A Kia még az EV Day előtt bemutatta a PV5 külsejét. A PV5 Cargo és Passenger a PBV (feladatra épített jármű) sorozat első modelljei. A PV5 2024-ben Las Vegasban a Consumer Electronics Show-n még csak tanulmányként jelent meg, de most már szériaérett modellként láthatjuk.
A legtöbb autógyártó tud szuper megjelenésű sportos vagy SUV modelleket. De amikor sok nagy sima felülettel van dolguk, ott már nem mindig sikeresek a dizájnerek. Nem így a Kia-nál.
Tehát nézzük a Cargo oldalfalát. Egy nagy több négyzetméteres felület. Mégis nagyon tetszetős. Például a teher változat oldalfalában is látszódnak az oldalablakok helyei, megtörve ezzel az egyhangúságot – és gondolom – spórolva a gyártósoron. A sárvédőívek is szögletesek és nagyon jól néznek ki. A küszöb domborulatok is feldobják a külsőt. Az egész futurisztikus, kicsit olyan, mintha egy profi és vagány életnagyságú Lego szettett látnánk.
Elölről is nagyon dögös a dizájn. Picit gyorsvonatos szemből a PV5, de ez inkább pozitívum, mint negatívum. A magasra emelt övvonal, a fönt elhelyezett nappali fény és az alsó téglalap alakú lökhárító mind erőteljes dinamizmust kölcsönöznek az autónak.
Hátulra máe nem jutott annyi formai geg, de hozz a kötelezőt és nem néz ki rosszul. A lámpák formája kifejezetten csinos.
A Passenger szinte teljesen megegyezik a hátsó oldalablakokat és ajtókat, illetve az alufelniket kivéve. Amit ezen a két zseniális dobozoson láthatunk, az a Kia nyelvezetében az „egyesült ellentétek” formafilozófiát képviseli. Az biztos, hogy nagyon jól néz ki! És könnyű továbbgondolni, hogy ezeken az alapokon még hány féle járművet készíthet majd a Kia mennyire hatékonyan.
Várjuk a további jellemzőket!