Minden év egyik legjobban várt autóseseménye a márciusban megrendezett genfi autókiállítás. Ezen a héten mutatják be a gyártók a legszebb újdonságaikat, technológiai fejlesztéseiket és koncepcióautóikat, azaz, hogy hogyan tervezik a jövőt. A kiállításon természetesen a Volvo is megjelent, Genfben mutatták be az új Volvo XC60-at is.
Ez a prémium kategóriás SUV a megjelenése óta eltelt 9 évben az egyik legnépszerűbb típus lett a kategóriájában, több, mint 1 millió eladott darabbal pedig a svéd cég teljes eladásának 30%-át is ez a modell teszi ki. Éppen ezért lehetnek nagy elvárásaink az új darabbal szemben is, úgyhogy lássuk részletesen is, hogy mit kaptunk.
„Hosszú múltal rendelkezünk a piacon, mely idő alatt mindig a divatos stílus és a modern technológia ötvözte az autóinkat. Ez alól az új XC60 sem lesz kivétel. Ez a tökéletes autó, egy aktív életmódhoz, és egyben reprezentálja azt a jövőt is, ahova cégünk szeretne fejlődni.” mondta Hakan Samuelsson, az Volvo autó csoport elnöke.
Új kényelmi és biztonsági technológiák
Az új XC60 a legbiztonságosabb autó, ami eddig kigördült a gyárból, teli forradalmian új technológiákkal. Pl. a biztonságos utazást az automata vészfékezés mellett kormányzás asszisztensel egészítették ki a megfelelő sávtartásért, a szembőljövő sávban észlelt veszélyhelyzeteket szintén ellenkormányzással korrigálja az autó, illetve a vakfoltban haladó járműre is figyelmeztet az XC60. Erről korábbi cikkünkben írtunk. Továbbá ebben a modellben opcióként akár már sofőr asszisztenst is kérhetünk, mely segítségével 130 km/h-s sebességen belül egy félig önvezető autó tulajdonosának mondhatjuk magunkat.
„Olyan autó építésére törekedtünk, mely minden szükséget maradéktalanul kielégít, kezdve a magabiztos úttartástól, gyönyörű, kényelmes utaskabinon keresztül, a biztonságig, és a megfelelő vezetési élményért. Hatalmas figyelmet fordítottunk arra, hogy megkönnyítsük a vevőink mindennapi életét, tökéletes komfortérzet és minőségi szolgáltatások biztosításával.” tette hozzá Henrik Green a cég minőségért felelős elnöke.
Teljesítmény
A számos fejlesztés mellett természetesen a motor sem a legutolsó. Az legjobb XC60-ba egy díjnyertes T8-as iker hibrid és benzin üzemű motor kerül, 407 lóerővel és 5,3-as gyorsulással, 100 km/h-ra. De a gyengébb modellek sem törpülnek el. Kapható lesz 190 lóerős D4 diesel motorral szerelt változat, 235 lóerős D5 motor PowerPuls technológiával, illetve a benzineseknél a 254 lóerős T5 motor, illetve a 320-as T6-os.
A tekintélyes erő mellett nem hagyhatjuk említés nélkül azt sem, hogy a svéd gyár nagy figyelmet fordít az utasok egészségére is. Ezt új 4 zónás CleanZone klímarendszerrel teszi lehetővé, ami a beáramló levegőből még jobb hatásfokkal szűri ki a káros anyagokat, polleneket, mint elődeiben, így az utas ténylegesen úgy érezheti, hogy a tiszta Sarki skandináv levegőt szívja, akárhol is utazik.
A fedélzeti navigációt, illetve távoli utastámogatást a Sensus rendszer biztosítja, kapunk fedélzeti telefont, illetve a 90es szeriában már alkalmazott okostelefon integrációt is tartalmaz a kocsi.
„Az XC60 egy olyan SUV, amit nem azért terveztünk, hogy lenézhessünk másokat, hanem, hogy vezessünk. A külső formatervezésnél elsődleges szempont a dinamikus haladást lehetővé tevő megfelelő aerodinamika és az időtálló minőség volt. A belső kialakításánál pedig az ergonómikus elrendezés mellett, a szép és minőségi anyaghasználat és a legmodernebb technolóiga alkalmazása volt az irányadó. Így született meg ez a Volvo XC60, igazi skandináv gyakorlat eredményeképp, a vevő minden igényét kielégítve.” fejezte be Thomas Ingenlath a Volvo tervezési osztályvezetője.
A most bemutatott modell a tervek szerint április közepétől lesz kapható, elsőként svédországi autószalonokban.