Az újra és újra felvetődő kérdés: Mi az a minimum összeg, amiért még lehet használható A-ból B-be elvivő autót találni? Én most a 200.000 forintot jelöltem meg maximumnak. Már régen írtam erről, úgyhogy most újra feltúrtam a Hahu bugyrait. Tehát először jött a keresés, majd a telefonálás, most pedig az utolsó lépés, a megnézés és próbakör.
A keresési feltételek a következők:
A vételár 10 és 200.000 Ft között van, a min ár azért kell, hogy az ár nélküli elszállt hirdetések ne jelenjenek meg.
Az állapot Normál, kitűnő, megkímélt, újszerű és sérülésmentes.
Az irányítószám 2030, Érd és annak 50 km-es sugara, hiszen ilyen kis értéknél számít, hogy ne kelljen 10.000 forintokat eltankolni.
És ami még fontos, legalább 6 hónap műszaki legyen a kiszemelt delikvensen.
Tehát az első részben átnéztem a kínálatot, úgy, ahogy bárki megteheti. Majd pedig felhívtam a szűrőn fennakadtakat. Ezek után már csak három autó maradt. Egy Golf, amit túl messzinek ítéltem.
Egy Renault Twingo, ami valószínűleg jó autó lehetett, mert mire mentem volna, már megvették. És egy Ford Escort kombi, ami még megvolt.
Tehát a Ford:
- 160.000 forintért
- napi használatra alkalmas
- 1.6 benzines
- 90 lóerős motor
- 1210 kg
- Manuális klíma
- szeptemberig műszaki
- 246.814 km.
A telefonos érdeklődés során kiderült, hogy nagyon kedves, normális az eladó. Az autó nemrég lakatolva lett, a futómű is fel lett újítva. A féltengelyek sem ropognak, sajnos a klíma nem működik. A kompresszor bekapcsol, de a gázt elengedte. A vezérlés 220.000 km-nél volt cserélve. Ami hibája, hogy az ajtókárpitok elengedték magukat. Amúgy a jelenlegi a második tulajdonos, 120.000 km-el vette 2010-ben.
Ahogy megérkezem Szobra, látszik egy pár lakksérülés a Fordon, de a vonalak egyenesen futnak, élőben is jó kiállású az autó. A motorháztetőn van egy horpadás,
illetve a csomagtér fedél más színű.
Ami eddig nem tűnt fel, a kis Ghia embléma. És tényleg, elől elektromos ablakemelő,
a csomagtartón a roló és még az ülésmagasság állítás is működik. Az a gyanúm, hogy a klíma egy töltéssel egy szezont elfutna.
Közben Gáborral – aki igazi gondos gazda – kicsit beszélgetünk is. Kiderül, hogy nagy Ford fun. Volt még 1.6-os Ford Taunusa, Sierrái, még V6-os is. Ezt az autót – ahogy korábban írtam – 120.000 km-el vette.
És akkor menjünk egy próbakört. A kormánykerék azért nagyon kopott, ez alapján több km-t saccolnék. Viszont az Escort pöccre indul.

Hidegen van egy kis hydrotőke hangja, de melegen elmúlik. Elindulok, próbálok kitekert kormánnyal nagy gázzal startolni, de nem recseg egyik féltengely sem.

Ahogy haladunk, érezni, hogy egyben van az autó. Semmi kopogás, jók a gömbfejek, a kormány sem lötyög, nem is húz semerre. Egyszóval érzésre egyben van a gép. A fékek is jól fognak, nem ütnek sem a kerekek, sem a fékek, mondjuk 80 fölé nem mentünk. A 90 lovas motor is egészen jól mozgatja a viszonylag könnyű kombit.
Azért még alá is néztem, látszik a küszöbön is, hogy nemrég volt lakatolva. Őszintén szólva, ha ilyen kategóriában keresnék autót, ezt nyugodt szívvel megvenném.Gábornak megköszöntem, hogy kipróbálhattam az autóját és sok sikert kívántam az eladáshoz, amire biztos nem kell sokat várni.
Összefoglalva a lényeget, lehet normálisan működő, használt autót találni 200.000 forintig. Persze a szerelővel való átnézetést itt sem érdemes kihagyni. És őszintén szólva ez nekünk, férfiaknak olyan, mint amikor a női nem neves képviselői a használt ruhás boltban keresgélnek és sikerül kifogniuk olcsón egy-két klassz darabot. Szóval én is élveztem, hogy a kezdeti internetes keresgélésből kikerekedett egy épkézláb használható járgány.
Az első rész itt:
Van-e 200.000 forintig használható autó?
A második pedig it olvasható:
Van-e 200.000 forintig használható autó? 2. rész
Ui.: Mire közlöm a cikket, már a Golf és az Escort is elkelt.