleges menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt, az állórajtos 100 km/h-s gyorsítás szintideje mindössze 7.5 s (hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval).
A rendszeresen hosszú utakat teljesítőknek jó választás a takarékos, dízelmotoros Hybrid 48V kivitel, ebben a konfigurációban az 1.6 literes turbódízel hatfokozatú kézi sebességváltóval dolgozik együtt, és 136 lóerős (280 Nm). A hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel felszerelt változat forgatónyomatéki csúcsa 320 Nm.
A teljes modellcsaládban elérhető Hybrid 48V rendszerek villanymotorja a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt energiával támogatja a belső égésű (benzines vagy dízel) hajtást, főleg gyorsításokkor. A Hybrid 48V modellváltozatok megjelenése erőforrástól, felszereltségtől és az erőátvitel kialakításától függően akár 10 százalékkal is csökkenti az új XCeed modellpalettájának széndioxid-kibocsátását (NEDC 2.0, vegyes ciklus szerint).
Az új XCeed plug-in hibrid (PHEV) hajtással is elérhető, 8.9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal, 44.5 kW teljesítményű villanymotorral, és ‘Kappa’ sorozatú, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorral. Hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójával (6DCT) ez a rendszer 141 lóerős összteljesítményre és 265 Nm forgatónyomaték leadására képes, tisztán elektromos hatótávolsága 48 km (városi forgalomban 60 km). Ezzel a hatótávolsággal a legtöbb használó napi ingázása is lefutható pusztán elektromos energia felhasználásával.
Menettulajdonságok, kezelhetőség
A XCeed kényelmes és sportosan is vezethető
Az XCeed felfüggesztését és kormányművét európai mérnökcsapat tervezte, a cél a tökéletes komfort mellett a mindenkori kiváló vezetési élmény megalkotása volt. Emelt hasmagassága ellenére az XCeed vezetése, különleges futóműhangolásának, kompakt külső méreteinek, valamint alacsony tömegének és súlypontjának köszönhetően dinamikus élmény.
A Ceed modellcsalád egyedüli tagjaként az XCeed első lengéscsillapítóiban a húzóirányú ütközők hidraulikus kialakításúak. A csillapítókba épített gumiütközők a csillapító olajtöltésében lebegnek, ami különösen rossz minőségű felületeken teszi egyenletesebbé a csillapítási karakterisztikát. Így a nagy ki- és berugózások csillapítása is puha, a karosszéria nem rázkódik és nem is billeg zavaróan. Ezzel a felfüggesztéssel a kormányzás is közvetlenebb és pontosabb, ugyanakkor a futómű rugózó elemeinek működése csendesebb.
Az új XCeed rugói elöl 7, hátul pedig 4%-kal puhábbak, ami nem csak a kényelemre hat pozitívan, de a stabilitásnak is jót tesz. A hátsó kereszttartó dinamikus csillapítása szintén csökkenti az útzajt és hatásosan kiszűri a vibrációkat is menet közben.
High-tech
Az új XCeed 10.25 colos érintőképernyővel működő navigációs rendszerének része a többszörös Bluetooth kapcsolódási lehetőség. Ennek révén az utasok egyszerre akár két mobileszközt is az autóra csatlakoztathatnak, a rendszerhez az Android Auto és Apple CarPlay szintén hozzátartozik. Az XCeed felszereltségétől függően a vásárlók 5.0 colos DAB rádiós rendszert és 8.0 colos érintőképernyővel felszerelt audiót is választhatnak, szintén vezeték nélküli Android Autóval és Apple CarPlay-jel.
Az adaptív tempomat együttműködik a navigációval, előre érzékeli az útvonal kanyarulatait és automatikusan a biztonságos értékre csökkenti a sebességet. A kanyar után a rendszer magától visszaáll a korábban beállított sebességértékre.