Nagyot lépet előre az eladási modelljében a brit Hyundai képviselet, ugyanis idén január elejétől elindította az online autóvásárlási lehetőségét, a ClickToBuy-t (magyarul kattints a vásárláshoz). Az oldalt a január 6-ai kezdés óta 92000 látogató böngészte és már 23 autót rendeltek onnan, ami így ezalatt a rövid idő alatt az eddigi januári eladások 7%-a. Az első 2 modellt, pedig január 31-én szállították ki. A Poole városkában élő 65 éves Keith Peile vehette át a vadiúj i10-esét, illetve a Yorkban lakó John Freel a gyönyörű Hyundai Tucson-át.
Azért előnyös az online vásárlás, mert így otthonról, kényelmesen választhatjuk ki a nekünk tetsző modellt, elolvashatjuk a főbb ismérveit, kiválaszthatjuk a szükséges extrákat és anélkül, hogy egy km-t is tettünk volna a hozzánk legközelebbi boltba, amint elkészül az autónk, ki is szállítják. A mai világban rövidesen mindenki hozzászokik az online vásárláshoz, így valószínűleg előbb utóbb minden cégnek be kell vezetni ezt a lehetőséget, hogy versenyben maradjon.
Viszont felmerül az a kérdés is, hogy akkor mi lesz a számtalan autószalonnal, az ott dolgozó, munkatársakkal, eladókkal, hisz, ha fokozatosan nő az online vásárlások száma, akkor egyre kevésbé lesz szükség rájuk, cserébe viszont sokkal több futár szolgáltatóra lesz igény, a rendelések időben történő szállításához. Sok ilyen kérdést vet fel a jövő, amiben most a Hyundai is előrelépett, de azt azért le kell szögeznünk, hogy nem ők az első ilyen cég, aki ezt bevezette. Gondoljunk például a Tesla-ra, ami ezen a téren is a XXI. századi fejlesztések mintapéldája, hisz náluk autót csak online lehet rendelni, a “Tesla szalonokban” pedig csak a futó modellek kiegészítőit lehet kapni.
De Magyarországon is van már ilyen példa, ugyan nem autószalon, de sok online bolt van, ahol kisebb nagyobb elektronikai eszközök, vagy egyéb háztartási kellékek mellett, már autót is lehet rendelni, amit adott időn belül kiszállítanak nekünk.