Az új és szélesebb adatbázisnak köszönhetően az ADAC tudja a választ erre a kérdésre. 159 modellsorozatot vizsgáltak és közzétették a legfrissebb 2025-ös statisztikát. A Toyota tulajdonosoknak van egy rossz hírünk, elveszítette a legmegbízhatóbb autó címet, legtöbbszőr ők kértek segítséget.
Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Európa legnagyobb autóipari szövetsége) hibaelhárítási csapata soha sem unatkozik. Éppen ellenkezőleg. 2023-ban körülbelül 3,5 millió hívás érkezett hozzájuk, addig 2024-ben már több mint 3,6 millió mentésre vonultak ki. A ’Sárga Angyalok’ segítségére idén januárban volt a legnagyobb igény, amikor körülbelül 377 000 mentést hajtottak végre.
A belső égésű motorok meghibásodási aránya a 2024-ben 9,4 míg az elektromos autóknál mindössze 3,8 hiba jutott 1000 autóra.
Ahogy nő az elektromos autók száma az utakon, úgy nő az e-autó meghibásodások száma is. 2024-ben 43 678 alkalommal hívtak segítséget a villanyautó tulajdonosok, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. Az elektromos autókat érintő meghibásodások számának növekedése mégsem ad okot aggodalomra, inkább normális jelenség az elektromos modellek számának növekedésével.
A legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza. 2015-ben például a meghibásodások 35,7 százalékát a 12 voltos akkumulátor okozta. A 2020-as koronavírus-járvány csúcspontján az akkumulátorok meghibásodásának gyakorisága 46,3 százalékra ugrott, mivel az autókat egyáltalán nem vagy nagyon keveset használták.
A meghibásodások második oka a motorprobléma vagy motorelektronikával kapcsolatos hiba (22,1 százalék). A belső égésű motorban ezek üzemanyag ellátási vagy a gyújtás hibák; az elektromos autóban a nagyfeszültségű rendszer meghibásodása lehet. Jó hír, a használtautó vásárlóknak a sokak által problémaforrásnak tekintett start-stop rendszer, amely nem generál több hibát. Az ilyen környezetvédő berendezések ellenére egyre kevesebb az önindítóval, a generátorral, az elektromos rendszerrel vagy a rajtahagyott világítással kapcsolatos hibák (10,6%) aránya. A végére maradtak az autónak nem felróható hibák miatti segítségkérések a gumiabroncsok (8,8%) és a bezárt kulcsok okozta problémák (6,9%).
Korábban kifejezetten megbízhatónak számító Toyota különösen hajlamosnak bizonyult a meghibásodásokra. A leggyakrabban nem induló modell a Toyota C-HR, 1000 járműre 63,1 hiba. De más Toyota modelleknél is gondok vannak a megbízhatósággal. Legyakoribb ok az indítóakkumulátor idő előtti meghibásodása. A Toyota már reagált a problémára és új, erősebb akkumulátorokat szerel a kocsikba.
A legmegbízhatóbb belsőégésű motorral szerelt 2-3 éves autó a Mini és az Audi A4, alig 3 illetve 4 járműhöz kértek segítséget. A legjobb elektromos autó a Tesla Model 3 lett, ezerből mindössze 5 autó tulajdonoshoz kellet kimenni. Összesen tizenkét modellnél volt 1-nél kisebb a meghibásodási index; pl.: BMW i3, 2021 utáni Suzuki Swift, VW Taigo, 2022-es BMW 1, VW ID3, majd a felsőkategóriában a legmegbízhatóbb autó a 2022 utáni BMW 5 és X5. A Toyota modellekből a Yaris Cross 40; Yaris 29.2; C-HR 16.4; RAV4 18.4 meghibásodást jegyzett. Az egyik elektromos modell felkeltette a figyelmet és sajnos rosszértelemben, a Hyundai IONIQ 5 magas meghibásodási érzékenysége miatt, 22 alkalommal kért segítséget, integrált egység hibák valamint töltési problémák jelentkeztek. A rendkívül magas javítási arány miatt a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság javaslatára gyártói visszahívás kezdődött.
Összeségében a meghibásodások fő oka a hibás indítóakkumulátor. 2024-ben az összes meghibásodás 44,9 százalékát ezek okozták. Ha különbséget teszünk a hajtástípusok között, a belsőégésű motorral szerelt autók tulajdonosainak több és jóval költségesebb javítással kell számolni az elektromos autók 12 V-os akkumulátorral cseréjével szemben.
Forrás: https://de.motor1.com/news/756195/adac-pannenstatistik-2025-eautos-zuverl%C3%A4ssig/