A Volvo mesterséges intelligencia és virtuális világ segítségével készít biztonságosabb autókat

In High-tech, hír
Volvo és AI

A Volvo Cars AI által generált virtuális világokat használ biztonsági szoftverének (ADAS) fejlesztéséhez, hogy autóit még biztonságosabbá tegye.
    Ezáltal össze tudjuk vetni az autóink továbbfejlesztett érzékelői által összegyűjtött eseteket, mint például a vészfékezéseket, éles kanyarokat vagy manuális beavatkozásokat. Igy lehetőségünk van, hogy megpróbáljuk rekonstruálni és felfedezni azokat egy új módon, és rájönni, hogy lehetne ezeket az eseteket elkerülni, megelőzni.

    Köszönhető ez fejlett számítástechnikai módszernek, a Gauss-splatingnek , amely a valós világból rengeteg valósághű 3D-s jelenetet és témát képes létrehozni. A virtuális környezetet például a közlekedők hozzáadásával vagy eltávolításával, valamint a forgalom vagy az úton lévő akadályok viselkedésének megváltoztatásával lehet manipulálni – különböző eredmények generálása érdekében.

Volvo és AI
A Volvo Cars az AI és  virtuális világok segítségével készít biztonságosabb autókat

    Ez a technika lehetővé teszi számunkra, hogy biztonsági szoftverünket mindenféle forgalmi helyzetnek kitegyük, olyan sebességgel és léptékben, ami korábban nem volt lehetséges. Mostantól olyan szoftvert tudunk fejleszteni, amely bonyolult, ritka, de potenciálisan veszélyes „szélsőséges esetek” során is jól működik, és a szoftver szélsőséges eseteknek való kitettségét hónapokról napokra csökkenthetjük.

 „Már több millió adatpontunk van olyan pillanatokról, amelyek soha nem történtek meg, és amelyeket felhasználunk a szoftverünk fejlesztéséhez” – mondja Alwin Bakkenes, a Volvo Cars globális szoftverfejlesztésért felelős vezetője. „A Gaussian splattingnak köszönhetően kiválaszthatunk egy ritka esetet, és kiegészíthetjük azt a forgatókönyv több ezer új variációjává, amelyek alapján betaníthatjuk és validálhatjuk modelljeinket. Ez olyan spektrumot szabadíthat fel, amire eddig még nem volt lehetőségünk, és még azelőtt elkaphatjuk a szélsőséges eseteket, mielőtt azok a való világban bekövetkeznének.”

 

A puzzle egy darabja


A Volvo Cars a valós tesztelés mellett virtuális környezeteket is használ a szoftverek képzéséhez, fejlesztéséhez és validálásához, mivel ezek biztonságosak, méretezhetőek és költséghatékonyak. A virtuális környezeteket a Volvo Cars által alapított, mesterséges intelligenciával és szoftverekkel foglalkozó Zenseact vállalattal együttműködve fejlesztik házon belül.

Ez a projekt egy vezető svéd egyetemek számára indított PhD-program része, amelynek célja annak feltárása, hogy a neurális renderelési technikákat be lehet-e építeni a jövőbeli biztonsági kezdeményezésekbe. A tanulmányt a következő szervezetek támogatják  : Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP)

 

Az adatok felhasználásának története a biztonság javítása érdekében  

 

A Volvo Cars már régóta használja az adatokat és a fejlett technológiákat a biztonság növelése érdekében. A Volvo Cars biztonsági kutatócsoportja által gyűjtött adatok döntő szerepet játszottak a világ néhány kiemelkedő biztonsági újítás kifejlesztésében és tesztelésében.

Az 1970-es években a Volvo Cars a biztonsági kutatócsoportjának köszönhetően elkezdte kihasználni az adatokat a biztonság javítása érdekében. A kezdeti időkben a csapat mérőszalagokkal érkezett a balesetek helyszínére, hogy felmérje a féknyomokat és más ütközésjelzőket. A balesetekből gyűjtött adatok és ismeretek számos életmentő újítást inspiráltak, mint például az ostorcsapás-sérülésvédelmi rendszer és az oldalütközés elleni védelmi rendszer. Az új, fejlett technológia most lehetővé teszi, hogy még okosabban használjuk fel az adatokat a kockázatos helyzetek megelőzésére.

Az NVIDIA technológia integrálása

 

A Volvo Cars az NVIDIA-val nemrégiben kibővített kapcsolatának köszönhetően olyan technológiákat fedezhet fel, mint a Gaussian splatting. A teljesen elektromos autók új generációja, amely az NVIDIA gyorsított számítási rendszerére épül, különböző szenzorok adatait gyűjti össze, hogy minden eddiginél jobban megértse, mi történik az autóban és az autó körül. Az NVIDIA DGX rendszerek által támogatott AI szuperszámítógépes platform kontextusba helyezi ezeket az adatokat, új felismeréseket tár fel, és a jövő biztonsági modelljeit képzi ki. Javítja és felgyorsítja a mesterséges intelligencia fejlesztését. Ez a szuperszámítógépes platform része a Volvo Cars és a Zenseact közelmúltbeli befektetésének, amelynek célja az egyik legnagyobb északi adatközpont létrehozása. 

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights