Amerikában öt csillagot adott az NHTSA (Nemzeti Autópálya Forgalom Biztonsági Hivatal) a 2017-es Ford F-250 Super Duty Crew Cab 4×2 -nek. A törésteszten az USA-ban a valaha elért legmagasabb eredményt kapta az F-250 a kategóriájában.
A hír szerint az F-szériás nagy teherbírású pickup az egyetlen ebből a szegmensből, ami az NHTSA-tól a legmagasabb biztonsági minősítést elnyerte.
Az autó viselkedését javították a 160 kg-os súlycsökkenéssel – három tonna körüli tömegnél ez nem túl sok – amit nagy szilárdságú aluminiúm ötvözet használatával értek el. Ez jótékonyan befolyásolta a váz merevségét, javítva ezzel az utasvédelmet. További pozítívum még az új utascella, ami 95 %-ban nagyszilárdságú acélból készült, és így 24-szer merevebb a korábbinál. Az F-250-ben van még 360 fokos kamera rendszer, adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztető, amik mind értékes pontokat jelentettek a tesztnél.
Ezt a monstrumot látva azt gondolom, a töréstesztjéhez biztos nagyon fel kellett készülni, hogy ki ne vigye a falat. A Mustang leszereplése után kíváncsi lennék, hogy értékelné az EURO NCAP az F-250-et, márha beférne a teszt helységbe. Egy ilyen vasnál nem csak a gyalogos védelmet kellene osztályozni. Kellene egy új kategória, a szegény kis autóknak. Ide tartozna minden, ami két tonna alatti.
De a képeket elnézve az embernek először nem a törésteszt vagy a sáv elhagyás figyelmeztető jut eszébe. Milyen lehet vajon egy F-250-el egy amerikai hegyes-erdős vidéken araszolni. Elvinni a családot, barátokat kirándulni.
Vagy csak krúzolni egy országúton és lehúzott ablaknál hallgatni a 6.2 V8 duruzsolását. Persze elég meleg időjárási viszonyok között és elég széles országúton.