Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra

In auto, hír

A BMW Motorrad szerint a GS egy ígéret – egy ígéret a tökéletes működésre, a megbízhatóságra és a robusztusságra. A G 310 GS átemeli ezeket a tulajdonságokat az 500 köbcentiméter alatti szegmensbe és a saját jellegzetes, kiforrott formában foglalja magába őket.

 

A G 310 GS egy valódi GS: modern motorkerékpár, a kategóriájában jelenleg páratlan szintű sokoldalúsággal. Fürge és agilis a városi forgalomban, könnyed terepen pedig felettébb magabiztos. Mindez tökéletes társsá teszi a mindennapi kalandokra. Rendkívül kompakt, ugyanakkor kényelmes, szegmensén belül pedig a motorozás teljesen új világát tárja fel a GS. Pontosan ez a sokoldatúság teszi egyedivé a G 310 GS-t az 500 köbcentiméteres alatti szegmensben.

p90241845_highres_bmw-motorrad-g-310-g

Tipikus GS dizájn

A BMW G 310 GS már első pillantásra igazi GS. Karakteres, magas első sárvédőjével, megnyerő sziluettjével és rövid, magas farával a BMW G 310 GS a nagy GS testvérmodell klasszikus elemeit vonultatja fel. Kompakt arányai és rövid tengelytávja, 19”-os első kereke és megnövelt rugóútja tipikus egyenes üléspozíciót eredményez, továbbá agilitást és fürgeséget szavatol.

 

Otthon érzi magát a világ útjain

A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS-t is a világpiacra tervezték. Különböző minőségű üzemanyagoknak és emissziós követelményeknek, valamint helyi szabályoknak felel meg. Otthon érzi magát a világ útjain és a BMW márkától megszokott prémium-érzést hozza el az 500 köbcentiméter alatti kategóriába.

 

p90241862_highres_bmw-motorrad-g-310-g

Innovatív egyhengeres motor a dinamikus motorozási élmény és a széles körű használhatóság érdekében

A BMW G 310 GS szíve a G 310 R-ből ismert 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. A 313 köbcentiméter hengerűrtartalom a 80 milliméteres furatátmérő és a 62,1 milliméteres lökethossz eredménye.

 

Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej, ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár DIN szerint mindössze 169,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G 310 GS egy igazán dinamikus partner.

 

Tökéletesen megtervezett BMW GS ergonómia a pihentető és élvezetes motorozásért közúton és terepen egyaránt

Az új G 310 GS pihentető üléspozíciót szavatol, így gondtalan motorozási élményt biztosít közúton, továbbá az erdei túrákon és murvás utakon egyaránt. Amint az minden BMW motorkerékpárra jellemző, a kapcsolók és kezelőszervek egyszerűen és biztonságosan kezelhetőek. Kimagasló figyelmet fordítottak a könnyű és biztonságos kezelésre, figyelembe véve a legkülönfélébb motorosok anatómiáját.

p90241852_highres_bmw-motorrad-g-310-g

Merev acél csőváz, fordított első teleszkópvilla és hosszú lengővilla a nagyfokú stabilitás, a precíz irányíthatóság és a jó kezelhetőség érdekében

Felfüggesztés tekintetében az új G 310 GS hasonlít a G 310 R roadster-hez, így egy nagy torziós merevségű, robusztus térhálós acél csővázra épül, amelyre csavarozott hátsó váznyúlványt szerelnek. Megfelelő merevsége kiváló alapot biztosít a nagyfokú stabilitásnak és a precíz irányíthatóságnak. A kerekek irányítását elöl masszív fordított teleszkópvilla, míg hátul egy alumínium lengővilla végzi, amelyhez közvetlenül rögzítik a rugóstagot.

p90241860_highres_bmw-motorrad-g-310-g

Erőteljes fékrendszer, blokkolásgátló szériafelszerelésként és multifunkciós műszeregység

A BMW Motorrad összes többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G 310 GS szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót (ABS). E típus esetében az erőteljes fékrendszert kétcsatornás ABS rendszerrel kombinálták, amely könnyed terepezés esetén kényelmesen, egyetlen gombnyomással kikapcsolgató.

p90241864_highres_bmw-motorrad-g-310-g

A G 310 GS műszeregysége egy nagyméretű, optimálisan leolvasható és számos különböző információt nyújtó folyadékkristályos kijelzővel rendelkezik.

 

Igazi BMW

A G 310 R-hez hasonlóan a G 310 GS is mindent képvisel, ami a BMW-re jellemző: progresszivitás, kiemelkedő minőség és természetesen hosszú távú motorozási élmény. Kiváló minőségű alkatrészek összessége teszik igazi mindenessé. A G 310 GS az 500 köbcentiméter alatti GS, amely világszerte megnyitja az utat a BMW Motorrad prémium világába. 

 

  1. Műszaki adatok
    BMW G 310 GS
Motor    
Hengerűrtartalom cm3 313
Furat/löket mm 80/62,1
Legnagyobb teljesítmény kW / LE 25/34
fordulatszámnál min–1 9500
Legnagyobb forgatónyomaték Nm 28
fordulatszámnál min–1 7500
Konstrukció   Folyadékhűtéses egyhengeres motor
Sűrítési arány / üzemanyag   10,6:1 / ólommentes RON 95
Szelepvezérlés   két felülfekvő vezérműtengely (DOHC)
Szelepek száma hengerenként   4
Szívó- / kipufogószelepek átmérője mm 33,5/27,2
Fojtószelep átmérője mm 42
Keverékképzés   BMS-E2
Kipufogógáz-tisztítás                Szabályozott, hármashatású katalizátor
     
Elektromos rendszer    
Generátor W 330
Akkumulátor V / Ah 12 / 8
Fényszóró W H4 halogén 12 V, 55 W
Önindító kW 0,5
     
Erőátvitel – sebességváltó    
Tengelykapcsoló   Többtárcsás, olajfürdős
Sebességváltó   Körmös kapcsolású, hatfokozatú
Primer áttétel   3,083
Fokozatok áttételei I. 3,000
  II. 2,063
  III. 1,588
  IV. 1,286
  V. 1,095
  VI. 0,955
Hajtás   O-gyűrűs lánc
     
Futómű    
Váz felépítése   Acél térhálós csőváz,
csavarkötéssel rögzített hátsó segédváz
Első futómű   Fordított teleszkópvilla, átmérő: 41 mm
Hátsó futómű   Alumínium lengővilla közvetlen bekötésű rugóstaggal
Rugóút elöl / hátul mm 180 / 180
Utánfutás mm 98
Tengelytáv mm 1420
Kormányagy-szög ° 63,3

 

    BMW G 310 GS
Fékek elöl Szimpla tárcsafék, átmérő: 300 mm
  hátul Szimpla tárcsafék, átmérő: 240 mm
Blokkolásgátló berendezés (ABS)   BMW Motorrad ABS
Keréktárcsák   Öntött könnyűfém
  elöl 2,5 x 19”
  hátul 4,0 x 17”
Gumiabroncsok elöl 110/80 R 19
  hátul 150/70 R 17
     
Méretek és tömegek    
Teljes hosszúság mm 2075
Teljes szélesség
visszapillantó tükrökkel
mm 880
Ülésmagasság mm 835
Menetkész saját tömeg (DIN) kg 169,5
Megengedett össztömeg kg 345
Üzemanyagtartály térfogata l 11
   
Üzemanyag-fogyasztás és menetteljesítmények    
Üzemanyag-fogyasztás (WMTC) l/100 km 3,33
Legnagyobb sebesség km/h 143

forrás: BMW

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...