Az elektromos vagy a belsőégésű motorral szerelt autók a megbízhatóbbak?

In autóipar, autószerelés, elektromos autók

Az új és szélesebb adatbázisnak köszönhetően az ADAC tudja a választ erre a kérdésre. 159 modellsorozatot vizsgáltak és közzétették a legfrissebb 2025-ös statisztikát. A Toyota tulajdonosoknak van egy rossz hírünk, elveszítette a legmegbízhatóbb autó címet, legtöbbszőr ők kértek segítséget.

Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Európa legnagyobb autóipari szövetsége) hibaelhárítási csapata soha sem unatkozik. Éppen ellenkezőleg. 2023-ban körülbelül 3,5 millió hívás érkezett hozzájuk, addig 2024-ben már több mint 3,6 millió mentésre vonultak ki. A ’Sárga Angyalok’ segítségére idén januárban volt a legnagyobb igény, amikor körülbelül 377 000 mentést hajtottak végre.

Mini

A belső égésű motorok meghibásodási aránya a 2024-ben 9,4 míg az elektromos autóknál mindössze 3,8 hiba jutott 1000 autóra.

Ahogy nő az elektromos autók száma az utakon, úgy nő az e-autó meghibásodások száma is. 2024-ben 43 678 alkalommal hívtak segítséget a villanyautó tulajdonosok, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. Az elektromos autókat érintő meghibásodások számának növekedése mégsem ad okot aggodalomra, inkább normális jelenség az elektromos modellek számának növekedésével.

A legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza. 2015-ben például a meghibásodások 35,7 százalékát a 12 voltos akkumulátor okozta. A 2020-as koronavírus-járvány csúcspontján az akkumulátorok meghibásodásának gyakorisága 46,3 százalékra ugrott, mivel az autókat egyáltalán nem vagy nagyon keveset használták.

Tesla rekord eladás

A meghibásodások második oka a motorprobléma vagy motorelektronikával kapcsolatos hiba (22,1 százalék). A belső égésű motorban ezek üzemanyag ellátási vagy a gyújtás hibák; az elektromos autóban a nagyfeszültségű rendszer meghibásodása lehet. Jó hír, a használtautó vásárlóknak a sokak által problémaforrásnak tekintett start-stop rendszer, amely nem generál több hibát. Az ilyen környezetvédő berendezések ellenére egyre kevesebb az önindítóval, a generátorral, az elektromos rendszerrel vagy a rajtahagyott világítással kapcsolatos hibák (10,6%) aránya. A végére maradtak az autónak nem felróható hibák miatti segítségkérések a gumiabroncsok (8,8%) és a bezárt kulcsok okozta problémák (6,9%).

Korábban kifejezetten megbízhatónak számító Toyota különösen hajlamosnak bizonyult a meghibásodásokra. A leggyakrabban nem induló modell a Toyota C-HR, 1000 járműre 63,1 hiba. De más Toyota modelleknél is gondok vannak a megbízhatósággal. Legyakoribb ok az indítóakkumulátor idő előtti meghibásodása. A Toyota már reagált a problémára és új, erősebb akkumulátorokat szerel a kocsikba.

 

A legmegbízhatóbb belsőégésű motorral szerelt 2-3 éves autó a Mini és az Audi A4, alig 3 illetve 4 járműhöz kértek segítséget. A legjobb elektromos autó a Tesla Model 3 lett, ezerből mindössze 5 autó tulajdonoshoz kellet kimenni. Összesen tizenkét modellnél volt 1-nél kisebb a meghibásodási index; pl.: BMW i3, 2021 utáni Suzuki Swift, VW Taigo, 2022-es BMW 1, VW ID3, majd a felsőkategóriában a legmegbízhatóbb autó a 2022 utáni BMW 5 és X5. A Toyota modellekből a Yaris Cross 40; Yaris 29.2; C-HR 16.4; RAV4 18.4 meghibásodást jegyzett. Az egyik elektromos modell felkeltette a figyelmet és sajnos rosszértelemben, a Hyundai IONIQ 5 magas meghibásodási érzékenysége miatt, 22 alkalommal kért segítséget, integrált egység hibák valamint töltési problémák jelentkeztek. A rendkívül magas javítási arány miatt a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság javaslatára gyártói visszahívás kezdődött.

Összeségében a meghibásodások fő oka a hibás indítóakkumulátor. 2024-ben az összes meghibásodás 44,9 százalékát ezek okozták. Ha különbséget teszünk a hajtástípusok között, a belsőégésű motorral szerelt autók tulajdonosainak több és jóval költségesebb javítással kell számolni az elektromos autók 12 V-os akkumulátorral cseréjével szemben.

Forrás: https://de.motor1.com/news/756195/adac-pannenstatistik-2025-eautos-zuverl%C3%A4ssig/

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights