Készüljünk fel! A következő hónapokban bármelyik utcán ránk támadhat egy
Jaguar. Legalábbis erre lehet következtetni abból, ami mostanában történik
a budapesti éjszakában.
A Jaguar színházakban, koncerteken és múzeumokban támad. Jó példa erre a
Virtuózok Gálája a Papp László Sportcsarnokban, ahol több ezer ember
hallgatta együtt az ifjú titánok zenéit az elmúlt hétvégén. Az épület előtt
parkolt egy éjfekete Jaguar, és „véletlenül” Vivaldi szólt a
hangszóróiból. Több apuka majdnem lekéste gyereke fellépését, mert néhány
percre megállt a vadmacska előtt.
A Jaguar az Újszínház látogatóinak szívét is elragadhatja. Az autó
rendszeresen látható a főbejáratnál. A Jaguar nem csak a pesti értelmiség,
de a vidéki műértő közönség szívét is megdobogtathatja. Az F-pace egy-egy
példánya rendszeresen látható a meglehetősen felkapott Balatonfüred
kikötőiben és múzeumaiban is. Legutóbb egy Vasarely-kiállítás megnyitóján
tűnt fel a presztízs-autómárka.
Az utcai marketinghez komoly sportolók, fiatal zenei tehetségek is
hozzájárulnak. A gazdagabbak figyelmét azzal próbálják felhívni a márkára,
hogy adtak egy autót Litkey Farkasnak, aki, ha vitorlázásról van szó,
mindent visz. Ő a balatoni Kékszalag verseny tizenkétszeres győztese,
négyszer nyerte a Balatonkerülő szóló versenyt. A Soling hajóosztály
világbajnoka, sokszoros magyar bajnok, olimpikon.
Ha az ő igényeihez illik a Jaguar, az vonzó lehet másoknak is –
gondolhatták az akció kitalálói.
A Jaguar a középosztályból is szedi áldozatait. Jó példa erre, hogy a
Virtuózok című tehetségkutató műsor egyik felfedezettjének, a 12 éves
Holozsai Eszternek is adtak egy 30 milliós autót. Igaz, azt nem ő vezeti,
hanem édesapja. Ennek köszönhetően 15-20 városban is feltűnik a gyönyörű
jármű, olyan helyeken, ahová a műértő közönség is jár.
A Jaguar egyébként a kisebb gyerekekre is vadászik, az utóbbi időben nem
volt ritka, hogy Süsü vezette az autót. Az „egyfejű” szülőatyjáról
elnevezett Csukás István színház produkciói körül tűnt fel az autó. Az
akció szervezői szerint már gyerekkorban ki lehet alakítani a márkahűséget,
nem beszélve arról, hogy anyu és apu bármikor lecserélheti autóját.
Az utcai marketingben használt autócsodák egyébként nem csak üzleti célt
szolgálnak. Gyakorta kapcsolódik be a márka jótékonysági akciókba is. A
többek között Jaguar és Land Rover márkákat forgalmazó Auto Palace Kft.
rendszeresen segíti a Lári-Fári Alapítványt. Emellett egy furcsa fantomot
is támogatnak: Füred kapitányt, aki csak a közösségi oldalakon létezik. A
turisztikai és PR szakemberek által kitalált mesehős gyakorta hoz-visz
gyerekeket luxusautókkal a Balaton partjára. Olyanokat, akik még sosem
jártak ott. A fantomnak van munkája bőven. Kutatások szerint kétmillió
honfitársunk sosem látta a magyar tengert. Füred kapitány most télen is
akcióba lép. A „világ végén” teszteli a Jaguar legújabb terepjáróját. Olyan
helyekre visz élelmiszeradományokat, ahová már a Mikulás sem jár. Hátrányos
helyzetű településekre szállít majd hatalmas csomagokat, amelyeket a téli
hónapokban kizárt, hogy más autóval könnyebben lehet megközelíteni.
Forrás: Pápista Soma