Az elektromos autók 5 év alatt átlagosan 60%-ot veszítenek értékükből

In elektromos autók
ev értékvesztés

Sok e-autó tulajdonost nagyon rosszul érint ez a hír, de sokan vannak akik örülnek ennek a tendenciának. A hagyományos autók átlagos értékvesztése 46% körül van, ettől lényegesen rosszabbul járnak az új elektromos autó vásárlók.

Az új autók árának általános emelkedése a használt autók piacára is hatással van, amely világszerte jelentős áremelkedést mutatott. Ebben az összefüggésben az elektromos autók némileg árnyalják a trendet. A használt villanyautó vásárlása gyanút ébreszt sokakban, teljesen jogosan, hiszen adott esetben nagyon drága alkatrészekről beszélünk. A kétségek főként az akkumulátor állapotával kapcsolatosak.

Az iSeeCars globális amerikai keresőmotor friss tanulmánya szerint a zéró károsanyag kibocsátású autók öt év alatt értékük háromnegyedét is elveszíthetik. Ez az értékvesztés még a csúcskategóriás autókét is meghaladja, amelyek a presztízst és luxusfelszereltséget kínálnak, ezért általában nem tekinthetők jó befektetésnek.

KIA EV6

Az iSeeCars tanulmány több mint 800 000 használt (elektromos és belső égésű motoros) járművet vizsgált meg, amelyeket 2019 éve eleje és 2025 februárja között adtak el, pontosan meg tudta határozni az autók értékvesztésének százalékát.

A legnagyobb értékvesztést a Jaguar I-Pace szenvedte el, amely 72,2%-ot veszített értékéből. Öt év után átlagosan 50 000 euró volt az árkülönbség az új és a használt között.

Jaguar I-PACE upgrade

Nem a brit SUV volt az egyetlen, amely ilyen meghökkentő csökkenést mutatott. A Tesla Model S átlagosan 65,2%-ot veszített újkori értékéből. Általánosságban elmondható, hogy a Tesla nem áll jól, minden modellje a legrosszabbak között szerepel, a Model Y 60,4%-kal, a Model 3 pedig 55,9%-kal. A Hyundai Kona EV is sokat veszít értékéből, öt év után átlagosan 58%-kal ér kevesebbet, mint új korában.

Az 5 éves használt autók átlagosan 45,6%-ot veszítenek értékükből, amíg az elektromos autók 58,8%-ot. Rossz hír az eladni vágyóknak, de jó hír azoknak, akik használt e-autót terveznek vásárolni.

Ha egy olyan villanyautó, mint a Model S, amely 2012 óta van forgalomban és megbízhatónak bizonyult, akkor egy 5 éves, jó állapotú Tesla vásárlása 50 000 euróval olcsóbban jó alkalom lehet a zéró emissziós autózás megtapasztalására.

A legújabb modellek, mint például az Hyundai Ioniq 5 szerviz tapasztalatai azt mutatják, hogy az akkumulátor teljesítményének és megbízhatóságának csökkenése sokkal jobb, mint azt eredetileg gondolták. Az ilyen tapasztalatok megerősíthetnek sokakat, hogy egy használt elektromos autó vásárlása egész jó ötlet lehet.

Forrás: https://fr.motor1.com/news/755335/voitures-%C3%A9lectriques-perdent-valeur-5ans/

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights