Forrásponton

In auto, autószerelés
  

 

   A minap vidékre indultam kis családommal a fedélzeten, hűséges BMW 318 E36 kombimmal. Kicsit meghajtottam az autót egy autópályás szakaszon, majd lakott területen a feleségem elkezdett panaszkodni, hogy nincs fűtés. Próbáltam türelemre inteni, hogy csak az autó érzékelte, hogy a belső hőmérséklet elérte a beállítottat, ezért nem fúj meleget, a hőfok jelző középen állt.

    Kedvesem tovább erősködött, végül is megálltam, mondván – Na jó, akkor megnézem…
 Ahogy megálltam, már szép gőz szállt fel, és ahogy felnyitottam a motorháztetőt, Izlandi magaslatokra törtünk.
 
 
 
 
   A hűtő ledobta a felső csövet és szépen elillant a hűtővizünk. Ekkor felmerengett egy forró nyári délután, mikor a Duna partra igyekeztünk lábat lógatni, de még megálltunk egy helyen, ahol vettem egy feszítőgörgőt csere céljából. És úgy megörültem a jó vételnek, hogy gyorsan ki is akartam cserélni. “Szerencsére” az eladó segítőkész volt, de sajnos a seprűnyél betámasztása a hűtő csőhöz nem bizonyult annyira jó ötletnek… a felső csonk egy része letört. Ezért dobta most le a csövet a nagyobb terhelés következtében.
 
     Éljen! Éljen! Nincs is szebb annál, mint sötétben, hidegben, öltönyben az út szélén állni szétszállt hűtőrendszerrel, családdal a kocsiban. Ekkor szerencsére előbújt belőlem a kis McGyver – a szerszámokat előző nap kiraktam otthoni szerelgetés miatt – nézzük, mi van kéznél?
 
Volt nálam egy kombinált fogó, egy kés és egy 9-es kulcs. Sajnos WD40, szigszalag és drót nem, pedig azzal bármit meg lehet javítani. Viszont volt nálam víz!!!!
    Végül is a fogóval lelazítottam a bilincset, visszatoltam a csövet a csonkmaradványra és teljesen a tövében ráhúztam a bilincset szintén a fogóval. Utána töltögettem a vizet – volt ám rotyogás – szerencsére a feleségemnek köszönhetően aránylag időben megálltam és nem főztem meg a motort. (Sokszor jó az asszonyra hallgatni.) Utána a késsel elkezdtem a légtelenítést – közben egy barátom megállt és lélekben támogatott, jól esett – végül is egy 20 perces szünet után mehettünk tovább.
 
    Itt már majdnem minden klassz volt. Csakhogy nem volt nálam fagyálló, éjszaka pedig mínusz 8 volt várható. A terv az volt, hogy otthon majd leengedem, és reggel veszek fagyállót és újra feltöltöm, viszont leengedés után eszméltem rá, hogy a motorból visszajövő cső elég magasan van – nem úgy, mint a púpos Wartburgnál volt – szóval bőven maradt víz a blokkban, az alsó leengedő csavarhoz pedig esélyem sem volt hozzá férni (ha van ilyen egyáltalán).
    Úgyhogy B terv kellett McGyvernek.
    Budapest GMT 00:15 🙂
   Csövek vissza, most már volt szerszámom, bele egy kis víz – mínusz 8-ban nem forr fel túl hamar – elkrúzoltam a kútra, vettem egy kis tömény fagyállót, beletöltöttem a hűtőbe, elkezdtem melegíteni a motort – azért ez eltartott egy darabig – légtelenítés, irány haza és alvás.
    Másnap megrendeltem az után gyártott, de új hűtőt a Fábián Hűtő-től. Még jó tízen pár éve, az első E36-ommal is volt hűtő problémám, akkor is tőlük vettem, és nagyon elégedetten használtam.
 
Szóval pár nap múlva megjött a hűtő, kiszaladtam Érdre, először egy nagy bótban vettem fagyállót, desztvizet és tűt – az ablakmosóm beállításához – ha már ott voltam, elugrottam a gumishoz, Milánékhoz, mert egy gyorsabb tolatáskor lepadkáztam a bal hátsó felnimet (acél),
 
 
 
 ezt pár baráti ütleggel helyreigazították, majd egy gyors centir és kész voltunk. 
Tehát utána száguldás a hűtőshöz, hűtő magamhoz vesz – egy jó beszélgetés – már csak be kell tenni valahol.
 
  Folytatás következik…
 
 
 
 
   
 
 
 

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights