Miért volt ma még nagyobb dugó az Árpád hídon?

In auto, Budapest, hír, szerelés

              Hazafelé tartottunk a III. kerületből a X. kerület felé, de már a Szentendrei úton araszolásba csapott át békés kocsikázásunk. A többes szám oka a kisfiam, akivel mindig jókat beszélgetünk hazafelé. Alig fél óra alatt elértük az Árpád híd közepét, ahol a szélső sávban egy piros Ford Fiesta pihent vészvillogóval. Az autó aljához pedig egy szép csermely vezetett. Amint elmentem mellettük, megkérdeztem, hogy szükségük van-e segítségre. A közép korú hölgy és úr igennel válaszolt.

               Félreálltam és felmértem a helyzetet. A motor járt, úgyhogy nem egészen értettem, mi történt. Bár a hőtágulási tartályban volt víz, javaslatomra leállították a motort. Az elfolyt víz mennyisége mindenképpen óvatosságra intett. Szerencsére a Fiesta legénységénél volt kötél. Gondoltam, gyorsan felbiggyesszük a vonószemet és már megyünk is. De rá kellett ébrednem, ez nem is olyan egyszerű. Sajnos az autómon a vonószem hátsó foglalatjának menete még nem volt használva. A sötétben nem láttam pontosan, hogy a rozsda vagy a festék az oka, de nem tudtam belekapatni a vonószemet a helyére. Végül is nagy nehezen beleerőltettem, de sajnos csak egy pár fordulatot tudtam tekerni, azt is csak erőkarral. Kockáztatnunk kellet. Ha nem eléggé csavartam be és a húzás közben kipattan a vonószem, az komoly károkat okozhat az amúgy nagyon szép állapotú kis Fordban. A tulaj elmondta, az autó 13 éves és újonnan vették. Most 300.000 km van benne és komoly szervízelésre még nem volt szükség. Családtag ként kezelik az autót. Úgyhogy ha a vonószem kiszakad, akkor a kedves segítőből a kis családtag gonosz tönkre tevője lettem volna.

               Szóval elindultunk, de nagyjából csak alapjáraton csúsztattam a kuplungot. Igazi tojáshéj menet volt. Talán egyszer raktam fel kettesbe. Meredtem figyeltem a tükröt és az elém besoroló nagyon „előzékeny” autós társakat. Nem éreztem a tapintható hálát, hogy épp most húzzuk ki a dugót az Árpád híd forgalmi palackjából. Mikor a Népfürdő utcánál lefordulva pár száz méter után megálltunk – odáig kérték a vontatást – nagy örömmel szereltem le a kötelet, hogy nem történt semmi probléma.

               Hogy mi lett a Fiesta pontos diagnózisa? Ha a kedves tulajdonos pár olvassa a cikket, írja meg kommentben vagy a Facebookon! És ami a tanulság, két igazán kedves embert ismertem meg és ők tényleg nagyon megköszönték a segítséget. Szóval jó dolog segíteni, ettől leszünk autós társak.

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: