Dupla dobogó a Renault e.dam-oknak a mexikói menetben

In verseny., wtibcars



 
Renault e.damok hagyják el az első mexikói ePrix helyszínét, a FIA Formula E Bajnokságának ötödik fordulójában, dobogós helyet szerezve Sebastien Buemi és Nico Prost részére, valamint a verseny leggyorsabb körét is bezsebelve.
    A FIA első teljesen elektromos versenyautói ezen a hétvégén az Autodromo Hemanos Rodriguez pályára látogattak el a 2015/16 versenysorozat ötödik futamán, ahol a Renaultos e.dam fiúk egyből a Renault Z.E.15 volánja mögé pattantak.
   A szombati két szabadedzés két legjobb helyének megszerzése után Sebastien és Nico is bejutott a Superpole-ba, mivel a csoportokban a leggyorsabbakként kvalifikáltak. Nico negyediként indult az egykörös felmérésen és a második leggyorsabb kört futotta be a Dragon Racinges Jerome D’Ambrosio után, mielőtt Sebastien pályára lépett. Azonban a svájci ászpilóta egy hibázása miatt csak az ötödik helyről rajtolhatott a 43 körös versenyen.
  A rajt után Nico és Sebastien is tartották pozíciójukat, dacára a speciálisan átalakított Formula E karosszéria erős első csavarodásának. Mindössze néhány kör után Sebastien Daniel Abt negyedik helyéért küzdött, míg Nico őrizte második helyét D’Ambrosio mögött, sikeresen elhárítva az ABT Schaeffler Audi Sport autóját vezető Lucas di Grassi előzési kísérleteit. Ez az első 5 hely a verseny első felében szorosan együtt mozgott, csak a kötelező autócsere hozott nagy változásokat.
  Amíg Sebastien a Renault e.dam boxát elsőként hagyta el, megszerezve ezzel csapattársától a 3. helyet, egy veszélyes manőver miatt a versenybírók áthajtási tilalommal sújtották Nico-t, visszavetve őt az ötödik helyre, amivel célba is ért.
   Ezalatt Sebastien D’Ambrosio-val akasztott tengelyt, a páros a második helyért küzdött ami lehetővé tette di Drassi számára hogy növelje előnyét. Az utolsó pillanatig küzdve Sebastien egyetlen tizedmásodperc lemaradással a dobogó harmadik helyét szerezte meg a belga pilóta mögött.
  A verseny utáni vizsgálatok lezárultával di Gassi-t kizárták súlyproblémák miatt, amivel Sebastien a második helyre lépett elő. Loic Duval kapott egy 15 másodperces büntetést, ezzel Nico a harmadik helyre került, megszerezve egyúttal a verseny leggyorsabb körét is. Ezzel mind a Renault e.dam, mind Sebastien őrzik első helyüket az istállók és a pilóták versenyében is.
   #8 Nico: “A Punta Del Este versenyt leszámítva mindig a dobogóért küzdöttem, amit most a versenybíróknak hála elértem! Tudtuk, hogy meg tudjuk tartani az iramot az eddigi jó kvalifikációs eredmények alapján, csak ez a mostani jó eredmény kellett az önbizalmam megerősítéséhez.”
   #9 Sebastien: “Noha nem hiszem, hogy a pályán a legjobb eredményt értük el, a végeredmény a mi javunkra fordult. A pályán útvonala miatt nagyon nehéz előzni és a Jerome-val zajló csatám során is akadtak gondok, de hát ilyen a verseny, olykor frusztráló! De összességében örülök, hogy őrizzük előnyünket a bajnokságban.”
   Vincent Gaillardot, Renault Sport Project Vezető: “A szabadedzésekből láttuk, hogy gyorsak vagyunk, de Sebastien hibája a Superpole-ban nagy különbségeket okozott, a pályatervezés miatt pedig nehéz volt előzni. Viszont most megtanultuk, milyen fontosak a hibátlan hétvégi szereplések a mezőnyben lévő pozíciónk biztosításához és innentől fogva következetesebbek tudunk lenni.”
   Alain Prost, Senior Team Manager: “A versenybírák döntése nyomán a mexikói eredményeink sokat szépültek. Jó csapatunk és jó konstrukciónk van, amelyet a végeredmény is alátámaszt. Maga a futam fantasztikus volt a Formula E számára. A rajongók hihetetlenek, és a Formula 1 nagydíjak közelsége okozta nyomás ellenére sikerült mindenkinek egy igazán jó produkciót bemutatni.”
   Jean-Paul Driot, Senior Team Manager: “Úgy tűnik, egy kisebb fékhiba miatt úszott el előlünk az első helyezés, amit ki kell vizsgálnunk de Sebastien és Nico is nagyon keményen küzdöttek a futamon. Ezzel a második és harmadik helyezéssel, valamint Nico leggyorsabb körével sikerült bebetonoznunk a versenytáblán a vezető helyünket. A hibákat ki fogjuk elemezni és fejleszteni fogunk rajtuk hogy minden eddiginél motiváltabbak legyünk a Long Beach futamra.”
   Renault e.damok, Sebastien és Nico 2015/16 FIA Formula E bajnokság hatodik futamában tér vissza a Long Beach ePrix-en, április 2-án.

You may also read!

forgalmi engedély

Elmob: bővíteni kellene a forgalmi engedélyt az elektromos járműveket azonosító legfőbb adatokkal

A Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob) megfontolásra ajánlja az illetékes hatóságnak, hogy a forgalmi engedély adattartalmának legközelebbi felülvizsgálatakor bővítsék az

Read More...
Subaru Solterra

Öt csillagos törésteszt a pofás Subaru Solterra-nak – videóval

A Subaru Solterra európai változata öt csillagos minősítést ér el az Euro NCAP biztonsági tesztjén. Ez a Subaru 10.

Read More...
BMW i7

Gyönyörű fotók a BMW i7-ről műkedvelőknek

A vadonatúj BMW i7-es magyarországi piaci bevezetése alkalmából egy különleges fotósorozat készült az Operában az elektromos luxuslimuzinról, mely a

Read More...