Egy friss teaser-kampány (https://global.toyota/info/jms2025/jp/) és Akio Toyoda elnök nyilatkozatai arra utalnak, hogy a vállalat új, harmadik szintet készül bevezetni termékhierarchiájába a Toyota és a Lexus fölé. Ez pedig az eddig csak Japánban elérhető Century lesz, melyet globálisan akarnak bevezetni.
A Toyota széles modellpalettája, illetve annál egy szinttel feljebb a Lexus eddig is hatalmas sikereket ért el. De Japánban nem ez a gyártó csúcsa, hanem a Century, ami az ultraluxus szintjén mozog és a Bentley, a Rolls-Royce és a Maybach riválisa lehetne.
Vagyis most úgy néz ki, hogy lesz is.
A Century neve Japánban már legendás. Az első Century limuzin 1967-ben debütált, és azóta mindössze két teljes generációváltáson ment keresztül, ami azért nem egy kapkodós modellfejlesztést sejtet. A típus mindig is a japán elit – diplomaták, vállalatvezetők és a császári család – kiváltságos járműve, a Toyota gyártási kompetenciájának és szemléletének legtisztább megtestesítője volt.
A Century modellek kézzel készülnek, kizárólag Japánban állítják őket elő, és mind technológiai, mind esztétikai szempontból a Toyota mérnöki tökéletességének csúcsát képviselik. Míg a Lexus globális prémiummárkaként a teljesítmény, a technológia és a modern luxus szintézisét kínálja, addig a Century az időtlen elegancia, a csendes kényelem és a kézműves gyártás letéteményese.
A 2023-ban bemutatott Century SUV, azaz a márka második modellje már egyértelműen jelezte, hogy a Century készen áll új kategóriák meghódítására. Ez a modell a Rolls-Royce Cullinan japán megfelelőjeként született meg, exkluzív négyszemélyes kabinnal, tolóajtókkal és GRMN sportváltozattal. A legfrissebb hírek szerint a Century kínálata tovább bővülhet. Új karosszériaváltozatokra számíthatunk – például kétajtós kupé vagy luxus egyterű is csatlakozhat a Century-portfólióhoz.
A Century SUV-ban egy 3,5 literes V6-os dohog 262 lóerővel, és van benne 182 lóerős, 270 Nm-es, illetve egy 109 lóerős, 169 Nm-es villanymotor. Az össz rendszerteljesítmény 412 lóerő, ami egy e-CVT váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez. Az autó fogyasztása a gyári adatok szerint nagyon kedvező, 7 liter körül alakul. A csak elektromos hajtással megtehető maximális távolság pedig 69 km.
A Toyota teaser-kampánya és a közelgő, október 13-i leleplezés a Tokiói Autókiállítás (Japan Mobility Show) előtt azt sugallja, hogy a Toyota nemcsak a Century palettáját, hanem a márka szerepét is új szintre emeli. A marketingkampányban a Century címere ott látható a Toyota, a Lexus, a Gazoo Racing és a Daihatsu emblémája mellett,
Tojoda Akio pedig hangsúlyozta: „A Century a középpontban van.”
Ez az üzenet sokak szerint annak előhírnöke, hogy a Century önálló, globálisan bevezetett márka lesz, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Lexus vitorlát bontott bő három évtizeddel ezelőtt.
Fontos azonban megértenünk, hogy a Toyota nem versenyezteti a Centuryt a Lexusszal. A két márka más filozófiát képvisel, és más célközönséget szolgál. A Lexus marad a prémiumszegmensben. A Century a luxusautók mezőnyben bizonyít majd, ahol a sofőrös használat, a teljes személyre szabhatóság és a kézműves kivitel magától értetődő. A Century gyártási volumene alacsony marad, így megmarad az exkluzivitás, illetve minden példány egyedi gondossággal készül Japánban.
Ha a hírek igaznak bizonyulnak, és a Century valóban globális márkává válik, a Toyota ismét olyan piacra lép be, amelyet jobbára az európai márkák uralnak. Érdekes lesz, hogy fogadja majd az új márkát a piac? Hiszen a japán gyártónak van presztizse Európában és az USA-ban egyaránt, de azért a Rolls-Royce-tól vagy a Bentley-től vásárlókat elszipkázni nem kis feladat.
Fotók: Toyota
Forrás: https://news.smartermedia.hu/nemzetkozi-hirek/tovabb-epul-a-toyota-piramisa-a-csucson-a-century-allhat
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére