A Porsche minden évtizedben kifejlesztett egy kivételes sportkocsit 1950 óta. Ezek a sportkocsik mindig jelentős értéket tettek hozzá a prémium szegmens fejlődéséhez.
Mind a hét autó verseny technológiát hozott a közutakra, és nem csak a legjobb idők elérésében, de a dizájnban és a technikai fejlesztésekben is remekeltek. Mindegyik ilyen gépcsoda ötletek, innovációk, mérnöki zsenialitás széles skáláját foglalta magában. Ezek nem csak autók, hanem egyben műalkotások is voltak. Kulcs szerepet játszottak a Porsche, de gyakran az autóipar fejlődésében.
1953: 550 Spyder
– négy hengeres bokszer motor négy vezérműtengellyel
– 110 LE
– 220 km/h végsebesség
– 550 kg önsúly
– ár: 24.600 DEM
– 110 LE
– 220 km/h végsebesség
– 550 kg önsúly
– ár: 24.600 DEM
Ez az autó kifejezetten versenyzésre készült és számos megmérettetésen komoly eredményeket ért el. Csak érzékeltetés képen, hogy ezek akkor milyen sci-fi adatok voltak, az 1954-es Ford Anglia végsebesség 113 km/h volt.
1964: 904 Carrera GTS
– 4,6 és 8 hengeres bokszer motor
– a legerősebb motor 240 LE-s volt
– végsebesség 263 km/h
– az ára 29.700 DEM volt
1973: 911 Turbo
– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 260LE
– végsebesség: 250km/h
– ár: 65.800 DEM
– 260LE
– végsebesség: 250km/h
– ár: 65.800 DEM
1985: 959
– hat hengeres twin-turbós boxermotor
– 450 LE
– elektronikusan vezérelt összkerékhajtás
– végsebesség: 315 km/h
– ár: 420.000 DEM
– 450 LE
– elektronikusan vezérelt összkerékhajtás
– végsebesség: 315 km/h
– ár: 420.000 DEM
Ez az autó az új B Csoportban való versenyzésre is alkalmas volt, és igazándiból a 911-es modellen alapult. Csak 292 példány készült belőle.
1997: 911 GT1
– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 544 LE
– végsebesség: 310 km/h
– kevlár karosszéria
– ár: 1.5 millió DEM
– 544 LE
– végsebesség: 310 km/h
– kevlár karosszéria
– ár: 1.5 millió DEM
A 911 GTI versenyautó megjelenésekor szükség volt egy 20 példányos utcai szériára, ennek köszönhetjük ezt a csodát.
2003: Carrera GT
– 10 hengeres V motor
– 612 LE
– végsebesség: 330 km/h
– karbon szálas héjszerkezet
– kerámia fék és kuplung
– ár: 452.400 EUR
– 612 LE
– végsebesség: 330 km/h
– karbon szálas héjszerkezet
– kerámia fék és kuplung
– ár: 452.400 EUR
Eredetileg az autó a Le Mans-ra készült. A 1270 darabos szériát Lipcsében gyártották le. Amit mai fejjel könnyebben értünk, az autó 2004 szeptember 21-én a Nordschleife-én 7:33-as időt futott, amellyel felállította az utcai autók új rekordját.
2014: 918 Spyder
– maximális összteljesítmény: 887 LE
– minimális fogyasztás 100 km-en 3,1 Liter
– CO2 emisszió: 72-70 g/km
– elektromos fogyasztás: 12,7 kWh/100 km
– minimális fogyasztás 100 km-en 3,1 Liter
– CO2 emisszió: 72-70 g/km
– elektromos fogyasztás: 12,7 kWh/100 km
Ez az autó egy ligában versenyez a LaFerrari-val és a Lamborghini Aventador-ral, körideje a Nordschleife-n 6:57. Szerintem a három rivális közül ez a legharmonikusabb a szemnek. A másik kettő is jól néz ki, de ez szép. További ilyen 3 henger és downsizing mentes évtizedeket és sikereket kívánunk a Porschenak!
One commentOn A Porsche szupersportkocsijai az utóbbi hét évtizedben
Kedves Tibor!
Gratulálok a bloghoz! Színvonalas, élvezetes írások.
Érdekődve várjuk a további cikkeket !
üdvözlettel: TG
Comments are closed.