2017-ben is összefirkálnak egy húszmilliós autót?

In auto, hír, jótékonyság

A Guns’N Roses virágai is, Arany János versei is díszíthetik majd az új autót

 

    2017-ben jön például a BMW 3-as riválisa, az új Jaguar XE.  Az egyik angolnyelvű szaklap szerint ebben az autóban meg lesz a „wow-faktor”, amely sokat segít abban, hogy a fiatalabb korosztály is  felfedezze magának az angol márkát. Itthon minden bizonnyal újabb kreatív és karitatív akciókkal próbálják majd népszerűsíteni a vadmacskát. Ugyanúgy, mint 2016-ban. Tavaly számos olyan eseményről olvashattunk, amelyek nem szokványos módon próbálták bemutatni a márkát. Kapott egy Jaguart például egy 12 éves kárpátaljai kislány, Magyarország legjobb vitorlázója,  az ország egyik legcsinosabb színésznője, de Süsü és egy mesebeli fantom, Füred kapitány is tesztelte  az autót.

    A világhírű sportolók, színészek, zenészek gyakorta kapnak olyan járművet, amellyel a gyártók megpróbálják megkönnyíteni a sztárok utazását. Ők viszont fellépéseiken, mérkőzéseiken is népszerűsítik a szponzor legújabb típusát. David Beckham és híres felesége, Victoria, valamint Lionel Messi is kapott már autót a Jaguartól. Az elmúlt két évben sok magyar közszereplőről is kiderült, az ő szívüket is megdobbantotta már az angol vadmacska. Tavaly nyár óta több mint száz olyan cikk, blogbejegyzés, facebook-poszt jelent meg a magyar médiában, amelyek arról tudósítanak, milyen magyar hírességek vezetnek Jaguart.

    Legutóbb Pikali Gerda színésznő tesztelhette a Jaguar egyik példányát. Kapott egy 30 millió Ft értékű autót a Virtuózok című tehetségkutató műsor egyik felfedezettje, a 12 éves Holozsai Eszter is. Igaz, ezt nem ő vezeti, hanem édesapja. Ennek köszönhetően 15-20 városban is feltűnik a gyönyörű jármű, olyan helyeken, ahová a műértő közönség is jár. A kocsi egyébként nagy segítség számukra, hiszen a 12 éves kislánynak és családjának gyakorta ukrajnai otthonából, úttalan utakon kell megközelítenie a koncertek helyszíneit.

    Nem csak a komolyzene, de a könnyedebb műfajú X-faktor mentorai mellett is feltűnt már egy-egy jármű. De a Jaguar F-pace egy-egy példánya rendszeresen látható volt a meglehetősen felkapott Balatonfüred kikötőiben és múzeumaiban is. Legutóbb egy Vasarely-kiállítás megnyitóján mutatkozott be a presztízs-autómárka.

    A Balaton körül van még egy feltűnő Jaguar. Nem is akárki vezeti, hanem Litkey Farkas, aki ha vitorlázásról van szó, mindent visz. Ő a balatoni Kékszalag verseny tizenkétszeres győztese, négyszer nyerte a Balatonkerülő szóló versenyt. A Soling hajóosztály világbajnoka, sokszoros magyar bajnok, olimpikon. Ha az ő igényeihez illik a Jaguar, az vonzó lehet másoknak is – gondolhatták az akció kitalálói.

    Vigyázat, a csúcsragadozó Jaguar a kisebb gyerekekre is vadászik! 2016-ban nem volt ritka, hogy Süsü vezette az egyik autót. Az „egyfejű” szülőatyjáról elnevezett Csukás István Színház produkciói körül tűnt fel a márka. Az akció szervezői szerint már gyerekkorban ki lehet alakítani a márkahűséget, nem beszélve arról, hogy anyu és apu bármikor lecserélheti autóját.

    Az utcai marketingben használt autócsodák egyébként nem csak üzleti célt szolgálnak. Gyakorta kapcsolódik be a márka jótékonysági akciókba is. A többek között a Jaguar és Land Rover modelleket forgalmazó Auto Palace Kft. rendszeresen segíti a Lári-Fári Alapítványt. Emellett egy furcsa fantomot is támogatnak: Füred kapitányt, aki csak a közösségi oldalakon létezik. A turisztikai és PR-szakemberek által kitalált mesehős gyakorta hoz-visz gyerekeket luxusautókkal a Balaton partjára. Olyanokat, akik még sosem jártak ott. A balatoni mesehősnek volt munkája bőven. Kutatások szerint kétmillió honfitársunk sosem látta a magyar tengert.

    Füred kapitány  decemberben az ország legnagyobb karitatív akciójával, a Mikulásgyárral is együttműködött. A Jaguar budaörsi autószalonjában kétmillió Ft értékű adományt gyűjtöttek össze, amit be is szállítottak a Mikulás gyárába. Az autót egy Star Wars klón vezette, aki  gyerekeket is vitt a Zsivány Egyes bemutatójára.

 

    A kampány szervezői tavaszra és nyárra is terveznek újabb akciókat. Igy például újabb járművet szeretnének „összefirkálni”. Még 2015-ben, egy 18 millió Ft értékű Range Rovert dekoráltak Picasso motívumaival, így reklámozták a művész balatonfüredi kiállítását, amely a kreatív kommunikációs megoldásnak is köszönhetően rekordszámú látogatót vonzott Füredre. 2017-ben egy Jaguart festene meg a Gorilla Marketing csapata. Ha minden igaz, akkor a Guns’N Roses zenekar rózsái kerülnek majd az autó oldalára, amellyel az amerikai együttes bécsi koncertjét is szeretnék  népszerűsíteni, de a tervek között szerepel egy olyan autó is, amely az új Baywatch című filmet reklámozná a balatoni mozik környékén. A csapat komolyabb témákat is szeretne az „art-tuning” eszközeivel reflektorfénybe állítani. 2017-ben lesz 200 éve, hogy megszületett Arany János, akinek költeményeit fogják egy  autó karosszériáján népszerűsíteni. Az ötlet nem új, az USA-ban gyakorta dekorálják versekkel az autókat. A legutóbbi akcióról még a CNN is tudósított.

    A magyar szervezők azt remélik, hogy az autók bekerülnek majd a hazai sajtó látóterébe is, amelynek köszönhetően az autók népszerűsítése mellett, kedvet tudnak csinálni az olvasáshoz, a színház és koncertek látogatásához.

 

Forrás: Pápista Soma

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...