Váratlan fordulat a Zemplén Ralin – videóval

In sport
Zemplén Rally

Beszélgetés Dominik GT-vel – aki 2022 felfedezettje lett – a Therwoolin VIII. Zemplén Rally után.

Túl vagy életed első Rally2-es bajnokságán, vége az évadzáró futamnak is, ahol J4F kategóriában első lettél, és abszolútban is igen előkelő helyen végeztél. Mi volt a váratlan autó és kategória váltás oka?

Zemplén Rally– Az autóváltás engem is meglepett, én úgy tudtam még este,  hogy nem tudok indulni, mert a Hondánál váratlan műszaki hiba lépett fel, amit idő és alkatrész hiányában már nem lehetett megoldani. Aztán kicsit később Apa mondta, hogy nyugodjak meg lesz valami autó, reggel menjek pályát járni, mire végzünk, addigra mindent elintéz. Akkor még nem tudtam, hogy már túl van rajta és az autó már a Berényi Racing kamionjában útra kész. Aztán másnap délután egy körül a szerviz parkban lehullt a lepel a Peugeot 208-ról. Mit mondjak volt megdöbbenés, öröm és bevallom egy kis bizonytalanság is részemről. Nem ültem még ilyen lovon, szelíd lesz vagy szilaj?

Zemplén Rally

Végül is sikerült problémamentesen teljesíteni a versenyt, az eredménynek örülök, hiszen elsőre nem volt rossz, de érzem, hogy bőven hagytam benne. Alig várom a következő találkozásunkat.

Zemplén Rally
Milyen volt az első gyors illetve mire gondoltál a rajt előtt?
– A rajt előtt sok emlék és gondolat kavargott bennem. Nemrég még a pályák szélén álltam és néztem a versenyeket. Apával és Anyával osztottam meg az álmaimat, hogy majd szeretnék versenyző lenni. Apával álltam az egyik gyors közepén és mutattam neki, hogy majd ilyen Peugeot-ot szeretnék vezetni. És most Itt ülök egy 208 R4-ben amit eddig csak a pálya széléről néztem. Oké itt vagyok, itt a kocsi mindjárt rajtolunk, a…-ba kell ezzel egyáltalán elindulni???

Eltelt pár nap a verseny óta. Hogyan látod visszanézve az eseményeket? Csinálnál-e bármit másképp?
– Visszagondolva és visszanézve a belső felvételeket azt gondolom minden a helyén volt. Látszik pár helyen az óvatosság, de szerintem ezt nem lehetett tovább élezni, mert se teszt se bármilyen tapasztalat nem volt az autóval – a Zemplén Rally pályái is ismeretlenek, nagyon nehezek, és még ott volt a sötétedés utáni szakasz is – ezt így kellett lehozni!

Igen egy dolgot csinálnék másképp, a céldobogó után Miskolc felé venném az irányt a Peugeottal, nem adnám vissza Berényi Lacinak.

Volt-e valamilyen kaland vagy említésre méltó story a verseny alatt?
– A mádi gyorson volt egy beton vályú, ami irtózatosan megdobta az autót, hirtelen a füvön találtuk magunkat, de sikerült megoldani a váratlan helyzetet.

 

Zemplén Rally

Vége a Bajnokságod első évének, hogy értékeled? Mik a további tervek? Hol és milyen autóval láthatunk legközelebb?
– Nem volt könnyű az első év, de sok szempontból sikeres volt és váratlan barátságokat hozott. Ha valamit megtanultam az idén, akkor az az, hogy a versenyről-versenyre változó körülmények / minden pálya új és más mint a többi /, a körülöttem folyamatosan változó emberek / szerelők, navigátorok …stb / extrém időjárási körülmények / Kazincbarcikán hőségriadó, Pécsen 3 napig szakadó eső / és az autó folyamatos változásai a tesztek hiánya,  illetve mindezek összességének kezelése. Összefoglalva, megtanultam alkalmazkodni, ezt biztosan hasznosítani  tudom a jövőben. Minden tekintetben sokat tanultam és sok tapasztalatot szereztem. Ezt az utolsó versenyt a Peugeottal éreztem az egész évad jutalmának, megkoronázásának!  Persze az 5. kategória éves 3. helyének is örülök. Szerintem, idén már nem lesz komolyabb verseny. Most az érettségimre kell koncentrálnom. Folytatom a megkezdett munkát a Fitt4Race-el.  Jövőre a Rally1-ben szeretném folytatni Bán Viktorral. A 2023-as évet szintén a tanulásra és a dinamikus fejlődésre szánom.

Mivel még nincs pontos versenynaptár a 2023-as évre, ezért konkrét versenyt nem tudok mondani, de az első ORB futamon mindenképpen ott leszünk!

Hálás köszönet a Szüleimnek!

Köszönök mindent a Berényi Racingnak, Juhász Csabinak, Papp Gyurinak, a verseny szervezőknek, és a nézőknek!

 

Fotó: Hajóka SportFotó

– Hajósi Miklós –  

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights