Mindenki álmodozott már arról, mikor egy kívülről teljesen hétköznapi autóval a pirosnál vagy az autópályán meglepetést okoz valami komolyabb vasnak. Erre a Las Vegas-i SEMA tuningshow-n kiállított, 80-as években gyártott „kocka” FJ60-as teljesen alkalmas. Új motorja több mint két és félszer erősebb, mint az eredeti volt, de ez kívülről egyáltalán nem látszik a terepjárón.
Az egyedülálló projekttel a Toyota ismét bebizonyította, hogy igényes mérnöki munkával zökkenőmentesen be lehet építeni utólag egy modern erőforrást egy régi járműplatformba. Teljes egészében Toyota alkatrészekből épül fel a látványos restomod változat, amely azt mutatja meg, hogyan alakíthatja át drasztikusan a mai hajtáslánc-technológia a legendás klasszikusok nyújtotta vezetési élményt ódivatúból modernné.
„A Turbo Trail Cruiser bemutatja, hogy mi történik, ha a Toyota modern hajtáslánc-technológiáját integráljuk az egyik legikonikusabb klasszikusunkba” – mondta Marty Schwerter, a Toyota Motorsports Garage operatív igazgatója és a projekt vezető építője.
„Ez egy hot-rod megközelítés a Toyota gyári DNS-ével – erő, vezethetőség és megbízhatóság egy olyan csomagban, amely továbbra is hű marad az eredeti Land Cruiser szellemiségéhez.”
Sok felújított restomod projekttel ellentétben a Turbo Trail Cruisert úgy építették meg, hogy teljesen úgy nézzen ki a végeredmény, mint ahogy a donor autó 1985-ben kigördült a gyárból Japánban. Minden alkatrészt úgy fejlesztettek ki, hogy illeszkedjen anélkül, hogy módosítani kellene a tűzfalat, át kellene helyezni miatta a rögzítési pontokat, vagy megváltoztatni az FJ60 szerkezeti integritását.
A Toyota Motorsports Garage csapata új motortartó bakokat tervezett és egy adapterlemezt is készített, hogy az i-FORCE V6-os motort az FJ60 gyári ötfokozatú kézi sebességváltójának harang alakú házához lehessen illeszteni.
Áttervezték a motor olajteknőjét is, hogy illeszkedjen a régi Land Cruiser létraalvázának kialakításához, az egyedi, rozsdamentes sportkipufogórendszer pedig agresszív hangot biztosít gyorsításkor. Egy új hőcserélőt is felszereltek az eredeti rögzítési pontokra, hogy nagyobb hűtési kapacitást biztosítsanak a két turbófeltöltővel lélegeztetett V6-osnak, amelynek a kapcsolatát a motorvezérlő rendszerrel egy egyedi kábelköteg biztosítja, szavatolva a gyárival egyenrangú vezethetőséget.A modern hajtásláncon túl a klasszikus FJ60-as 3,81 centiméteres emelést, 35 col külső átmérőjű terep gumiabroncsokat, valamint korhű színű fényezést és grafikákat kapott, amelyek a Toyota eredeti, 1986-os Ezüst 147-es árnyalatának PPG reprodukciójával készültek. Csak olyan frissítések kerültek be az ötszemélyes utastérbe, amelyek megőrizték időtlen vintage jellegét, miközben azt a benyomást keltik, hogy ez a terepjáró az elmúlt 40 évet egy garázsban töltötte, büszkén öregedve, mégis makulátlan állapotban megmaradva a mai napig.
„A Toyota rajongói számára a Turbo Trail Cruiser többről szól, mint pusztán a lóerőkről” – mondta Mike Tripp, a Toyota marketing alelnöke.
A Turbo Trail Cruiser a 2025 novemberi SEMA tuningkiállításon a Toyota gyári, fő standján lesz látható Las Vegasban. Ez az építés is bizonyítja, hogy a belsőégésű járművek továbbra is fontos szerepet játszanak a japán autógyártó többutas stratégiájában. A Toyota továbbra is elkötelezett a hajtáslánc-megoldások teljes skálájának kínálata (a hagyományos belső égésű motoroktól az öntöltő és plug-in hibridekig, az akkumulátoros-elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás járművekig) mellett, hogy az ügyfelek szabadon választhassák ki az igényeiknek leginkább megfelelőt.
Fotók: Toyota USA
Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség (http://news.smartermedia.hu)
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére