Az új Peugeot E-308 hatótávja 34 km-rel megnőtt. Nagyon ütős lett az oroszlán pofája, és még világít is! Megújultak az online szolgáltatások. De a közepes franciánál a dizájn visz mindent!
Az új Peugeot 308 és 308 SW egy igazi francia patrióta: Franciaországban tervezték és gyártják is, konkrétan a mulhouse-i üzemben. Ez látszik is rajta, és az üzenete is jó. A 308-as nagyon sikeres modell volt eddig is, a kettővel ezelőtti modellt nekem is volt alkalmam tesztelni. Már az is nagyon jó, összeszedett, dinamikus autó volt.
A vadiúj széria formája igazán meggyőző, és négyféle – elektromos, plug-in hibrid, hibrid és dízel – hajtáslánccal, és ötféle – Style, Allure, GT, valamint Business és GT Exclusive – felszereltségi szintekkel érhető el (a kínálat piaconként eltérő lehet).
Ez mosolyt csal majd a parkolóban a tulaj arcára
Az új 308 egyik – majdnem bazári, de mégsem – jellemzője a megvilágított embléma és orrész. Jól néz ki, de azért lesz, akinek ez sok lesz. A radar az embléma mögött rejtőzik.
De valljuk be, az új Peugeot megjelenése egészen magával ragadó. Az orrészből induló és végigfutó vonalak – néhol megvilágítva – nagy dinamizmust és áramvonalasságot kölcsönöznek a 308-asnak. Az első spoiler, a maszkulinan domborodó sárvédők és az éles küszöbtoldatok mind- mind energikussá teszik az autót.
És ez nem csak a dizájnt szolgálja, a belsőégésű motoros autók fogyasztása csökkent, az elektromosok hatótávja pedig nőtt, konkrétan 34 km-rel.
A tompított és a távolsági fényszórót két, vízszintesen egymás fölött lévő részbe rendezték (felül a tompított, alul a távolsági fényekkel), és alacsonyabbra helyezték. A rendkívül kompakt moduloknak köszönhetően a lámpák diszkréten a lökhárítóba simulnak, így kikapcsolt állapotban szinte észrevehetetlenek.
A fényszórók a Style, Business és Allure szinteken az új PEUGEOT FULL LED, a GT és GT Exclusive szinteken pedig a PEUGEOT Matrix LED technológia előnyeit élvezik. Hátul pedig 3-3 íves LED karom világít.
Allure, GT és GT Exclusive szinteken vadonatúj, gyémántcsiszolású 17” illetve 18” –as alufelnik díszítik a 308-ast, amik nem csak szépek, de igen áramvonalasak is. Az elektromosoknál viszont mindegyik változat 18”-as gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsát kap.
A színek igazán szemet gyönyörködtetőek, új az Ingaro Blue árnyalat.
.
Jó beülni
Belül 10”-os központi képernyő és kellemes légkör, jó tapintású kezelőszervek fogadnak. Fontos szempont volt, hogy a tér minél tágasabb legyen. A minőségérzetet Alcantara és valódi alumínium fokozzák. A digitális műszeregység 3D grafikája nemcsak jól néz ki, de jól is olvasható.
A központi érintőképernyő alatti elegáns fekete sávba integrált öt i-Toggle lehetővé teszi az új PEUGEOT 308 modellek használói számára, hogy parancsikonokat rendeljenek kedvelt beállításaikhoz, pl. a klímaberendezésnél bizonyos hőfokhoz, a telefonnál egy névjegyhez, a rádió egy-egy állomásához, a navigációban a hazavezetéshez stb.
A ma nagyon divatos hangulatvilágítást a francia gyártó sem hagyhatta ki. 8 színből választhatunk a műszerfaltól egészen az ajtókárpitokig.
A második üléssor három részre osztható (40:20:40 arányban), a csomagtérből elérhető fülekkel pedig könnyen lehajtható.
Az új PEUGEOT 308 SW modellek Hybrid Allure, GT és GT Exclusive kiviteli szintjein kétféle pozícióba állítható csomagtérpadló segít az optimális pakolásban, a csomagtér térfogata pedig 598-tól akár 1487 literig növelhető. Emellett a motoros csomagtér ajtó is jól jön, amikor tele van a kezünk.
Az első ülések elegánsak és sportosak, az Allure és GT kiviteleknél pedig elérhetőek egy független egészségügyi szakmai szervezet által is nagyra értékelt AGR –minősítésű ülések.
Az első ülések masszázs- és fűtési funkciója ezeken a szinteken opcionális, GT Exclusive szinten azonban része az alapfelszereltségnek.
GT szinten opciós, GT Exclusive szinten azonban alapfelszerelés az AQS (Air Quality System) levegőminőség-figyelő rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a beáramló levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan aktiválja a belső levegőkeringtetést. A rendszert az ún. Clean Cabin funkció egészíti ki, amely a szennyező gázok és részecskék kiszűrésével tisztítja a levegőt.
A MyPEUGEOT okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi a klímaberendezés/fűtés távoli vezérlését, így már az indulás pillanatától ideális hőmérséklet biztosítható az utastérben.
A vájt fülűeknek ajánlott a 10 hangszórós Focal Hi-Fi rendszer, amely 12 csatornás és 690W-os erősítő hajtja.
Természetesen alap a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés (Apple CarPlay/Android Auto) és négy USB-C csatlakozó(kettőt elöl, kettőt hátul).
Vezetési élmény
A gyáriak szerint a Peugeot 308 modelleket kimagasló agilitás, dinamizmus és stabilitás jellemzi. A vezetési élményt az alacsony üléspozíció és a futómű kiváló rezgéscsillapítása optimalizálja.
Az i-Cockpit® lényege a magasan elhelyezett műszeregység és a kompakt kormánykerék, valamint a műszerfal középső részén elhelyezett, enyhén a vezető felé forduló kezelőszervek.
És milyen a hajtás, pajtás?
Peugeot E-308 115 kW (156 LE) teljesítményű, 270 Nm nyomatékú elektromotorja a mai piacon nem egy nagy durranás, de valószínűleg pont elég. Az 58,4 kWh-s (55,4 kWh használható kapacitású) akkumulátor 400 voltos rendszerfeszültségű. A hatótáv WLTP szerint 450 km, ez 34 km-rel több az elődnél. Ez valós körülmények között inkább 350 km körül alakulhat, ami azért már egész jó érték.
A kormány flepnikkel itt a visszatápláló fékezés mértékét szabályozhatjuk, erős szinten természetesen a féklámpák is felgyulladnak. Komoly pozitívum, hogy a modellhez alapfelszerelésként jár a háromfázisú fedélzeti töltő, 11 kW teljesítménnyel. A töltőcsatlakozó minden töltési móddal kompatibilis. 100 kW-os nyilvános töltőállomáson az akku alig 32 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető.
Az új PEUGEOT 308 Plug-in Hybrid, 195 LE-s változata egy 92 kW-os (125 LE-s) villanymotort kombinál egy 1,6 literes, négyhengeres, 150 LE-s (110 kW) turbófeltöltéses belsőégésű motorral; összteljesítménye 195 LE (143 kW). A 7 fokozatú, duplakuplungos e-DCS7 automata váltó gyors és finom kapcsolásokat tesz lehetővé.
A második generációs plug-in hibrid hajtás egy 17,2 kWh-s akkumulátort foglal magában, amely további 20 km hatótávot biztosít; a tisztán elektromos hatótáv 85 km (WLTP vegyes ciklusban), ha ez lenne a valós, az már nagyon használható lenne. A töltési idő mindössze 2 óra 5 perc (7,4 kW-os töltővel), hagyományos háztartási aljzatról pedig 7 óra 25 perc (10 A, 2,3 kW).
A hibrid modell 145 LE-s, 6 fokozatú, villamosított, duplakuplungos e-DCS6 automata váltóval. Városban akár autózásunk fele elektromos módban történhet.
A PEUGEOT még mindig hozza a jól bevált dízel változatot is, amiben egy 1,5 literes, négyhengeres, BlueHDi 130 LE-s ketyeg és EAT8 automata váltójával viszi át az erőt a kerekekre.
És gyermekeink jövője?
Az új modellnél figyeltek gyönyörű bolygónkra is: felépítéséhez több mint 30%-ban zöld (újrahasznosított és megújuló) alapanyagot alkalmaznak. Több mint 30-féle polimer-alapú alkatrész – például a kenderrostból készült műszerfal, illetve a lökhárítókban és tárolórekeszekben alkalmazott újrahasznosított műanyagok – is a környezettudatos elköteleződést mutatják.
A PEUGEOT 308-ban az újrahasznosított anyagok aránya 31% (405 kg): az acél 34%-a és az alumínium 58%-a is újrahasznosított, továbbá 40 kg újrahasznosított polimer és bioanyag található benne.
A PEUGEOT 308 SW esetében is 31% (423 kg) az újrahasznosított anyagok aránya: itt az acél 33%-a és az alumínium 58%-a újrahasznosított, és a szerkezetben további 40 kg újrahasznosított polimer és bioanyag szerepel.
Ezek a tények sok vásárló számára fontosak, akár az autó melletti döntést befolyásolók is lehetnek.
Online lehet?
Szerencsére az új Peugeot 308 modellek távoli szoftverfrissítéseket kapnak, így azokért nem kell a kereskedést meglátogatnunk.
Az i-Connect® infotainment rendszerhez jár még a PEUGEOT CONNECT ONE* online szolgáltatáscsomag is: a jármű állapotára és az esetleges visszahívásokra vonatkozó értesítések a MyPEUGEOT alkalmazáson keresztül eljutnak a vezető okostelefonjára, aki az e-ROUTES információiban (Free2Move Charge), sőt, e-Coachingban is részesülhet a 100%-ban elektromos üzemmód optimalizálásához, a központi kijelzőn megjelenő hasznos tippek révén.
A Business, GT és GT Exclusive szinteken a PEUGEOT i-Connect® Advanced nagy teljesítményű TomTom online navigációvat is tartalmaz. Ezeken a szinteken rendelkezésre áll a PEUGEOT CONNECT PLUS** csomag is, amely PEUGEOT hangasszisztenssel társított ChatGPT-alapú mesterséges intelligenciát, a MyPEUGEOT alkalmazáson keresztüli távoli hangvezérlést, sőt, Trip Planner, jármű-geolokáció stb. integrációját is elérhetővé teszi.
Az elektromos 308-nál nagyon hasznos a PEUGEOT utazástervező (Trip Planner) funkció. A csatlakoztatott navigációs rendszerbe és a PEUGEOT CONNECT PLUS szolgáltatásokba integrált Trip Planner optimális módon tervezi meg az utakat a minél hosszabb hatótáv és minél egyszerűbb töltés érdekében. Az ideális útvonal kiszámításához figyelembe veszi a megteendő távolságot, az akkumulátor induláskor mérhető, illetve az érkezéskor kívánt töltöttségi szintjét, az útba eső töltőállomásokat, valamint a várható energiafogyasztást (például sebesség, forgalom, úttípus, szintemelkedés alapján).
A PEUGEOT E-308 modellek mostantól V2L-előkészítéssel is rendelkeznek, így a nagyfeszültségű akkumulátor külső elektromos eszközök táplálására is használható. Így lehetőség nyílik például elektromos kerékpár töltésére vagy „nomád” világítás üzemeltetésére. A rendszer legfeljebb 3,5 kW és 16 A leadására képes. A külső eszközök táplálásához szükséges adapter a PEUGEOT márkakereskedésekben tartozékként érhető el.
A vadiúj Peugeot 308-asok 2025. novemberében érkeznek a kereskedésekbe.
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére