X
    Categories: bemutató

Aston Martin DB12 S: Csúcsragadozó

1953 óta az „S” utótag a legnagyobb teljesítményű modelleket jelöli az Aston Martinnál, akkor a DB3S közúti versenyautó volt az első fecske. Most pedig a DB12 S is beáll a DBX S és a Vantage S mellé.

A DB12 S-ben egy 4.0 literes, dupla turbós V8-as dohog 700 lóerővel, amit 6000-es fordulaton ad le – ez 20 lóerővel több az „alap” modellnél. A maximális 800 Nm-es nyomatékot pedig 3000 és 6000 -es fordulat között hozza az erőgép. A gyorsulás 3,4 másodpercet vesz igénybe 100 km/h sebességig, és dinamikusan gyorsít egészen a 320 km/h csúcssebességig.

Az „S” feelinghez jár még az új kipufogórendszer, ami négycsöves, rozsdamentes acél, és úgy hangolták, hogy a teljes fordulatszám-tartományban kiemelje a motor frekvenciáit a nagyobb mélység és erőteljesség érdekében. Az opcionális titán kipufogórendszer felerősíti ezt a hangzást, tovább fokozva a mély, közép és magas hangok frekvenciáját, 1,5 dB-lel megemelve a hangszintet, miközben 11,7 kg-mal csökkenti a súlyt a rozsdamentes acél rendszerhez képest.

A hajtáslánc kalibrációs változtatásai optimalizálták a rajtautomatikát (Launch Control), több mint 50%-kal csökkentve a fokozatváltási időket, és 0,1 másodperces javulást eredményezve a 0-ról 100 km/órára (0-100 km/h) történő gyorsulásban. Az Aston Martin mérnökei tovább finomították a gázpedál kalibrálását, progresszívebb gázpedál-érzetet vezetve be egy új, S-specifikus drive-by-wire gázpedál-térképpel, hogy a vezető még több visszajelzést és kontrollt kapjon.

A futómű-módosítások gyüttesen javítják az első rész magabiztosságát és az általános agilitási érzetet.

A kormánymű kalibrációjának és az elektronikus hátsó differenciálmű (E-diff) további finomhangolása tovább javította az úttartást és az erő átvitelét az aszfaltra. Még erőteljesebbé téve a kanyarba betételt és az abból való kilövést.

A DB12 S egy másik jelentős fejlesztése, hogy a karbon-kerámia fékek (CCB) már az alapfelszereltség részét képezik. A megnövelt fékteljesítményt és hőkapacitást, valamint a rugózatlan tömeg jelentős csökkentését kínáló CCB-k – elöl 410 mm, hátul 360 mm átmérőjűek – lineáris fékreakciót és következetes pedálérzetet, valamint elképesztő fékhatást adnak. Emellett 27 kg rugózatlan tömeget takarítanak meg az acélfékekhez képest, ami előnyös a rugózási kényelem, a kormányérzet és a dinamikus kezelhetőség szempontjából.

Az Aston Martin járműteljesítményért felelős igazgatója, Simon Newton elmondta: „A DB12-vel bevezetett technológia most kivételes lehetőséget biztosít számunkra, hogy ugyanazon a járműplatformon belül új mélységű karaktert és képességeket fedezzünk fel. A DB12 S-sel gondosan megtervezett, részletes változtatások sorát végeztük el, amelyek megőrzik a jellegzetes kifinomultsági szintet, növelik a jármű teljesítményét és fokozzák a vezető elköteleződését. Miután ezt a nagyobb dinamika- és teljesítménytartományt hozzáadtuk a DB12 S-hez, úgy gondoljuk, hogy ez izgalmas új szintre emeli a Super Tourer szellemiségét.”

A külsőt tekintve elölről indulva a DB12 S-t az új, dupla elemes első légterelő és az új motorháztető-lamellás szellőzőrácsok jellemzik, amelyek mindegyike funkcionális és esztétikai szerepet tölt be.

A légterelő vizuálisan lejjebb viszi és kiszélesíti a DB12 S-t, határozottabb megjelenést kölcsönözve neki, miközben leszorítóerőt generál és a légáramlást az első kerékjárati ívek körül és azok körül tereli, stabilizálva a légáramlást és tovább csökkentve a felhajtóerőt. A motorháztető lamellái – fényes fekete vagy opcionális 2×2 Twill Carbon kivitelben – segítik a forró levegő elvezetését a 4,0 literes V8-as motorból, miközben kiegészítik a DB12 S agresszívabb orr-részét.

Az oldalakon haladva, a DB12 S fényes fekete küszöbdíszítéseket kapott. Ezek az új első légterelő által alkotott vonalat folytatják, tovább fokozva a talajtakaró megjelenést. A DB12 S emblémák megtaláljuk a sárvédőkön, közvetlenül az oldalsó lécek alatt. A kézzel készített, fényes vagy sötét krómozott, kovácsolt ‘S’ emblémát piros üvegzománc díszít.

Hátul nagyon dögös a fix hátsó spoiler és jót tesz a stabiltásnak. Alatta található az új hátsó diffúzor, amely csökkenti a felhajtóerőt, miközben helyet biztosít a DB12 S jellegzetes, egymásra helyezett kipufogóvég-párjainak, amelyeket egy szélesebb hátsó lökhárító keretez a maximális vizuális hatás érdekében.

 

Belül kiemelkedő a recézett fém menetirányító forgókapcsolójának piros eloxált felülete, amely a biztonsági övek, a kontrasztos üléspántok, a kontrasztos varrás és a fejtámla hímzésének színét is meghatározza.

 

Opcionálisan elérhető az Alcantara® fűthető sportkormány, valamint az ülések fejtámláira helyezett ikonikus Aston Martin szárnyak, amelyeket az iparágban először alkalmazott dombornyomás és mélynyomás alkalmazásával alkalmaztak a példátlan precizitás és szoborszerű mélység érdekében.

A DB12 S háromféle belső kárpitozással választható: Accelerate bőr és Alcantara kárpitozás, Inspire S félanilin bőr és Alcantara, valamint Inspire S teljes félanilin bőr. Mindkét Inspire S csomag tartalmazza az S halszálkás steppelést mikroperforációkkal és az Alcantara tetőkárpitot. A DB12 S alapfelszereltségként 16 irányban állítható Sport Plus elektromos első ülésekkel van felszerelve, opcióként pedig karbonszálas Performance ülés is választható.   

A DB12 S már rendelhető Coupe és Volante kivitelben, a szállítások 2026 első negyedévében kezdődnek.

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.