A németek is választottak: 2017 legjobb autója

In auto, hír

A What Car brit autós újság után most a német Auto Motor und Sport magazin is kiválasztotta az év legjobb autóit, 11 kategóriában. A szakértő zsűri mellett a magazin előfizetőit is bevonták a szavazásba, akik között a végén 250 ezer euro értékben 5 álomautót is kisorsoltak. Sajnos a szavazás lezárult, így a nyereményekről nekünk le kell mondanunk, de nézzük inkább, hogy milyen eredmények születtek. Azt még megjegyezném, hogy tekintve, hogy német lapról van szó a túlzott lojalitást elkerülve két mezőnyt indítottak minden kategóriában. Egy német, illetve egy külföldi autókból álló mezőnyt. A 2*11 kategóriában összesen 378 modell versenyzett, 123 719 szavazatot adtak le és az eredmény ezek alapján lett összesítve.

Mini autó kategóriában a német mezőnyben egy hajszállal előzte meg a VolksWagen Up a rivális Opel Adam-ot. A kategóriában harmadik, és így a legjobb import mini autó címet pedig a Fiat 500 pici ikertestvére, az Abarth 595/695 nyerte, a Skoda Citigo-t megelőzve.

Kisautó kategóriában az Audi A1 vitte a pálmát, maga mögé szorítva a testvérautóját a VolksWagen Polo-t és a BMW i3-ast, míg a külföldiek közül a brit Mini győzött, mögötte másodikként a Skoda Fabia, harmadik helyre pedig az Alfa Romeo Mito került.

A sedánok közül első helyre az Audi A3-at szavazta be a közönség, ismét egy VolksWagen-t, (most a Golf-ot) megelőzve, harmadiknak pedig a 2-es BMW Coupe-t választották. A legjobb külföldi kocsi pedig a szintén VW-konszern Skoda Octavia lett.

Középkategóriában a Mercedes C osztály lett a győztes, amit az Audi A4, majd a 3-as és 4-es BMW követett. Legjobb importautónak pedig az Alfa Romeo Giulia-t választották, amely szorosan megelőzte a Jaguar XE-t és a Skoda Superb-et.

A legjobb német felsőosztályú autó a Mercedes-E osztály lett, míg itt a briteknél az év autója díjat megnyerő 5-ös BMW csak második lett. Harmadiknak az A6-os Audit választották, míg a legjobb külföldi autó a kategóriában a Volvo S90 lett.

Mikrobusz kategóriában a VolksWagen Multivan lett a befutó, a Mercedes V-osztály előtt, a külföldiek közül pedig a Renault Espace let a nyerő.

Luxus kategóriában a Porsche Panamera lett az abszolút győztes, bár csak kicsivel előzte meg a 7es BMW-t és a Mercedes S osztály Coupe-t. Míg a legjobb külföldi luxusautó az elektromos Tesla S lett.

Sportkocsik közül is a Porsche vitte a pálmát, a 911-es modellel, szoros versenyben győzte le az Audi R8-at és a BMW i8-at. Idegenben pedig az Aston Martin Vanquish nyert, leelőzve a Ferrari 488 GTB-t és a Ford Mustangot.

Ki gondolná, de a Cabrio kategóriában is a Porsche 911-et szavazták be az első helyre, míg, a legjobb külföldi autó pedig az új, olcsó és kiváló ár-érték arányú Mazda Mx-5 lett.

Terepjáró kategóriában a VolksWagen Tiguan hozta el a trófeát, mögötte pedig a BMW X1 és az Audi Q2 végzett. A legjobb nem német SUV pedig a Range Rover Evoque lett, kicsivel megelőzve a Nissan Juke-t és a Kia Soult.

Végül pedig a legutolsó, egyéni kategóriában, a nagy méretű terepjáróknál a Mercedes G győzött. Őt követi az Audi Q7, majd a Porsche Macan, míg a legjobb külföldi terepjáró a Volvo XC90 lett.

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...