A Porsche szupersportkocsijai az utóbbi hét évtizedben

In auto
     A Porsche minden évtizedben kifejlesztett egy kivételes sportkocsit 1950 óta. Ezek a sportkocsik mindig jelentős értéket tettek hozzá a prémium szegmens fejlődéséhez.
    Mind a hét autó verseny technológiát hozott a közutakra, és nem csak a legjobb idők elérésében, de a dizájnban és a technikai fejlesztésekben is remekeltek. Mindegyik ilyen gépcsoda ötletek, innovációk, mérnöki zsenialitás széles skáláját foglalta magában. Ezek nem csak autók, hanem egyben műalkotások is voltak. Kulcs szerepet játszottak a Porsche, de gyakran az autóipar fejlődésében.

1953: 550 Spyder

 
– négy hengeres bokszer motor négy vezérműtengellyel
– 110 LE
– 220 km/h végsebesség
– 550 kg önsúly
– ár:   24.600 DEM
Ez az autó kifejezetten versenyzésre készült és számos megmérettetésen komoly eredményeket ért el. Csak érzékeltetés képen, hogy ezek akkor milyen sci-fi adatok voltak, az 1954-es Ford Anglia végsebesség 113 km/h volt.
 
 
 

1964: 904 Carrera GTS

 
          4,6 és 8 hengeres bokszer motor
          a legerősebb motor 240 LE-s volt
          végsebesség 263 km/h
          az ára 29.700 DEM volt
    A dizájn Ferdinand Alexander Porsche nevéhez fűződik, és ez volt az első műanyag karosszériás Porsche. Ez az autó megnyerte a Targa Florio-t őt hónappal a megjelenése után, és bezsebelte a Monte Carlo Rally és a Le Mans trófeáját is.
 

1973: 911 Turbo

 
 
– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 260LE
– végsebesség: 250km/h
– ár: 65.800 DEM
    Ez volt az első turbós Porsche, és ez vált a leglegendásabb Porschévé, és talán sportkocsivá is.
 

1985: 959

 

 

– hat hengeres twin-turbós boxermotor
– 450 LE
– elektronikusan vezérelt összkerékhajtás
– végsebesség: 315 km/h
– ár: 420.000 DEM

 

Ez az autó az új B Csoportban való versenyzésre is alkalmas volt, és igazándiból a 911-es modellen alapult. Csak 292 példány készült belőle.
 

1997: 911 GT1

 

– 6 hengeres turbós bokszer motor
– 544 LE
– végsebesség: 310 km/h
– kevlár karosszéria
– ár: 1.5 millió DEM

     

A 911 GTI versenyautó megjelenésekor szükség volt egy 20 példányos utcai szériára, ennek köszönhetjük ezt a csodát.

2003: Carrera GT

 
 

– 10 hengeres V motor
– 612 LE
– végsebesség: 330 km/h
– karbon szálas héjszerkezet
– kerámia fék és kuplung
– ár: 452.400 EUR

   Eredetileg az autó a Le Mans-ra készült. A 1270 darabos szériát Lipcsében gyártották le. Amit mai fejjel könnyebben értünk, az autó 2004 szeptember 21-én a Nordschleife-én 7:33-as időt futott, amellyel felállította az utcai autók új rekordját.
 

2014: 918 Spyder

 
 – maximális összteljesítmény: 887 LE
– minimális fogyasztás 100 km-en 3,1 Liter
– CO2 emisszió: 72-70 g/km
– elektromos fogyasztás: 12,7 kWh/100 km

   Ez az autó egy ligában versenyez a LaFerrari-val és a Lamborghini Aventador-ral, körideje a Nordschleife-n 6:57. Szerintem a három rivális közül ez a legharmonikusabb a szemnek. A másik kettő is jól néz ki, de ez szép. További ilyen 3 henger és downsizing mentes évtizedeket és sikereket kívánunk a Porschenak!
 

 
 

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...

One commentOn A Porsche szupersportkocsijai az utóbbi hét évtizedben

Comments are closed.

Verified by MonsterInsights