Spoilerek, egyedi alkatrészek gyártása / Manufacture of unique parts or spoilersÉs íme a Peugeot 308: az Oroszlán újra király! - Autósajtó

És íme a Peugeot 308: az Oroszlán újra király!

In bemutató
Peugeot 308

Az új Peugeot E-308 hatótávja 34 km-rel megnőtt. Nagyon ütős lett az oroszlán pofája, és még világít is! Megújultak az online szolgáltatások. De a közepes franciánál a dizájn visz mindent!

 

Az új Peugeot 308 és 308 SW egy igazi francia patrióta: Franciaországban tervezték és gyártják is, konkrétan a mulhouse-i üzemben. Ez látszik is rajta, és az üzenete is jó. A 308-as nagyon sikeres modell volt eddig is, a kettővel ezelőtti modellt nekem is volt alkalmam tesztelni. Már az is nagyon jó, összeszedett, dinamikus autó volt.

A vadiúj széria formája igazán meggyőző, és négyféle – elektromos, plug-in hibrid, hibrid és dízel – hajtáslánccal, és ötféle – Style, Allure, GT, valamint Business és GT Exclusive – felszereltségi szintekkel érhető el (a kínálat piaconként eltérő lehet).

 

Ez mosolyt csal majd a parkolóban a tulaj arcára

 

Az új 308 egyik – majdnem bazári, de mégsem – jellemzője a megvilágított embléma és orrész. Jól néz ki, de azért lesz, akinek ez sok lesz. A radar az embléma mögött rejtőzik.

De valljuk be, az új Peugeot megjelenése egészen magával ragadó. Az orrészből induló és végigfutó vonalak – néhol megvilágítva – nagy dinamizmust és áramvonalasságot kölcsönöznek a 308-asnak. Az első spoiler, a maszkulinan domborodó sárvédők és az éles küszöbtoldatok mind- mind energikussá teszik az autót.

Peugeot 308

És ez nem csak a dizájnt szolgálja, a belsőégésű motoros autók fogyasztása csökkent, az elektromosok hatótávja pedig nőtt, konkrétan 34 km-rel.

A tompított és a távolsági fényszórót két, vízszintesen egymás fölött lévő részbe rendezték (felül a tompított, alul a távolsági fényekkel), és alacsonyabbra helyezték. A rendkívül kompakt moduloknak köszönhetően a lámpák diszkréten a lökhárítóba simulnak, így kikapcsolt állapotban szinte észrevehetetlenek.

Peugeot 308

A fényszórók a Style, Business és Allure szinteken az új PEUGEOT FULL LED, a GT és GT Exclusive szinteken pedig a PEUGEOT Matrix LED technológia előnyeit élvezik. Hátul pedig 3-3 íves LED karom világít.

Peugeot 308

Allure, GT és GT Exclusive szinteken vadonatúj, gyémántcsiszolású 17” illetve 18” –as alufelnik díszítik a 308-ast, amik nem csak szépek, de igen áramvonalasak is. Az elektromosoknál viszont mindegyik változat 18”-as gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsát kap.

A színek igazán szemet gyönyörködtetőek, új az Ingaro Blue árnyalat.

 

.Peugeot 308

Jó beülni

Belül 10”-os központi képernyő és kellemes légkör, jó tapintású kezelőszervek fogadnak. Fontos szempont volt, hogy a tér minél tágasabb legyen. A minőségérzetet Alcantara és valódi alumínium fokozzák. A digitális műszeregység 3D grafikája nemcsak jól néz ki, de jól is olvasható.

A központi érintőképernyő alatti elegáns fekete sávba integrált öt i-Toggle lehetővé teszi az új PEUGEOT 308 modellek használói számára, hogy parancsikonokat rendeljenek kedvelt beállításaikhoz, pl. a klímaberendezésnél bizonyos hőfokhoz, a telefonnál egy névjegyhez, a rádió egy-egy állomásához, a navigációban a hazavezetéshez stb.

A ma nagyon divatos hangulatvilágítást a francia gyártó sem hagyhatta ki. 8 színből választhatunk a műszerfaltól egészen az ajtókárpitokig.

A második üléssor három részre osztható (40:20:40 arányban), a csomagtérből elérhető fülekkel pedig könnyen lehajtható.

Peugeot 308

Az új PEUGEOT 308 SW modellek Hybrid Allure, GT és GT Exclusive kiviteli szintjein kétféle pozícióba állítható csomagtérpadló segít az optimális pakolásban, a csomagtér térfogata pedig 598-tól akár 1487 literig növelhető. Emellett a motoros csomagtér ajtó is jól jön, amikor tele van a kezünk.

Peugeot 308

Az első ülések elegánsak és sportosak, az Allure és GT kiviteleknél pedig elérhetőek egy független egészségügyi szakmai szervezet által is nagyra értékelt AGR –minősítésű ülések.

Az első ülések masszázs- és fűtési funkciója ezeken a szinteken opcionális, GT Exclusive szinten azonban része az alapfelszereltségnek.

GT szinten opciós, GT Exclusive szinten azonban alapfelszerelés az AQS (Air Quality System) levegőminőség-figyelő rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a beáramló levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan aktiválja a belső levegőkeringtetést. A rendszert az ún. Clean Cabin funkció egészíti ki, amely a szennyező gázok és részecskék kiszűrésével tisztítja a levegőt.

A MyPEUGEOT okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi a klímaberendezés/fűtés távoli vezérlését, így már az indulás pillanatától ideális hőmérséklet biztosítható az utastérben.

A vájt fülűeknek ajánlott a 10 hangszórós Focal Hi-Fi rendszer, amely 12 csatornás és 690W-os erősítő hajtja.

Természetesen alap a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés (Apple CarPlay/Android Auto) és négy USB-C csatlakozó(kettőt elöl, kettőt hátul).

Peugeot 308

Vezetési élmény

 A gyáriak szerint a Peugeot 308 modelleket kimagasló agilitás, dinamizmus és stabilitás jellemzi. A vezetési élményt az alacsony üléspozíció és a futómű kiváló rezgéscsillapítása optimalizálja.

Az  i-Cockpit® lényege a magasan elhelyezett műszeregység és a kompakt kormánykerék, valamint a műszerfal középső részén elhelyezett, enyhén a vezető felé forduló kezelőszervek.

Peugeot 308

És milyen a hajtás, pajtás?

Peugeot E-308 115 kW (156 LE) teljesítményű, 270 Nm nyomatékú elektromotorja a mai piacon nem egy nagy durranás, de valószínűleg pont elég. Az  58,4 kWh-s (55,4 kWh használható kapacitású) akkumulátor 400 voltos rendszerfeszültségű. A hatótáv WLTP szerint 450 km, ez 34 km-rel több az elődnél. Ez valós körülmények között inkább 350 km körül alakulhat, ami azért már egész jó érték.

A kormány flepnikkel itt a visszatápláló fékezés mértékét szabályozhatjuk, erős szinten természetesen a féklámpák is felgyulladnak. Komoly pozitívum, hogy a modellhez alapfelszerelésként jár a háromfázisú fedélzeti töltő, 11 kW teljesítménnyel. A töltőcsatlakozó minden töltési móddal kompatibilis. 100 kW-os nyilvános töltőállomáson az akku alig 32 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető.

Az új PEUGEOT 308 Plug-in Hybrid, 195 LE-s változata egy 92 kW-os (125 LE-s) villanymotort kombinál egy 1,6 literes, négyhengeres, 150 LE-s (110 kW) turbófeltöltéses belsőégésű motorral; összteljesítménye 195 LE (143 kW). A 7 fokozatú, duplakuplungos e-DCS7 automata váltó gyors és finom kapcsolásokat tesz lehetővé.

A második generációs plug-in hibrid hajtás egy 17,2 kWh-s akkumulátort foglal magában, amely további 20 km hatótávot biztosít; a tisztán elektromos hatótáv 85 km (WLTP vegyes ciklusban), ha ez lenne a valós, az már nagyon használható lenne. A töltési idő mindössze 2 óra 5 perc (7,4 kW-os töltővel), hagyományos háztartási aljzatról pedig 7 óra 25 perc (10 A, 2,3 kW).

A hibrid modell 145 LE-s, 6 fokozatú, villamosított, duplakuplungos e-DCS6 automata váltóval. Városban akár autózásunk fele elektromos módban történhet.

A PEUGEOT még mindig hozza a jól bevált dízel változatot is, amiben egy 1,5 literes, négyhengeres, BlueHDi 130 LE-s ketyeg és EAT8 automata váltójával viszi át az erőt a kerekekre.

 

És gyermekeink jövője?

Az új modellnél figyeltek gyönyörű bolygónkra is: felépítéséhez több mint 30%-ban zöld (újrahasznosított és megújuló) alapanyagot alkalmaznak. Több mint 30-féle polimer-alapú alkatrész – például a kenderrostból készült műszerfal, illetve a lökhárítókban és tárolórekeszekben alkalmazott újrahasznosított műanyagok – is a környezettudatos elköteleződést mutatják.

A PEUGEOT 308-ban az újrahasznosított anyagok aránya 31% (405 kg): az acél 34%-a és az alumínium 58%-a is újrahasznosított, továbbá 40 kg újrahasznosított polimer és bioanyag található benne.

A PEUGEOT 308 SW esetében is 31% (423 kg) az újrahasznosított anyagok aránya: itt az acél 33%-a és az alumínium 58%-a újrahasznosított, és a szerkezetben további 40 kg újrahasznosított polimer és bioanyag szerepel.

Ezek a tények sok vásárló számára fontosak, akár az autó melletti döntést befolyásolók is lehetnek.

 

Peugeot 308

Online lehet? 

Szerencsére az új Peugeot 308 modellek távoli szoftverfrissítéseket kapnak, így azokért nem kell a kereskedést meglátogatnunk.

Az i-Connect® infotainment rendszerhez jár még a PEUGEOT CONNECT ONE* online szolgáltatáscsomag is: a jármű állapotára és az esetleges visszahívásokra vonatkozó értesítések a MyPEUGEOT alkalmazáson keresztül eljutnak a vezető okostelefonjára, aki az e-ROUTES információiban (Free2Move Charge), sőt, e-Coachingban is részesülhet a 100%-ban elektromos üzemmód optimalizálásához, a központi kijelzőn megjelenő hasznos tippek révén.

 

A Business, GT és GT Exclusive szinteken a PEUGEOT i-Connect® Advanced nagy teljesítményű TomTom online navigációvat is tartalmaz. Ezeken a szinteken rendelkezésre áll a PEUGEOT CONNECT PLUS** csomag is, amely PEUGEOT hangasszisztenssel társított ChatGPT-alapú mesterséges intelligenciát, a MyPEUGEOT alkalmazáson keresztüli távoli hangvezérlést, sőt, Trip Planner, jármű-geolokáció stb. integrációját is elérhetővé teszi.

Az elektromos 308-nál nagyon hasznos a PEUGEOT utazástervező (Trip Planner) funkció. A csatlakoztatott navigációs rendszerbe és a PEUGEOT CONNECT PLUS szolgáltatásokba integrált Trip Planner optimális módon tervezi meg az utakat a minél hosszabb hatótáv és minél egyszerűbb töltés érdekében. Az ideális útvonal kiszámításához figyelembe veszi a megteendő távolságot, az akkumulátor induláskor mérhető, illetve az érkezéskor kívánt töltöttségi szintjét, az útba eső töltőállomásokat, valamint a várható energiafogyasztást (például sebesség, forgalom, úttípus, szintemelkedés alapján).

A PEUGEOT E-308 modellek mostantól V2L-előkészítéssel is rendelkeznek, így a nagyfeszültségű akkumulátor külső elektromos eszközök táplálására is használható. Így lehetőség nyílik például elektromos kerékpár töltésére vagy „nomád” világítás üzemeltetésére. A rendszer legfeljebb 3,5 kW és 16 A leadására képes. A külső eszközök táplálásához szükséges adapter a PEUGEOT márkakereskedésekben tartozékként érhető el.

 

A vadiúj Peugeot 308-asok 2025. novemberében érkeznek a kereskedésekbe.

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Opel

Az Opel múltja és jövője a zaragozai „Opel Love” kiállításon

Több, mint 25 ikonikus tárgy és autó szimbolizálja az Opel több mint 150 éves történetét. Az első Opel autó,

Read More...
gokart

GRAND SLAM!

Gokartos élménybeszámoló Vida Benitől… RMC Hungary és MNASz Országos Gokart Bajnokság VI. forduló Visonta Sziasztok! Hogy miért Grand Slam? Nem tenisz! Ezt

Read More...
Toyota WRC

Egy újabb kettős győzelemmel ismét világbajnok a Toyota a WRC-ben

Kalle Rovanperä és Elfyn Evans végzett a Közép-Európa-rali első két helyén, amivel a Toyota behozhatatlan előnyre tett szert a

Read More...

Mobile Sliding Menu

×
Verified by MonsterInsights