A belsőégésű motorokat gőzerővel fejlesztik, így a Porsche 2030 után is gyárt majd benzinmotoros autókat.
Oliver Blume a stuttgarti gyár vezérigazgatója a héten tartotta éves sajtótájékoztatóját. Elárulta, hogy a Cayenne és a Panamera 2030-ig biztosan benzinnel fog működni. Megerősítette, hogy mindkét modell fejlesztése tovább folytatódik.
A fejlesztések miatt nem kell attól tartani, hogy ezek után jóval kisebb motorokat szerelnek majd az autókba. A Porsche ugyanis már korábban bejelentette, hogy a Cayenne-t 2030 után is meg lehet majd vásárolni V8-as motorral. Ugyanez vonatkozik a Panamera is, bár itt a V6-os motor több fejlesztést kap. A konnektorról tölthető hibridek egyre terjednek a luxus sport márkák körében, a vásárlók kívánságait figyelembe véve nagyobb elektromos hatótávolságot kínál a közeljövőben.
A nagy múlttal rendelkező német gyár ellentmond az eddigi politikai törekvéseknek, ezért joggal merül fel a kérdés: Miért tér vissza a Porsche a belsőégésű motorhoz? A válasz egyszerű: a korábban bejelentett ambiciózus elektromos célkitűzések nem megvalósíthatók. A sajtótájékoztatón a Porsche vezérigazgatója elismerte: a cél valóban az volt, hogy az évtized végére az éves eladások 80 százalékát már az elektromos járművek tegyék ki, de mostanra kiderült, hogy ez a cél irreális, mivel 2024-ben az eladott autók mindössze 12,7 százaléka volt teljesen elektromos.
Ha az új Cayenne gyártását jóváhagyják, akkor a tervek szerint 2030-ban kerül piacra. Ez azt jelenti, hogy a Porsche négy benzines modellt fog értékesíteni a következő évtizedben. Természetesen nem csak a belsőégésű motorokra koncentrálnak. Az EV-k fejlesztése is párhuzamosan folytatódik.
A teljesen elektromos, negyedik generációs Cayenne ez év végén kerül piacra. A 718 Boxster/Cayman elektromos sportautó hamarosan megjelenik és egy nagyméretű, hétüléses elektromos SUV is piacra kerül pár éven belül.
A Porsche évek óta hangoztatja, hogy a 911 lesz az utolsó belsőégésű motorral szerelt autója. Ha megtartják a sajtótájékoztató ígéreteit, akkor az ikonikus sportautó jövője biztosított. A cég a szintetikus üzemanyagokban látja a benzinmotoros autók jövőjét. Ennek érdekében a vállalat saját kezébe vette a fejlesztéseket és megkezdte az e-Fuel gyártását a chilei Punta Arenasban található üzemben, ahol szén-dioxid semleges üzemanyagokat állítanak elő.
Forrás: https://de.motor1.com/news/753446/porsche-panamera-lange-zeit-benziner/