A Honda bemutatta a Civic 10. generációjának négy ajtós változatát. A sportos kompakt szedán bemutatását nagyon komoly fejlesztői munka előzte meg. A munkába Észak-Amerikából, Dél-Amerikából, Japánból és Európából vontak be szakembereket. A gyártó szerint ez a valaha gyártott legsportosabb Civic.
A 40 éves múltra építkező modell jelmondata az „autó mindenkinek, autó az egész világnak.”
Külső dizájn
Az új Civic 20 mm-rel alacsonyabb, 46 mm-rel szélesebb és 74 mm-rel hosszabb, mint az elődje. Ennek köszönhetően sportosabb a megjelenése, a légellenállási tényezője pedig a legjobb a kategóriájában. És persze a belső tér is nagyobb. Ennél a Civicnél – úgy látszik – beérett ez a szamuráj karddal kaszabolós dizájn. Már nem túl sok az él, ami bántaná az európai szemet. Látszik, hogy nemzetközi csapat dolgozott a fejlesztésen. Mikor Akashi-san még suhintott volna hármat, Joe és Friedrich lefogták a kezét és adtak neki inkább egy szakét. Így lett jó vágású az új Civic Sedan. Szóval jó a csapatmunka.

A motort és az autó alját befedték és így majdnem sík alulról a kocsi, ennek és a kereknél kialakított különleges aerodinamikai elemeknek köszönhetően 15 százalékot javult a kocsi légellenállása. A külön ehhez a Civikhez kifejlesztett kerekek további 4 % javulást eredményeztek.
Az új platformnak és az anyagválasztásnak köszönhetően az autó 16 kg-mal könnyebb és 52 százalékkal merevebb az elődjénél.
Az üzemanyag tankot áthelyezték, így a padló még mélyebbre tudott kerülni. Illetve a vezető ülés és 35 mm-rel mélyebben van, fokozva a sportosság érzését.
Elől MacPherson futómű és változó áttételű elektromos szervós kormánymű dolgozik. A hátsó multilinkes futómű a kényelmet és sportosságot hivatott egyszerre szolgálni, ebben segít az Agilis Kezelés Asszisztens (AHA) is.
A Honda különleges figyelmet fordított arra, hogy az autó a lehető legcsendesebb legyen, mind a motorok járáskultúrájának, mind a hangszigetelésnek köszönhetően.
Az új 1.5 literes VTEC turbó motor
Az új 1.5-ös turbós motor a 2.0 literes szívó benzines helyére érkezik. A direkt befecskendezős, turbós, elektromos lefújó szelepes, 4 hengeres motor 182 lóerőt ad le 5500-as fordulaton. A maximális 240 Nm nyomaték pedig 1900-as és 5500-as percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. A viszonylag kis turbó előnye, hogy nagyon reszponzív. Ez a motor az új 6 sebességes manuális és CVT automata váltóval lesz elérhető.

Az utastér
Az elődhöz képest nagyobb lett a hely bent és a csomagtér (519 liter) is növekedett a hosszabb tengelytávnak köszönhetően. Az anyaghasználat és a kialakítás is prémium. Az ergonómiailag optimalizált ülések és a rendelhető masszírozó funkció – a vezetőnek és az utasnak is – tovább emelik a komfortot.
Az új Civicet a Honda második generációs Connect infotainmant és connectivity rendszerével szerelték fel. Ez kompatibilis az okostelefonokkal az Apple CarPlay (iOS 8.4-től és iPhone 5-től) és Android Auto-n keresztül.
Az új 7 colos IPS érintőképernyő mögött pedig nagy teljesítményű Nvidia Tegra 3 quad core processor lakik, ami direkt az extrém multitaskingra, webezésre és gyönyörű grafikus megjelenítésre lett kifejlesztve.
A biztonság mindenek felett
Az intelligens sebesség asszisztens automatikusan a legutóbb érzékelt táblán jelzett sebességre gyorsítja vagy lassítja az autót. De van itt még baleset megelőző asszisztens, sávelhagyás figyelmeztető – ami jelez, ha irányjelzés nélkül akarjuk elhagyni a sávunkat, adaptív tempomat és tábla felismerő rendszer. A holttér figyelő figyelmeztet, ha jármű kerül a holtterünkbe, a kereszt forgalom figyelő pedig a kitolatásban segít.
Dinamikus az új Civic Sedan
Az autó az új 1.5-ös turbós motorral és manuális váltóval 8,4 másodperc alatt van százon, a kombinált fogyasztása pedig 5,7 liter a gyártó szerint. Az 1280 kg súlyú autó (CVT váltóval 1307 kg) végsebessége 210 km/h. CVT váltóval a gyorsulása jobb, csak 8,1 másodperc kell százig, de a végsebessége csak 200 km/h.
