Új takarékos és dinamikus háromhengeres motor került a Skoda Fabiába

A 1.0 literes, három hengeres kis turbos 6 százalékos fogyasztás csökkenést igér. Két teljesítmény szintet tud, 95 vagy 110 lovas lehet. Az erősebb 80-ról 120-ra 3,9 másoperc alatt gyorsul, ami azért igazán dicséretes. A kis háromhengeres az 1,2-es 4 hengerest váltja. Annál erősebb, nyomatékosabb (175 Nm -> 200 Nm) és takarékosabb, illetve még könnyebb is. A Fabia és a Fabia Combi is három hengerrel érkezik a 2017-es Genfi Autósztalon közönsége elé.

Mindamellet, hogy a kis háromhengeres teljesen új konstrukció, a gyártó a fogyasztás csökkentés és teljesítmény növekedés okakként a következőket jelöli meg: az 1.0 TSI befecskendezési nyomását 250 bárra növelték, csökkentették a belső forgó alkatrészek súlyát illetve terveztek egy még hatékonyabb olajpumpát. Az új motor 10 kg-al könnyebb az 1.2-es elődjénél – ennek oka többek között az aluminium forgattyúsház. Nagyon finom a motor járása és állítólag nagyon sportos a hangja. Ezt elég nehéz elképzelni, de majd meglátjuk, meghalljuk. Az aluminium dugattyúk és hajtókarok tökéletes kiegyensúlyozottságának köszönhetően a motor járása igen finom a három hengeresség ellenére. Sőt még kiegyensúlyozó tengelyre sincs szükség, ami szintén segít a súly és fogyasztás csökkentésben egyaránt.

A 95 lóerős változat nyomatéka  160 Nm és öt sebességes kézi váltó jár hozzá. Az 1.2-eshez képest 3 km/h -val magasabb a végsebessége és 0,3 másodperccel jobb a gyorsulása (10,6 mp 0-100 km/h). A fogyasztás pedig 4,6 literről 4,3 literre csökkent.

A 110 lovas változat alapból hat sebességes kézi váltót kap és 9,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebesség 196 km/h. Ez a motor már kaphat hét sebességes DSG váltót is, amivel még jobb a dinamikája. Kézi váltóval a kombinált fogyasztás 4,4 liter 100 km-en, DSG-vel pedig 4,5 liter.

Verified by MonsterInsights