X

Toyota Corolla WRC restomod Németországból

Sokan párás szemüveggel merengenek el, milyen is volt a rally világa a 90’-es években.  Hat-hét gyári csapat küzdött az embert próbáló futamokon. Egy ebben a korszakban tündöklő autó – a Toyota Corolla WRC ihlette meg a német JP Performance GMBH-t is. Nem tudom, maradt-e fenn abból az időszakból ilyen autó, de ha igen, az ára akkor is a holdról is látható összeg lenne.

Ezért a lelkes német autó… rajongók és profi szerelők fogtak egy E110 szériás három ajtós Corollát és egy WRC replikát faragtak belőle. A piros gyári Corollát lecsupaszították, kapott egy splitteres első lököst, hátra egy korhű szárnyat és a sárvédőket is ki kellett szélesíteni, hogy az új hajtáslánc és miegymás aláférjen.

És mit faragtak bele eme kissé benzinvérű embertársaink? Egy Toyota GR Yaris teljes hajtásláncát. És hogy ez mit tud? Mit tudott régen? Lássuk csak:

Európában a modellfrissítés után is csak a 110 lóerős 1,6-os VVT-i szívómotor volt a legerősebb, amit rendelni lehetett hozzá (G6 kivitelben rövid áttételezésű hatfokozatú kézi váltóval is), igaz, Ausztráliában 1,8-as, 154 lóerős turbómotorral (7A-FE), Japánban pedig 165 lóerős, 20 szelepes kihegyezett szívó 1,6-ossal (4A-GE) is meg lehetett vásárolni.

 

És mit tud most?

A G16E-GTS kódnevű motor kicsit felpiszkálva 305 lóerőt és 400 Nm –t ad le! Ez lóerőben nagyjából pariban van az ihletet adó ős versenyautóval, bár a 2.0 literes turbós nyomatéka 100 Nm-el több volt.

A rally akkori hőskorában a Toyota Castrol Team az új, „békalámpás” Corolla versenyváltozatával, a Celica GT-Four ST205-öst váltó Corolla WRC-vel indult a világbajnoki versenyeken, olyan neves pilótákat alkalmazva, mint Carlos Sainz (aki 1998-ban az utolsó métereken bukta el a harmadik vb-címét a Brit-ralin), Didier Auriol, Freddy Loix vagy Marcus Grönholm. A Corolla WRC szerencsére a magyar ralirajongóknak sem lehet ismeretlen, hiszen ifj. Tóth János összesen hat győzelmet szerezett 1998 és 2000 között a Kölnben fejlesztett autóval, de Turi Tamás is több versenyen ért el vele jó eredményt 2000 és 2002 között (például 2000-ben megnyerte az Eb-futamnak számító Budapest-ralit).

A JP Performance által a YouTube-ra feltöltött videókból kiderül, hogy a lelkes autóépítők még közel sem készültek el a „Yarollával”. Hamarosan új, 18 colos Compomotive Motorsport könnyűfém keréktárcsákat és egy K&W V4 Clubsport felfüggesztést kap a kocsi, amely majd csökkenti a hasmagasságát. Továbbá a tuningcég azt is tervezi, hogy egy nagyobb töltőlevegő-hűtőt szerel be, valamint egy Milltek kipufogót, ami a hangra és a teljesítményre is jó hatással lesz. Érdekes módon a JP Performance műszaki vizsgát is próbál szerezni Németországban a WRC-replikájára, amelyet egyedi autónak próbálnak majd besorolni a TÜV-nél.

És hogy mi lesz a Yarolla sorsa? Gyorsulási versenyekre járnak majd vele? Jönnek hozzánk a Kakucs Ringre? Esetleg eladásra szánják? Vevő biztosan akadna rá. Már csak egy finomítás hiányzik: a hűtőrács és a fényszórók közé vágott utólagos, fekete hálóval bevont légbeömlő-nyílások, amelyek a Corolla WRC-nek jellegzetes megjelenést kölcsönöztek, és megkülönböztették az utcai változatoktól.

 

Fotók: JP Performance, YouTube, Toyota Gazoo Racing

Forrás: https://news.smartermedia.hu/tuning/a-gr-yaris-szivevel-tamadt-fel-a-toyota-legendas-raliautoja

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.