A BMW Motorrad szerint a GS egy ígéret – egy ígéret a tökéletes működésre, a megbízhatóságra és a robusztusságra. A G 310 GS átemeli ezeket a tulajdonságokat az 500 köbcentiméter alatti szegmensbe és a saját jellegzetes, kiforrott formában foglalja magába őket.
A G 310 GS egy valódi GS: modern motorkerékpár, a kategóriájában jelenleg páratlan szintű sokoldalúsággal. Fürge és agilis a városi forgalomban, könnyed terepen pedig felettébb magabiztos. Mindez tökéletes társsá teszi a mindennapi kalandokra. Rendkívül kompakt, ugyanakkor kényelmes, szegmensén belül pedig a motorozás teljesen új világát tárja fel a GS. Pontosan ez a sokoldatúság teszi egyedivé a G 310 GS-t az 500 köbcentiméteres alatti szegmensben.
Tipikus GS dizájn
A BMW G 310 GS már első pillantásra igazi GS. Karakteres, magas első sárvédőjével, megnyerő sziluettjével és rövid, magas farával a BMW G 310 GS a nagy GS testvérmodell klasszikus elemeit vonultatja fel. Kompakt arányai és rövid tengelytávja, 19”-os első kereke és megnövelt rugóútja tipikus egyenes üléspozíciót eredményez, továbbá agilitást és fürgeséget szavatol.
Otthon érzi magát a világ útjain
A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS-t is a világpiacra tervezték. Különböző minőségű üzemanyagoknak és emissziós követelményeknek, valamint helyi szabályoknak felel meg. Otthon érzi magát a világ útjain és a BMW márkától megszokott prémium-érzést hozza el az 500 köbcentiméter alatti kategóriába.
Innovatív egyhengeres motor a dinamikus motorozási élmény és a széles körű használhatóság érdekében
A BMW G 310 GS szíve a G 310 R-ből ismert 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. A 313 köbcentiméter hengerűrtartalom a 80 milliméteres furatátmérő és a 62,1 milliméteres lökethossz eredménye.
Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej, ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár DIN szerint mindössze 169,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G 310 GS egy igazán dinamikus partner.
Tökéletesen megtervezett BMW GS ergonómia a pihentető és élvezetes motorozásért közúton és terepen egyaránt
Az új G 310 GS pihentető üléspozíciót szavatol, így gondtalan motorozási élményt biztosít közúton, továbbá az erdei túrákon és murvás utakon egyaránt. Amint az minden BMW motorkerékpárra jellemző, a kapcsolók és kezelőszervek egyszerűen és biztonságosan kezelhetőek. Kimagasló figyelmet fordítottak a könnyű és biztonságos kezelésre, figyelembe véve a legkülönfélébb motorosok anatómiáját.
Merev acél csőváz, fordított első teleszkópvilla és hosszú lengővilla a nagyfokú stabilitás, a precíz irányíthatóság és a jó kezelhetőség érdekében
Felfüggesztés tekintetében az új G 310 GS hasonlít a G 310 R roadster-hez, így egy nagy torziós merevségű, robusztus térhálós acél csővázra épül, amelyre csavarozott hátsó váznyúlványt szerelnek. Megfelelő merevsége kiváló alapot biztosít a nagyfokú stabilitásnak és a precíz irányíthatóságnak. A kerekek irányítását elöl masszív fordított teleszkópvilla, míg hátul egy alumínium lengővilla végzi, amelyhez közvetlenül rögzítik a rugóstagot.
Erőteljes fékrendszer, blokkolásgátló szériafelszerelésként és multifunkciós műszeregység
A BMW Motorrad összes többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G 310 GS szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót (ABS). E típus esetében az erőteljes fékrendszert kétcsatornás ABS rendszerrel kombinálták, amely könnyed terepezés esetén kényelmesen, egyetlen gombnyomással kikapcsolgató.
A G 310 GS műszeregysége egy nagyméretű, optimálisan leolvasható és számos különböző információt nyújtó folyadékkristályos kijelzővel rendelkezik.
Igazi BMW
A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS is mindent képvisel, ami a BMW-re jellemző: progresszivitás, kiemelkedő minőség és természetesen hosszú távú motorozási élmény. Kiváló minőségű alkatrészek összessége teszik igazi mindenessé. A G 310 GS az 500 köbcentiméter alatti GS, amely világszerte megnyitja az utat a BMW Motorrad prémium világába.
- Műszaki adatok
BMW G 310 GS | ||
Motor | ||
Hengerűrtartalom | cm3 | 313 |
Furat/löket | mm | 80/62,1 |
Legnagyobb teljesítmény | kW / LE | 25/34 |
fordulatszámnál | min–1 | 9500 |
Legnagyobb forgatónyomaték | Nm | 28 |
fordulatszámnál | min–1 | 7500 |
Konstrukció | Folyadékhűtéses egyhengeres motor | |
Sűrítési arány / üzemanyag | 10,6:1 / ólommentes RON 95 | |
Szelepvezérlés | két felülfekvő vezérműtengely (DOHC) | |
Szelepek száma hengerenként | 4 | |
Szívó- / kipufogószelepek átmérője | mm | 33,5/27,2 |
Fojtószelep átmérője | mm | 42 |
Keverékképzés | BMS-E2 | |
Kipufogógáz-tisztítás | Szabályozott, hármashatású katalizátor | |
Elektromos rendszer | ||
Generátor | W | 330 |
Akkumulátor | V / Ah | 12 / 8 |
Fényszóró | W | H4 halogén 12 V, 55 W |
Önindító | kW | 0,5 |
Erőátvitel – sebességváltó | ||
Tengelykapcsoló | Többtárcsás, olajfürdős | |
Sebességváltó | Körmös kapcsolású, hatfokozatú | |
Primer áttétel | 3,083 | |
Fokozatok áttételei | I. | 3,000 |
II. | 2,063 | |
III. | 1,588 | |
IV. | 1,286 | |
V. | 1,095 | |
VI. | 0,955 | |
Hajtás | O-gyűrűs lánc | |
Futómű | ||
Váz felépítése | Acél térhálós csőváz, csavarkötéssel rögzített hátsó segédváz |
|
Első futómű | Fordított teleszkópvilla, átmérő: 41 mm | |
Hátsó futómű | Alumínium lengővilla közvetlen bekötésű rugóstaggal | |
Rugóút elöl / hátul | mm | 180 / 180 |
Utánfutás | mm | 98 |
Tengelytáv | mm | 1420 |
Kormányagy-szög | ° | 63,3 |
BMW G 310 GS | ||
Fékek | elöl | Szimpla tárcsafék, átmérő: 300 mm |
hátul | Szimpla tárcsafék, átmérő: 240 mm | |
Blokkolásgátló berendezés (ABS) | BMW Motorrad ABS | |
Keréktárcsák | Öntött könnyűfém | |
elöl | 2,5 x 19” | |
hátul | 4,0 x 17” | |
Gumiabroncsok | elöl | 110/80 R 19 |
hátul | 150/70 R 17 | |
Méretek és tömegek | ||
Teljes hosszúság | mm | 2075 |
Teljes szélesség visszapillantó tükrökkel |
mm | 880 |
Ülésmagasság | mm | 835 |
Menetkész saját tömeg (DIN) | kg | 169,5 |
Megengedett össztömeg | kg | 345 |
Üzemanyagtartály térfogata | l | 11 |
Üzemanyag-fogyasztás és menetteljesítmények | ||
Üzemanyag-fogyasztás (WMTC) | l/100 km | 3,33 |
Legnagyobb sebesség | km/h | 143 |
forrás: BMW