A Porsche szupersportkocsijai az utóbbi hét évtizedben

In auto
     A Porsche minden évtizedben kifejlesztett egy kivételes sportkocsit 1950 óta. Ezek a sportkocsik mindig jelentős értéket tettek hozzá a prémium szegmens fejlődéséhez.
    Mind a hét autó verseny technológiát hozott a közutakra, és nem csak a legjobb idők elérésében, de a dizájnban és a technikai fejlesztésekben is remekeltek. Mindegyik ilyen gépcsoda ötletek, innovációk, mérnöki zsenialitás széles skáláját foglalta magában. Ezek nem csak autók, hanem egyben műalkotások is voltak. Kulcs szerepet játszottak a Porsche, de gyakran az autóipar fejlődésében.

1953: 550 Spyder

 
– négy hengeres bokszer motor négy vezérműtengellyel
– 110 LE
– 220 km/h végsebesség
– 550 kg önsúly
– ár:   24.600 DEM
Ez az autó kifejezetten versenyzésre készült és számos megmérettetésen komoly eredményeket ért el. Csak érzékeltetés képen, hogy ezek akkor milyen sci-fi adatok voltak, az 1954-es Ford Anglia végsebesség 113 km/h volt.
 
 
 

1964: 904 Carrera GTS

 
          4,6 és 8 hengeres bokszer motor
          a legerősebb motor 240 LE-s volt
          végsebesség 263 km/h
          az ára 29.700 DEM volt
    A dizájn Ferdinand Alexander Porsche nevéhez fűződik, és ez volt az első műanyag karosszériás Porsche. Ez az autó megnyerte a Targa Florio-t őt hónappal a megjelenése után, és bezsebelte a Monte Carlo Rally és a Le Mans trófeáját is.
 

1973: 911 Turbo

 
 
– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 260LE
– végsebesség: 250km/h
– ár: 65.800 DEM
    Ez volt az első turbós Porsche, és ez vált a leglegendásabb Porschévé, és talán sportkocsivá is.
 

1985: 959

 

 

– hat hengeres twin-turbós boxermotor
– 450 LE
– elektronikusan vezérelt összkerékhajtás
– végsebesség: 315 km/h
– ár: 420.000 DEM

 

Ez az autó az új B Csoportban való versenyzésre is alkalmas volt, és igazándiból a 911-es modellen alapult. Csak 292 példány készült belőle.
 

1997: 911 GT1

 

– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 544 LE
– végsebesség: 310 km/h
– kevlár karosszéria
– ár: 1.5 millió DEM

     

A 911 GTI versenyautó megjelenésekor szükség volt egy 20 példányos utcai szériára, ennek köszönhetjük ezt a csodát.

2003: Carrera GT

 
 

– 10 hengeres V motor
– 612 LE
– végsebesség: 330 km/h
– karbon szálas héjszerkezet
– kerámia fék és kuplung
– ár: 452.400 EUR

   Eredetileg az autó a Le Mans-ra készült. A 1270 darabos szériát Lipcsében gyártották le. Amit mai fejjel könnyebben értünk, az autó 2004 szeptember 21-én a Nordschleife-én 7:33-as időt futott, amellyel felállította az utcai autók új rekordját.
 

2014: 918 Spyder

 
 – maximális összteljesítmény: 887 LE
– minimális fogyasztás 100 km-en 3,1 Liter
– CO2 emisszió: 72-70 g/km
– elektromos fogyasztás: 12,7 kWh/100 km

   Ez az autó egy ligában versenyez a LaFerrari-val és a Lamborghini Aventador-ral, körideje a Nordschleife-n 6:57. Szerintem a három rivális közül ez a legharmonikusabb a szemnek. A másik kettő is jól néz ki, de ez szép. További ilyen 3 henger és downsizing mentes évtizedeket és sikereket kívánunk a Porschenak!
 

 
 

You may also read!

forgalmi engedély

Elmob: bővíteni kellene a forgalmi engedélyt az elektromos járműveket azonosító legfőbb adatokkal

A Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob) megfontolásra ajánlja az illetékes hatóságnak, hogy a forgalmi engedély adattartalmának legközelebbi felülvizsgálatakor bővítsék az

Read More...
Subaru Solterra

Öt csillagos törésteszt a pofás Subaru Solterra-nak – videóval

A Subaru Solterra európai változata öt csillagos minősítést ér el az Euro NCAP biztonsági tesztjén. Ez a Subaru 10.

Read More...
BMW i7

Gyönyörű fotók a BMW i7-ről műkedvelőknek

A vadonatúj BMW i7-es magyarországi piaci bevezetése alkalmából egy különleges fotósorozat készült az Operában az elektromos luxuslimuzinról, mely a

Read More...

One commentOn A Porsche szupersportkocsijai az utóbbi hét évtizedben

Comments are closed.