Az önvezető autók és a mesterséges intelligencia terjeszkedése napjainkban szélsebes, néha kicsit ijesztő. Ezen a hullámon lovagol nagy sikerrel a kínai Pony AI vállalat, amely önvezető technológiát fejleszt és integrál létező típusokba.
A Pony AI-t 2016-ban a Szilícium völgyben alapították és Kína legnagyobb városaiban már az utca mindennapos képéhez tartoznak robottaxiaik, mint Arnold Schwarzenegger Emlékmás című filmjében, csak ez ma van… Tehát ott már hívhatunk egy sofőr nélküli taxit, megmondhatjuk az úticélunkat, a végén pedig fizethetünk a kártyánkkal. Vajon készpénzt elfogad? És borravalót?
A Pony Ai Dél-Koreában és az Egyesült Arab Emírségekben magas szintű kísérleti üzemben működteti robotautóit, a közeljövőben pedig Európában is erősítené jelenlétét, számol be az Automotive News Europe.
Az elmúlt hét évben több mint kétmillió autonóm kilométert tudhattak maguk mögött a cég járművei, amelyek egyre nagyobb önállósággal bírnak: terveik szerint az idei év végére elérik az 1:30 felügyeleti arányt – azaz egyetlen operátor harminc jármű működését lesz képes felügyelni a távolból –, ami kivételesen jónak számít a szakmában. A Pony AI önvezetőjármű-technológiája jelenleg hetedik generációjában jár, és a nyár első napjaiban megkezdték az erre épülő autonóm taxik sorozatgyártását. A mai napig 200 ilyen jármű készült el, és a munka jelenlegi ütemét figyelembe véve az év végére teljesíteni fogják az 1000 darabos kitűzött célt.
Európában jelenleg csak Luxemburgban kaptak kísérleti üzemmódra engedélyt.
Tehát a cég önvezető technológiákat fejleszt, és elektromos autókba integrálja. Azért csak elektromosokba, mert a rengeteg szenzor és vezérlő egységek megkövetelik a magas feszültségű akkumulátort.
A kétkedőknek: a Pony AI hetedik generációs rendszere több mint húsz redundáns biztonsági funkcióval, és több mint ezer felügyeleti folyamattal biztosítja a műszaki és biztonsági szempontból egyaránt fennakadás nélküli működést.
Járműparkjuk meglepő módon főleg kínai márkákból áll, de a határaikon kívül való olajozottabb terjeszkedés érdekében használnak Toyotákat és Lexust is, konkrétan az Rx-et, ami a GA-K architektúrára épül, így nem lesz nehéz az erre kifejlesztett önvezető installációt a Lexus ES szedán, vagy a Lexus LM luxusegyterűre is alkalmazni, amik szintén a GA-K-n alapulnak.
A Lexus egyébként maga is fejleszt önvezető technológiákat, de nem kapkodnak, ide vonatkozó irányelvük, hogy a fejlett rendszerek elsősorban támogassák, ne helyettesítsék a sofőrt – amivel én maximálisan egyetértek.
Fotók: Ponyai Media
Forrás: https://news.smartermedia.hu/nemzetkozi-hirek/onvezeto-lexus-modellek-erkezhetnek-europaba
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére