A Skoda acél gerincű termékcsaládjának 90. évfordulója

In veterán
Skoda acélgerinc

90 évvel ezelőtt, 1933 áprilisában a Škoda tökéletes választ adott a világgazdasági válságra – a 420-as progresszív népautót. Először alkalmazott egy olyan koncepciót, amely gerincvázas alvázkerettel és független kerékfelfüggesztéssel előzte meg korát, és a folyamatos újításoknak köszönhetően közel fél évszázadon át versenyképes maradt. A moduláris felépítésű, könnyű és merev “acélgerinc” a Škoda kettőtől nyolchengeresig, 4×2, 4×4 és 6×4 hajtású autóiban bizonyított. Ezek közé tartoztak a legendás Popular, Rapid, Superb, Octavia és Felicia modellek. 1980-ig a jól bevált cseh alvázakat használták a török Škoda 1202 Kamyonet pick-upok gyártásához is.

A világgazdasági válságra adott válasz a Škoda 420 Standard volt 1933 áprilisában. A progresszív koncepciót egy gerincvázas alvázkerettel fejlesztette ki Ing. Josef Zubatý, kiváló menettulajdonságait egy USA körüli promóciós körút is bizonyította.

 

Skoda acélgerincA Škoda 420-as mintegy 200 kg-mal kevesebbet nyomott, mint hagyományos elődje, a Škoda 422-es, karosszériával együtt csak mintegy 730 kg-ot. A tartósabb futómű csökkentette a karosszériára nehezedő terhelést. A független felfüggesztésű hátsó kerekek jobban követték az útfelületet, mint a merev tengely, így érezhetően nőtt a menetkomfort.

Skoda acélgerinc

A gerincváz hasznos kit volt, amely lehetővé tette a személyautók, könnyű haszongépjárművek és terepjárók széles választékát 4×2, 4×4 – vagy 6×4 hajtással, mint ez a Škoda 903 (1936).

Skoda acélgerinc

Az 1933 áprilisában bevezetett koncepció utolsó cseh képviselője a Škoda 1202 (1961-1973) volt. A jól bevált alváza azonban 1980-ig a török Škoda 1202 Kamyonet pick-upok alapját képezte.

You may also read!

hotrod

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en!

Exkluzív dupla premier Budapesten, a Hotrod Hangar csapatával Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból

Read More...
Morris Nomad

Morris Nomad

A Morris Nomad egy olyan autó, amelyet a Leyland Australia gyártott az ausztrál piacra 1969 és 1972 között. Ez

Read More...
elektromos Toyota pickup

Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

Belső források szerint elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de

Read More...
Verified by MonsterInsights