Az Aston Martin 1956-ban kezdett el foglalkozni a DB4-el olyan kulcsszereplőkkel, mint John Wyer, Harold Beach kasztni tervező és Tadek Marek, aki a motorért volt felelős. A négy üléses kasztnit a Carrozzeria Touring of Milan stúdió tervezte felhasználva ’Superleggera’ konstrukciós metódusukat.
Tadek Marek egy 3.7 literes sorhatos, duplavezérműtengelyes motort tervezett, ami 240 lóerőt tudott 5000-es fordulaton. Ehhez manuális 4 sebességes váltó kapcsolódott opcionálisan overdrive-al, vagy 3 sebességes Borg-Warner automata. Az 1308 kg-os autó 9 másodperc alatt érte el a 60 mph-et (96 km/h) és 140 mph ( 224 km/h) volt a végsebessége. A fogyasztása 16 liter körül alakult.
Az autót az 1958-as Londoni Autókiállításon mutatták be. Ez volt az első széria autó, ami a 0-100 mph-et 30 másodpercen belül érte el. Ehhez csak 21 másodpercre volt szüksége. Igazándiból ez a modell volt az, ami ismét beemlete a gyártót a szupersportkocsi ringben zajló küzdelembe.
A gyönyörű kabrió 1961-ben mutatkozott be szintén Londonban. Egy új DB4-ért akkoriban 3,976 fontot kértek, a kabrió pedig 4,194 fontot kóstált. Nemrégiben egy DB4 GT 1.650.000 $ körüli áron cserélt gazdát, ami közel fél milliárd forintnak felel meg.
A DB4 GT egy speciális, könnyített és erősebb változat volt, amit 1959-ben mutattak be. A motor – ami már 3,8 literrel is elérhető volt – két gyertyát kapott hengerenként, és három kéttorkú Weber karburátort. A teljesítménye így 302 lóerő lett, amire még ma is csettint az ember a nyelvével. A végsebesség itt már 243 km/h, a gyorsulás pedig 6,1 másodperc 100km/h –ig.
75 GT készült gyári kasztnival, 19-et pedig a Zagato módosított.
A DB4-et 1958 és 1963 között forgalmazta az Aston Martin. Egy ilyen DB4 GT-ről forgatott egy nagyon kellemes filmet a Petrolicious. Tekintsék meg:
Forrás: Aston Martin és Wikipedia