Beszélgetés Dominik GT-vel – aki 2022 felfedezettje lett – a Therwoolin VIII. Zemplén Rally után.
Túl vagy életed első Rally2-es bajnokságán, vége az évadzáró futamnak is, ahol J4F kategóriában első lettél, és abszolútban is igen előkelő helyen végeztél. Mi volt a váratlan autó és kategória váltás oka?
Végül is sikerült problémamentesen teljesíteni a versenyt, az eredménynek örülök, hiszen elsőre nem volt rossz, de érzem, hogy bőven hagytam benne. Alig várom a következő találkozásunkat.
Milyen volt az első gyors illetve mire gondoltál a rajt előtt?
– A rajt előtt sok emlék és gondolat kavargott bennem. Nemrég még a pályák szélén álltam és néztem a versenyeket. Apával és Anyával osztottam meg az álmaimat, hogy majd szeretnék versenyző lenni. Apával álltam az egyik gyors közepén és mutattam neki, hogy majd ilyen Peugeot-ot szeretnék vezetni. És most Itt ülök egy 208 R4-ben amit eddig csak a pálya széléről néztem. Oké itt vagyok, itt a kocsi mindjárt rajtolunk, a…-ba kell ezzel egyáltalán elindulni???
Eltelt pár nap a verseny óta. Hogyan látod visszanézve az eseményeket? Csinálnál-e bármit másképp?
– Visszagondolva és visszanézve a belső felvételeket azt gondolom minden a helyén volt. Látszik pár helyen az óvatosság, de szerintem ezt nem lehetett tovább élezni, mert se teszt se bármilyen tapasztalat nem volt az autóval – a Zemplén Rally pályái is ismeretlenek, nagyon nehezek, és még ott volt a sötétedés utáni szakasz is – ezt így kellett lehozni!
Igen egy dolgot csinálnék másképp, a céldobogó után Miskolc felé venném az irányt a Peugeottal, nem adnám vissza Berényi Lacinak.
Volt-e valamilyen kaland vagy említésre méltó story a verseny alatt?
– A mádi gyorson volt egy beton vályú, ami irtózatosan megdobta az autót, hirtelen a füvön találtuk magunkat, de sikerült megoldani a váratlan helyzetet.
Vége a Bajnokságod első évének, hogy értékeled? Mik a további tervek? Hol és milyen autóval láthatunk legközelebb?
– Nem volt könnyű az első év, de sok szempontból sikeres volt és váratlan barátságokat hozott. Ha valamit megtanultam az idén, akkor az az, hogy a versenyről-versenyre változó körülmények / minden pálya új és más mint a többi /, a körülöttem folyamatosan változó emberek / szerelők, navigátorok …stb / extrém időjárási körülmények / Kazincbarcikán hőségriadó, Pécsen 3 napig szakadó eső / és az autó folyamatos változásai a tesztek hiánya, illetve mindezek összességének kezelése. Összefoglalva, megtanultam alkalmazkodni, ezt biztosan hasznosítani tudom a jövőben. Minden tekintetben sokat tanultam és sok tapasztalatot szereztem. Ezt az utolsó versenyt a Peugeottal éreztem az egész évad jutalmának, megkoronázásának! Persze az 5. kategória éves 3. helyének is örülök. Szerintem, idén már nem lesz komolyabb verseny. Most az érettségimre kell koncentrálnom. Folytatom a megkezdett munkát a Fitt4Race-el. Jövőre a Rally1-ben szeretném folytatni Bán Viktorral. A 2023-as évet szintén a tanulásra és a dinamikus fejlődésre szánom.
Mivel még nincs pontos versenynaptár a 2023-as évre, ezért konkrét versenyt nem tudok mondani, de az első ORB futamon mindenképpen ott leszünk!
Hálás köszönet a Szüleimnek!
Köszönök mindent a Berényi Racingnak, Juhász Csabinak, Papp Gyurinak, a verseny szervezőknek, és a nézőknek!
Fotó: Hajóka SportFotó
– Hajósi Miklós –
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére