Az autó arcát az E-osztálytól kölcsönözték, de sajnos a rozsdásodási hajlam itt is komoly probléma
A 2000-es évek első évtizede tele van úttörő technológiai újításokkal. MP3-lejátszók, korai okostelefonok, felgyorsuló kommunikáció, új közösségi oldalak, játékkonzolok. Felnőtt a generáció, amely akkoriban élte fiatalságát.

Az évtized nyitányaként a 203-as sorozat (2000-2007) Mercedes C-osztály ünnepelte premierjét immár 25 éve, 2000. március 21-én Sindelfingenben.
Az új C-osztállyal a Mercedes technológiai tűzijátékot indít el. Számos funkció az S-osztályból származik. Például a COMAND vezérlő- és kijelzőrendszer, jóval a mai érintőképernyők előtt, akkoriban soknak számító digitális kijelzővel. LINGUATRONIC amely hangutasításokat hajt végre. Motorok tekintetében széles választékot kínált. A benzinmotoroknál a kompresszor biztosítja a hatékonyságot és a teljesítményt, míg a CDI a gazdaságos dízelmotorokat jelenti.
A 190-es és az első C-osztály (202-es sorozat) után az új modell külsejét teljesen átalakították és műszakilag megkapta a legújabb fejlesztéseket. Már 2006 szeptemberében kétmillió eladott autót számoltak. A márka soha nem látott sikereket ért el ilyen rövid idő alatt egy modellsorozattal.
A W203 tervezési munkái 1994 közepén kezdődtek röviddel az előd premierje után, a végleges tervet 1995 decemberében hagyta jóvá a vezetőség. A tesztelés 1997-ben kezdődött és a C-osztály második generációja végül 2000 szeptemberében került forgalomba.
A Mercedes szándékosan beépítette az 1998-ban bemutatott S-osztály jellegzetes elemeit. Többek között az azonnal felismerhető háromszög alakú hátsólámpákat. A 203-as sorozat a hosszabb tengelytávval és a rövid túlnyúlásokkal, valamint laposabb szélvédővel szakított az előd modellek formavilágával.
Kifinomult aerodinamika, kiváló 0,26-os légellenállási együttható és rendkívül alacsony zajszint a belső térben. Ezzel a C- osztály új mércét állított fel a szegmensben.
A sorozat két további változattal bővült, 2000 végén jött a sportkupé, majd 2001-ben a kombi. Három felszereltségi szint közül lehetett választani: CLASSIC, ELEGANCE és AVANTGARDE.
Széles motorpaletta: négy- és öthengeres soros motorok, valamint V6-os motorok, pazar 354 lóerős C 32 AMG csúcsmodel. A 2004-es modellfrissítés után a 367 lóerős V8-as motorral szerelt C 55 AMG a modellpaletta élére került. A 4MATIC összkerékhajtási rendszer 2002 őszétől volt választható, különféle motorokkal kombinálva.
A C-osztály még a Forma-1-ben is bemutatta sportos és praktikus erősségeit. 2004 és 2007 között a Mercedes C 55 AMG T-modell az F1 Medical Car szerepét töltötte be a Grand Prix versenyeken, sürgősségi egészségügyi járműként.
Forrás: https://de.motor1.com/news/754581/mercedes-c-klasse-2000-w203/