-
A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni.
-
A vállalat legújabb terve, hogy 2025-ben újabb plug-in hibrid modelleket vezetnek be az európai piacokra.
-
A kínai márka iránti kereslet lassan növekszik, több mint 37 000 járművet adott el Európában az év első negyedében.
Az autós hírportálok folyamatosan az újabb és újabb elektromos járművekről és fejlesztéseikről számolnak be, de az eladási adatok mégis a plug-in hibridek sikereit tükrözik. A kínai autógyártó a világ egyik legismertebb elektromos járműgyártója, ennek ellenére több plug-in hibridet ad el, mint tisztán elektromos autót. A BYD számára ez fontos jelentőséggel bír, mivel a vállalat arra törekszik, hogy bővítse jelenlétét Európában. De az öreg kontinens vásárlóközönsége nem akar még szakítani a belső égésű motorokkal.
A BYD legnagyobb piaca továbbra is Kína, de a vállalat világossá tette, hogy a globális jelenlét a következő lépés. Ahhoz, hogy komoly kihívója legyen az Európában már befutott márkáknak, többre van szüksége, mint mutatós e-autókra. Egy erősebb kereskedési hálózatra és ahogy az igények mutatják a plug-in hibridek szélesebb választékára van szükség, amelyek még mindig hiányoznak a kínálatból.
Jelenleg a BYD plug-in hibrid kínálata szűkös. Az egyetlen PHEV, amelyet jelenleg a régióban kínálnak, a Seal DM sedan.
Nemrég Stuttgartban megtartott rendezvényen Maria Grazia Davino, a BYD regionális vezetője, aki a közép-európai piacokat is felügyeli, megerősítette a vállalt legújabb tervét, miszerint 2025-ben legalább két plug-in hibrid modellt hoznak Európába.
„Nem áll mindenki készen az elektromos autózásra. Valami másra van szükség, hogy megnyerjük az ügyfeleket” – mondta Davino a Reutersnek . „Folyamatosan azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a legjobb egyensúlyt az ügyfél igényei és a gyártói kínálat között. A közeljövőben két pillérünk lesz: az egyik a teljesen elektromos, a másik a PHEV.”
A BYD autóit jelenleg EU-vámok terhelik, de már lépéseket tettek a hatások tompítására. Az új, Magyarországon és Törökországban épült gyártóüzemek az Európába irányuló járművek jelentős részét képezik majd, amelyek segítenek a vállalatnak elkerülni a többletköltségeket.
Az európai eladások nem indultak be olyan gyorsan, mint várták. 2025 első negyedévében a BYD több mint 37 000 járművet értékesített Európában, ami körülbelül 8500 darabos növekedést jelent 2024 első negyedévéhez képest.
Az irány egyértelmű. Több PHEV modell kell Európának, a BYD ennek érdekében elindította új prémium márkáját a Denza-t, amely Z9 GT modellje komoly riválisa lehet a prémium márkáknak. A D9 plug-in kisárú szállító értékesítése is hamarosan megkezdődik.
Forrás: https://www.carscoops.com/2025/04/europeans-arent-buying-enough-byd-evs-so-its-launching-new-phevs/