A németek is választottak: 2017 legjobb autója

In auto, hír

A What Car brit autós újság után most a német Auto Motor und Sport magazin is kiválasztotta az év legjobb autóit, 11 kategóriában. A szakértő zsűri mellett a magazin előfizetőit is bevonták a szavazásba, akik között a végén 250 ezer euro értékben 5 álomautót is kisorsoltak. Sajnos a szavazás lezárult, így a nyereményekről nekünk le kell mondanunk, de nézzük inkább, hogy milyen eredmények születtek. Azt még megjegyezném, hogy tekintve, hogy német lapról van szó a túlzott lojalitást elkerülve két mezőnyt indítottak minden kategóriában. Egy német, illetve egy külföldi autókból álló mezőnyt. A 2*11 kategóriában összesen 378 modell versenyzett, 123 719 szavazatot adtak le és az eredmény ezek alapján lett összesítve.

Mini autó kategóriában a német mezőnyben egy hajszállal előzte meg a VolksWagen Up a rivális Opel Adam-ot. A kategóriában harmadik, és így a legjobb import mini autó címet pedig a Fiat 500 pici ikertestvére, az Abarth 595/695 nyerte, a Skoda Citigo-t megelőzve.

Kisautó kategóriában az Audi A1 vitte a pálmát, maga mögé szorítva a testvérautóját a VolksWagen Polo-t és a BMW i3-ast, míg a külföldiek közül a brit Mini győzött, mögötte másodikként a Skoda Fabia, harmadik helyre pedig az Alfa Romeo Mito került.

A sedánok közül első helyre az Audi A3-at szavazta be a közönség, ismét egy VolksWagen-t, (most a Golf-ot) megelőzve, harmadiknak pedig a 2-es BMW Coupe-t választották. A legjobb külföldi kocsi pedig a szintén VW-konszern Skoda Octavia lett.

Középkategóriában a Mercedes C osztály lett a győztes, amit az Audi A4, majd a 3-as és 4-es BMW követett. Legjobb importautónak pedig az Alfa Romeo Giulia-t választották, amely szorosan megelőzte a Jaguar XE-t és a Skoda Superb-et.

A legjobb német felsőosztályú autó a Mercedes-E osztály lett, míg itt a briteknél az év autója díjat megnyerő 5-ös BMW csak második lett. Harmadiknak az A6-os Audit választották, míg a legjobb külföldi autó a kategóriában a Volvo S90 lett.

Mikrobusz kategóriában a VolksWagen Multivan lett a befutó, a Mercedes V-osztály előtt, a külföldiek közül pedig a Renault Espace let a nyerő.

Luxus kategóriában a Porsche Panamera lett az abszolút győztes, bár csak kicsivel előzte meg a 7es BMW-t és a Mercedes S osztály Coupe-t. Míg a legjobb külföldi luxusautó az elektromos Tesla S lett.

Sportkocsik közül is a Porsche vitte a pálmát, a 911-es modellel, szoros versenyben győzte le az Audi R8-at és a BMW i8-at. Idegenben pedig az Aston Martin Vanquish nyert, leelőzve a Ferrari 488 GTB-t és a Ford Mustangot.

Ki gondolná, de a Cabrio kategóriában is a Porsche 911-et szavazták be az első helyre, míg, a legjobb külföldi autó pedig az új, olcsó és kiváló ár-érték arányú Mazda Mx-5 lett.

Terepjáró kategóriában a VolksWagen Tiguan hozta el a trófeát, mögötte pedig a BMW X1 és az Audi Q2 végzett. A legjobb nem német SUV pedig a Range Rover Evoque lett, kicsivel megelőzve a Nissan Juke-t és a Kia Soult.

Végül pedig a legutolsó, egyéni kategóriában, a nagy méretű terepjáróknál a Mercedes G győzött. Őt követi az Audi Q7, majd a Porsche Macan, míg a legjobb külföldi terepjáró a Volvo XC90 lett.

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights