2017 márciusában kerül a szalonokba az új Mercedes-AMG E63 4MATIC+ és Mercedes-AMG S E63 4MATIC+, mely modelleket az idén novemberben csodálhatott meg a nagyközönség a Los Angelesi autókiállításon. A Mercedes-AMG beletette az E osztályba a 4.0 literes V8-as, dupla turbós motorját, így valóban ez lett a valaha gyártott legerősebb E Merci. E osztályban 612 lóerő még nem volt.
Egészen pontosan a Mercedes-AMG E63 4MATIC+ 571 lóerőt ad le 5750 és 6500 –as fordulat között és 750 Nm-t 2250 – 5000 fordulat között. Az S pedig 612 lóerőt passzíroz az aszfaltra ugyanazon a fordulat tartományon, és brutális 850 Nm-t 2500 – 4500 –as fordulat között.
Az S gyorsulása 3,4 másodperc százra (a másik 3,5 másodperc) , amiben segít az AMG Performance 4MATIC+ összkerék hajtás és az AMG SPEEDSHIFT MCT kilenc sebességes váltó is. Itt van még drift mód is, ami biztos sok tulajnak fog örömöt szerezni. Az AMG Performance 4MATIC+ variálható összekerék hajtás rendszer folyamatosan vizsgálja az autó viselkedését és annak megfelelően osztja el a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, így téve lehetővé a legbiztonságosabb autózást, illetve tolva ki a kanyarsebességeket a fizika határára. A Drift mód a „Race” program segítségével aktiválható, ami csak a hátsó kerekekre teszi a hajtást és teljesen kikapcsolja az ESP-t, a váltó pedig manuálisan kapcsolható a kormány mögötti fülekkel. Megemlítendő még a E 63 4MATIC+ -ban a mechanikus diffizár, ami sokat tesz egy sportos kocsi használati értékéhez. Az S-ben elektronikusan vezérelt diffizár van, bár azt írja a gyártó, hogy nem használja a féket.
A kormánymű változó geometriáju, ami kis sebességnél kisebb fordítást igényel, míg nagyobb tempónál nagyobb mozdulatra van szükség. Az S fékei elől 6 dugattyús 390X36 mm féktárcsákkal, hátul és 360X24 mm-e féktárcsák egy dugattyús féknyereggel. Az E 63 4MATIC+ féktárcsája elől 360X36 mm-es. Opcionálisan rendelhető az AMG Carbon kerámia fék rendszer elől 402X39mm, hátul pedig 360X32 mm –es tárcsákkal.
A köridők hajszolását teheti még élvezetesebbé az AMG Track Pace applikáció, aminek segítségével pályázásainkat oszthatjuk meg Facebook, Vimeo, YouTube vagy the AMG Private Lounge keretein belül. Az iPhone app akár GoPro kamerához is csatlakoztatható.
Az autó súlya 1880 kg, ami miatt könnyűnek nem nevezhetjük, de a remek futómű biztos agilissá teszi. Az AMG sport futómű egyébként az AIR BODY Control-on alapszik, így a kemény hangolás mellett kényelmes autókázásra is alkalmas. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-nál, de az AMG Driver’s package-el ez feltolható akár 300 km/h-ra. Az autó próbál gazdaságos is lenni, amit többek között henger lekapcsolással ér el. Érdekes dolog, hogy egy 600 lóerő fölötti autónál is szempont lehet a takarékosság, de úgy látszik, ha van néhány ilyen extra, jobban alszik a tulaj. Bár az is igaz, hogy az EU által megszabott környezetvédelmi normákat így könnyebben tudja tartani a gyártó.
A videót elnézve azt gondolom, azért ez a Merci nem a pályán érzi magát a legjobban, inkább egy brutális erejű utazó autó, ami a szerpentinen sem jön zavarba. Viszont a vonalai magával ragadóak. Ez az, amit a Mercedes nagyon tud, egyszerre ötvözi az eleganciát és a sportosságot, dinamizmust. Picit lapítottak rajta, kicsit terjeszkedik horizontálisan, ezért tűnik még sportosabbnak. A motorháztetőn is megjelent egy komoly dudorodás, kell is a plusz hely a V8-nak és a turbóknak. Ez tipikusan olyan autó, aminek nem kell nyomni a gázt, nem kell bizonyítania. Egy ilyenben az ember nagyvonalú, hisz úgyis mindenki tudja, nincs ellenfél. Persze mindennél van erősebb, de itt ez a halmaz már jóval kisebb.
Sajnos nekem az autó hangja nem tetszik annyira, bár lehet hogy élőben sokkal jobb, mint videón. Kicsit hiányzik a V8-as gurgulázása, bár biztos lesz olyan kipufogó szett, amivel ez javítható.