A kulcsmomentumban puding volt a Ferrari – F1 Barcelona

In sport
F1 Barcelona

Összegzés, Görbe Tükör & Bulvár

 

Vasárnap rendezték a Forma-1 2017-es szezonjának 5. versenyét. A futam már-már a régi idők izgalmait idézte. Ám a nagy izgalmak közepette, a bajnokság két szereplőssé vált, miközben a két top csapatban elméletileg nincs első és második számú pilóta.

A nézők szempontjából rendkívül jól alakult a szombati időmérő, hiszen a Hamilton – Vettel 1-2 megteremtette a lehetőségét annak, hogy a versenyen végre megmérkőzzön a két klasszis élesben is, anélkül, hogy abba bárki belezavarna.

F1 Barcelona

A rajtot Vettel kapta el jobban és a második kört már több, mint 2 másodperces előnnyel kezdhette meg. A rajt után Bottas egy kicsit meglökte a másik finnt, aki Verstappennek csapódott. A balesetben Raikkonen és a Holland autója is megsérült, így az egyszeres világbajnok és Verstappen egyaránt búcsúzott a versenytől. Az idei év „Takuma Sato-ja”, azaz Felipe Massa, először a rajtnál csapott le. Első áldozata az időmérőn remekelő Alonso volt. A spanyol, bár csodák csodájára a hetedik helyről rajtolhatott, a kakaskodásból rosszul jött ki, így a középmezőny végére esett vissza.

F1 Barcelona

Az első kiállásig stabilan vezetett Vettel. Hamilton 3 másodperc környéki lemaradással követte. A német azonban korábban állt ki friss gumikért, azonban Hamilton még kint maradt. Vettel a kiállás után ontotta a gyorsköröket magából, ám két kör erejére beszorult a hétvégén inkább csak sétakocsikázó Bottas mögé. Az homályos, hogy Bottas a később kicsúcsosodó motorhiba miatt volt esélytelen a győzelemre, vagy ezen a hétvégén egyébként sem volt több benne, de az biztos, hogy Vettel a szenzációs előzése ellenére is túl sok időt töltött a finn mögött, amiből Hamilton profitálhatott.

F1 Barcelona

A versenytáv felén, az első kiállások után Vettel állt az élen, mögötte Hamilton és komolyabb lemaradásban Bottas és Riccardo. A 35. körben Massa és Vandoorne ütközése miatt virtuális safetycar következett. Hamilton ezt kihasználva kiállt másodszor is a boxba. Erre a Ferrari azonnal reagált és a boxba rendelte az egyetlen versenyben lévő autóját. Vettel a pályára visszatérve épp Hamilton mellé érkezett, akit sikerült egy látványos csatában legyőznie. Vettel körökön keresztül maga mögött tudta tartani Hamiltont. Ám az eltérő gumistratégia miatt, (Hamilton ugyanis lágy gumikon volt, Vettel pedig a közepeseket tetette fel) az angol a 44. körben, Vettel szavaival élve „gyorsvonatként” ment el a Ferrari versenyzője mellett. Ekkor nagyjából a verseny táv negyede volt már csupán hátra.

F1 Barcelona

Időközben Bottas is kiesett így az éllovasok és a harmadik helytől lefelé haladók között óriási szakadék tátongott. Ricciardo a harmadik helyen haladva 50 másodperces hátrányban volt. Így felmerült a Ferrarinál a „C-terv”, ami azt takarta, hogy Vettel kiáll újra, ezúttal lágy gumikért. Majd ezen megkergeti Hamilont, aki ha válaszként ismét kiáll, akkor Vettel jó eséllyel átugorja, ha pedig nem áll ki, akkor a végén viseletes gumikkal kellett volna Vettellel csatáznia.

Ebben a kulcsmomentumban azonban túl sokáig vacillált a Ferrari, így végül nem cseréltek kereket. Vélhetően arra számítottak, hogy Hamilton visszalassul a verseny végén, a lágy papucsokon, így Vettel megelőzheti a közepes keverékeken, de ez végül elmaradt. Hamilton kerekei ugyanis jól bírták. Ráadásul a lekörözések során Massa, aki idén a japán stílust képviseli a Forma-1-ben ismét lecsapott. Ezúttal Vettel volt az áldozat, aki elől olyan hatékonyan húzódott félre a lekörözésekor, hogy az a németnek 2 másodpercébe került. Ne felejtsük el, ugyanez történt Szocsiban is, csak akkor Vettel Bottast üldözte az első helyért.

F1 Barcelona

Végül Hamilton ért elsőként a célba, mögötte Vettel majd több, mint egy perces hátrányban Ricciardo, aki amolyan árnyékemberként, teljesen eseménytelen versenyzéssel szerezte meg a dobogó harmadik fokát. Utána üde (rózsaszín) színfoltként a Force India két versenyzője, Perez és Ocon ért célba a negyedik illetve az ötödik helyen. Majd Hülkenberg, Sainz, Wehrlein, Kvjat, Grosjean volt az első tíz.

 

Görbe tükör

 

A futamot látva érthetetlen, hogy a Ferrari miért nem kockáztatott, mikor nem volt veszítenivalójuk. A verseny elején voltak olyanok, akik a nehéz autókkal majdnem fél távig elmentek a lággyal, így nem is lehetett azt teljesen biztosra venni, hogy Hamilton gumijaji annyira elfognak használódni a végére.

Ugyanígy felvetődik a kérdés, hogy mi lesz a két finnel? Hiszen hivatalosan ők nem második számú pilóták, de öt futam után, már olyan lemaradásban vannak, amit nem igazán lehet az eddigi viszonyok mellett ledolgozni.

F1 Barcelona

A Red Bull teljesítménye szintén meglepő volt. Hiszen Barcelonában, ahol azt a McLaren jobb szereplése is mutatta, inkább számít az aerodinamika, mintsem a motorerő. Elég ijesztő, hogy ennyire gyengék voltak. Az persze kérdéses, hogy Verstappen mit tudott volna produkálni, de az minimum furcsa, hogy Ricciardo, majdnem körhátrányba került.

Kellemes meglepetés idén a Force India, akik szép csendben, eddig minden futamon pontot szereztek, és akik lassan harmadik erővé lépnek előre, hacsak a Red Bull nem lép egy jó nagyot előre.

F1 Barcelona

A hétvége nagy feltámadója, Fernando Alonso, végül ugyan csak a 12. helyen ért célba. Azonban az mindenféleképpen bíztató, hogy az időmérőn befért a Q3-ba, és az is, hogy a verseny hajrájában, ugyan a gumielőnynek is köszönhetően, de elment a két Williams Mercedes mellett, amikben azért csak Mercedes motor van.

A hétvégén örülhetett a Sauber is, hiszen Wehrlein pontot szerzett. Ami ugyan nem tűnik nagy teljesítménynek, de az év végi elszámolásnál sok-sok eurót vagy dollárt ér.

F1 Barcelona

Bulvár

Kimi Raikkonen másfél évtized után lebukott. Miután a versenyből kiesett, az óriáskivetítők egy Ferrari pólóban síró kisfiút kezdtek el mutatni. A fiúcskára többször visszatért az élőkép a futam során. Bár Vettel látványos előzése megvigasztalta valamelyest a fiút. Végül a Finn egy meglepő gesztussal az egyik VIP helyiségben látta vendégül őt és az anyukáját, ahol még a sapkáját is a lelkes szurkolónak ajándékozta.

Hamilton pedig meglepően kifáradt a futam során. Már a verseny közben hallható volt a rádió beszélgetések során, hogy nagyon ki volt, amit igazolt a futam utáni díjátadó és interjú is. Kérdéses persze, hogy Hamilton problémáját az okozta, hogy idén nincs személyi edzője, vagy inkább az, hogy bizony apait-anyait bele kellett adnia a győzelembe.

F1 Barcelona

Összességében egy rendkívül érdekes futamot láthatott az, aki a tv-ben vagy élőben megtekintette a hétvégi Spanyol nagydíjat. A két éllovas győzelmek és nagyjából pontok tekintetében is fej-fej, illetve kerék a kerék mellett áll. Kíváncsian várjuk a folytatást. Ezúttal nem lesz a mezőnynek „szabad” a hétvégéje, ugyanis már a héten Monacoba látogat a mezőny. Kivéve persze Fernando Alonsot, aki az Indy500-ra hivatalos.

You may also read!

KIA EV9

A KIA új zászlóshajója, a letaglózó EV9

A héten mutatkozott be a KIA EV9, a márka új teljesen elektromos zászlóshajója. A dizájnt nagyon érzik mostanában a

Read More...
üzemanyag ár

Péntektől csökken a gázolaj, drágul a benzin nagyker ára

Pénteken újabb üzemanyagár változás jön, hasonlóan ellentétes irányú, mint a mai napra bejelentett.  A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal

Read More...
rali szimulátor bajnokság

340 elrajtolt versenyző az idei első rali szimulátor bajnoki futamon

Negyedik szezonját kezdte meg a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship 2023. Ez az a bajnokság, amit a covid

Read More...
Verified by MonsterInsights