A Renault és a Vitesco Technologies közösen fejleszti az elektromos és a hibrid autók erősáramú rendszereit

One Box

Stratégiai partnerséget kötött a napokban a Vitesco Technologies és a Renault csoport. Az együttműködés célja egy egyedülálló, úgynevezett „One Box” erősáramú elektronikai rendszer koncepciójának kifejlesztése. A megállapodás révén a Vitesco Technologies a Renault csoport kulcsfontosságú partnerévé válik, ami egyben nagyon fontos mérföldkő a vállalat további növekedése szempontjából.

A Renault csoport és a modern hajtástechnológiák fejlesztője, a Vitesco Technologies stratégiai együttműködést írt alá az elektromos és a hibrid hajtásláncú autók erősáramú elektronikai rendszereinek közös fejlesztéséről és gyártásáról.

A megállapodás értelmében a két társaság a piacon egyedülálló erősáramú elektronikai – „One Box” néven futó – koncepció kifejlesztést.

One Box

A „One Box” egy olyan kulcsfontosságú elektronikai egységet takar, amely egy dobozban egyesíti a hibrid és elektromos járművek energiaellátáshoz és hajtáshoz kapcsolódó összes meghatározó alkatrészét: így a DC-DC átalakítót[1], az OBC[2] fedélzeti töltőt és az invertert[3]. A Renault járműveinek jövőbeli fejlesztése során példátlan kompaktságot érhetnek el a „One Box” segítségével, amelynek köszönhetően további hangsúlyt fektethetnek az utastér méretének és a kényelem növelésére. Az újdonság konfigurációi és az összeszerelése, valamint a különböző alapvető alkatrészek az elektromos és hibrid hajtásláncokhoz igazodnak. A fejlesztési munkálatok döntő részben Toulouse-ban zajlanak majd.

A “One Box” a tervek szerint 2026-tól a Renault elektromos és hibrid járműveiben jelenik meg. A cél az, hogy a Renault csoport végül ezt a terméket a 100 százalékban elektromos járművek számára szerelje össze a franciaországi ipari telephelyein. 

A partnerség részeként a Renault csoport egyúttal többéves szerződést biztosít a Vitesco Technologies számára a Renault hibrid járműveinek erősáramú elektronikai rendszereinek kifejlesztésére. Ezen túlmenően a Vitesco Technologies 2025-től a Renault csoport számára egy “High Voltage Box”-ot szállít majd, amely egyesíti a DC/DC átalakítót és a töltőt az akkumulátoros elektromos járművekhez.

[1] A DC-DC átalakító egy erősáramú elektronikai áramkör, amely az akkumulátorból származó nagyfeszültségű egyenáramot (DC) átalakítja az autó alacsony feszültségű, 14 V-os egyenáramú hálózatának ellátására.

[2] A fedélzeti töltő (On Board Charger) lehetővé teszi a nagyfeszültségű, egyenáramú akkumulátor újratöltését az elektromos hálózatról.

[3] Az inverter az egyenáramú energiából váltakozó áramot hoz létre. Ez vezérli többek között a motor fordulatszámát és az energiavisszanyerést fékezéskor.

Verified by MonsterInsights