Spanyolországban a Seat, a Ford, a Volvo, a Nissan és a Ssangyong összesen 17 dizel modelljének károsanyag kibocsátását vizsgálták meg a hatóságok. Laboratóriumi körülmények között minden jármű eredménye az előírásoknak megfelelő volt. Viszont közúton, valós körülmények között vizsgálva egyik auto sem teljesítette az előírt normát. A legjobb érték a kívánt 1,8-szerese volt, a legroszabb pedig a határérték 12,6-szerese. Az öt márka közül a Nissan és a Ssangyong teljesített a legrosszabbul.
Az Europapress spanyol hírügynökség közlése szerint a spanyol ipari minisztérium mindkét gyártóval felvette a kapcsolatot, amelyek arra hivatkoztak, hogy az autó biztonsága érdekében a kibocsátást szabályozó berendezések kikapcsolnak bizonyos környezeti hőmérsékleti körülmények között, amely azonban megfelel a szabályoknak.
Az El País című napilap beszámolójában azt írja: a spanyol ipari minisztérium szerint az Európai Bizottságnak tisztáznia kellene az említett berendezések használati feltételeit, a gyártóktól pedig tájékoztatást kér arról, hogy pontosan milyen körülmények között aktiválódnak vagy kapcsolnak ki a készülékek.
A vizsgálat azért is fontos, mert a jövőben azok a modellek kapnak engedélyt, amelyek értékei valós körülmények között mérve is a határéték alattiak.
A spanyol jelentés kitért arra is, hogy a vizsgált típusoknál nem találták nyomát olyan eszköznek, amellyel manipulálhatták a mérési adatokat.
A VW dizel botránya volt az apropó
A vizsgálat, amelyhez hasonlót több uniós tagállamban is végeztek, azt célozta, hogy leleplezzék az emissziós adatokat manipuláló autógyártókat, miután 2015 szeptemberében a Volkswagen elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. Ezzel kapcsolatos hírekről korábban itt és itt írtunk.
Forrás: MTI