90 évvel ezelőtt, 1933 áprilisában a Škoda tökéletes választ adott a világgazdasági válságra – a 420-as progresszív népautót. Először alkalmazott egy olyan koncepciót, amely gerincvázas alvázkerettel és független kerékfelfüggesztéssel előzte meg korát, és a folyamatos újításoknak köszönhetően közel fél évszázadon át versenyképes maradt. A moduláris felépítésű, könnyű és merev „acélgerinc” a Škoda kettőtől nyolchengeresig, 4×2, 4×4 és 6×4 hajtású autóiban bizonyított. Ezek közé tartoztak a legendás Popular, Rapid, Superb, Octavia és Felicia modellek. 1980-ig a jól bevált cseh alvázakat használták a török Škoda 1202 Kamyonet pick-upok gyártásához is.
A világgazdasági válságra adott válasz a Škoda 420 Standard volt 1933 áprilisában. A progresszív koncepciót egy gerincvázas alvázkerettel fejlesztette ki Ing. Josef Zubatý, kiváló menettulajdonságait egy USA körüli promóciós körút is bizonyította.
A Škoda 420-as mintegy 200 kg-mal kevesebbet nyomott, mint hagyományos elődje, a Škoda 422-es, karosszériával együtt csak mintegy 730 kg-ot. A tartósabb futómű csökkentette a karosszériára nehezedő terhelést. A független felfüggesztésű hátsó kerekek jobban követték az útfelületet, mint a merev tengely, így érezhetően nőtt a menetkomfort.
A gerincváz hasznos kit volt, amely lehetővé tette a személyautók, könnyű haszongépjárművek és terepjárók széles választékát 4×2, 4×4 – vagy 6×4 hajtással, mint ez a Škoda 903 (1936).
Az 1933 áprilisában bevezetett koncepció utolsó cseh képviselője a Škoda 1202 (1961-1973) volt. A jól bevált alváza azonban 1980-ig a török Škoda 1202 Kamyonet pick-upok alapját képezte.