A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka szeretett volna, mivel az apró kis tároló kialakításával az autóshírek viccé vált.
Megérte egy cipősdoboz méretű mélyedést kialakítani ebbe a szuper villanyautóba vagy ez még tervezési fázisban van és javítanak rajta?
Mi ez, milyen célt szolgál, ezen még változtatnak? Záporoztak a kérdések. Egy a közösségi médiában felbukkant kép alapján nagyjából egy cipősdoboz méretű tároló részt rejt a hagyományos értelemeben vett motorháztető. A méretéről vagy a funkciójáról egyelőre nincsenek információk, a motorháztető kinyitásakor egy nagy fekete műanyag burkolat tárul elénk, közepén egy kis tároló mélyedés található, amit valamilyen kárpittal borítottak, de aligha használható értelmesen.
Egy kis rendetlenség, egy kis izgalom jobb lenne, mint a semmilyen vagy az unalmas. Az AUDI E5 Sportback utastere korántsem lenyűgöző, inkább mindenféle izgalomtól mentes. A tervezők nem erőltették meg magukat és a képeket elnézve jogosak a közösségi médiában tapasztalt erős reakciók.
Kínában idén nyáron bemutatásra kerülő E5 Sportback egy felmagasztalt kombi, amelyről hiányzik a négykarikás logó. A modell a megszokott „Singleframe” hűtőrács helyett egy újraértelmezett frontrészt kapott, Light Frame kerettel. Ez több 100 egyedi ledlámpából álló orr rész, amelyeket Matrix LED fényszórók egészítenek ki. Modern és látványos megoldás a digitális oldalsó tükör és a keret nélküli ajtó.
Az izgalmaktól mentes, már-már túlságosan letisztult beltér legfőbb része az 59 colos, oszloptól oszlopig érő kijelzője. A digitális oldalsó tükrök képét megjelenítő két képernyő keretezi a hatalmas műszerfalat, a kijelzőre fókuszált elrendezés high-tech személyiséget kölcsönöz az autónak.
Az utastér többi része minimalista dizájnt kapott, minden része mentes a kapcsolóktól. Az autó alapból tartalmaz egy 50 wattos vezeték nélküli telefontöltőt, Bose audiorendszert és egy hatalmas napfénytetőt. A vásárlók mesterséges intelligenciával ellátott asszisztenst, gesztenyefa díszítőelemeket és a hangulathoz illő elektronikus illatosítót is kapnak.
A modell az Advanced Digitalized Platformra épül, hátsó- és összkerékhajtással lesz elérhető. A teljesítmény 295 és 776 lóerő között várható. Az utóbbi, nagyteljesítményű változat mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
A gyártó egyelőre nem árult el túl sok részletet, amit tudni lehet, hogy 100 kWh-s akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz az E5. Ezzel akár 770 km-es is lehet a hatótávja. Az ultragyors töltővel akár tíz perc alatt újabb 370 km megtételére elegendő energia ’tankolható’.
Az E5 Sportback fejlett vezetéstámogató rendszereket kínál, amelyekkel gyerekjáték lesz a vezetés. A tetőre szerelt LiDAR érzékelő mellett három nagy hatótávolságú radar, tizenkét ultrahangos érzékelő, tizenegy kamera és számos érzékelőegység is található az új csúcsmodellben.
Forrás: https://www.carscoops.com/2025/05/audis-capitalized-car-has-a-laughably-lowercase-frunk/