Öt gyönyörű NSU lesz látható a Techno Classican

In auto, autó kiállítás, Classic, hír, veterán
Öt gyönyörű NSU lesz látható a Techno Classican

      A világ egyik legnagyobb oldtimer autókiállítása Essenben idén április 5 és 9 között kerül megrendezésre, szinte egy időben a szintén nagyon rangos magyar Oldtimer Show-val, ami április 7 és 9 között a Magyar Vasúttörténeti Park területén lesz látható. Az Audi historic részlege jóvoltából öt gyönyörű NSU lesz látható a Techno Classican, Essenben.

Nehéz talpraállás

     A sváb NSU márka úttörő volt a német gazdaság ébredése idején a II. Világháború után. 1955-re a világ legnagyobb motorkerékpár gyártójává vált. 1957-ben pedig – 30 év autós szünet után – az NSU bemutatta az első új modelljét a Frankfurti Autókiállításon, az NSU Prinz-t.

Öt gyönyörű NSU lesz látható a Techno Classican
NSU Prinz (1957).

20 lóerős ékszer

     A kis négy személyes kompaktot egy két hengeres léghűtéses, 583 cm3 -es 20 lóerős motor mozgatta. A széria nagy sikerén felbuzdulva a vállalat két sportosabb modellt is életre hívott. 1964-ben az NSU 1000, 1965-ben az NSU TT került bemutatásra. Mindkét modellt sikerrel használták a motorsportban. Főleg az akkoriban nagyon népszerű hegyi versenyeken voltak eredményesek. 1967-ben bemutatták az addigi legerősebb NSU TT-t a Hockenheimringen: az NSU TTS-t. A 996 cm3-es far motor 70 lóerőt adott le és 700 kg-ot mozgatott, a végsebesség 165 km/h volt. A “Speed kit”-el – ami verseny célokra volt elérhető – 85 lóerőt tudott a gép.

Öt gyönyörű NSU lesz látható a Techno Classican
NSU TTS (1967).

     Idén a Techno Classica-ra az AUDI historic részlege egy 1962-es NSU Prinz 30-at, 1964-es NSU Sport Prinz-et és egy 1970-es NSU 1000 TTS-t hoz el. De vélhetőleg a stand sztárja az NSU Ro 80-lesz. Ebből Essenben egy 1969-es és egy 1977-es példány lesz látható.

Az Év Autója 1967-ben

     Az NSU Ro 80-at a twin-rotoros Wankel motorral 1967-ben mutatták be a Frankfurti Autókiállításon a nagyközönségnek, öt éves fejlesztés időszak lezárulása után. Ugyanebben az évben a Ro 80 lett az első német autó, ami elnyerte az “Év Autója” díjat a nemzetközi zsűritől. A választás oka többek között, hogy az autó új standardot vezetett be úttartás, biztonság, kényelem és teljesítmény területén. Ilyen hamar a Wankel motor problémái még nem jelentkeztek.

    Akkoriban futurisztikusnak számított a lekerekített kasztni. Az NSU Ro 80-at 1967-től 1977-ig gyártották a Neckarsulm-I üzemben. A tíz év alatt 37.406 autó gurult ki a gyárból. A Ro 80 volt a leg avantgardabb NSU modell, de egyben az utolsó is. 1969-ben a Volkswagen AG elindította a vállalat fúzióját az ingolstadti Auto Union GmbH-val, létrehozva így az Audi NSU Auto Union AG-t. 1985—ben pedig már a ma is ismert AUDI AG lett az elnevezés, így ér össze tehát az NSU és az AUDI.

You may also read!

forgalmi engedély

Elmob: bővíteni kellene a forgalmi engedélyt az elektromos járműveket azonosító legfőbb adatokkal

A Magyar Elektromobilitás Egyesület (Elmob) megfontolásra ajánlja az illetékes hatóságnak, hogy a forgalmi engedély adattartalmának legközelebbi felülvizsgálatakor bővítsék az

Read More...
Subaru Solterra

Öt csillagos törésteszt a pofás Subaru Solterra-nak – videóval

A Subaru Solterra európai változata öt csillagos minősítést ér el az Euro NCAP biztonsági tesztjén. Ez a Subaru 10.

Read More...
BMW i7

Gyönyörű fotók a BMW i7-ről műkedvelőknek

A vadonatúj BMW i7-es magyarországi piaci bevezetése alkalmából egy különleges fotósorozat készült az Operában az elektromos luxuslimuzinról, mely a

Read More...