Jó vágású az új Civic Sedan – 1.5 literes turbó motorral

In bemutató
Jó vágású az új Civic Sedan

A Honda bemutatta a Civic 10. generációjának négy ajtós változatát. A sportos kompakt szedán bemutatását nagyon komoly fejlesztői munka előzte meg. A munkába Észak-Amerikából, Dél-Amerikából, Japánból és Európából vontak be szakembereket. A gyártó szerint ez a valaha gyártott legsportosabb Civic.

A 40 éves múltra építkező modell jelmondata az „autó mindenkinek, autó az egész világnak.”

Külső dizájn

 

Az új Civic 20 mm-rel alacsonyabb, 46 mm-rel szélesebb és 74 mm-rel hosszabb, mint az elődje. Ennek köszönhetően sportosabb a megjelenése, a légellenállási tényezője pedig a legjobb a kategóriájában.  És persze a belső tér is nagyobb. Ennél a Civicnél – úgy látszik – beérett ez a szamuráj karddal kaszabolós dizájn. Már nem túl sok az él, ami bántaná az európai szemet. Látszik, hogy nemzetközi csapat dolgozott a fejlesztésen. Mikor Akashi-san még suhintott volna hármat, Joe és Friedrich lefogták a kezét és adtak neki inkább egy szakét. Így lett jó vágású az új Civic Sedan. Szóval jó a csapatmunka.

Jó vágású az új Civic Sedan
2017 Honda Civic Sedan

A motort és az autó alját befedték és így majdnem sík alulról a kocsi, ennek és a kereknél kialakított különleges aerodinamikai elemeknek köszönhetően 15 százalékot javult a kocsi légellenállása. A külön ehhez a Civikhez kifejlesztett kerekek további 4 % javulást eredményeztek.

Az új platformnak és az anyagválasztásnak köszönhetően az autó 16 kg-mal könnyebb és 52 százalékkal merevebb az elődjénél.

Az üzemanyag tankot áthelyezték, így a padló még mélyebbre tudott kerülni. Illetve a vezető ülés és 35 mm-rel mélyebben van, fokozva a sportosság érzését.

Elől MacPherson futómű és változó áttételű elektromos szervós kormánymű dolgozik. A hátsó multilinkes futómű a kényelmet és sportosságot hivatott egyszerre szolgálni, ebben segít az Agilis Kezelés Asszisztens (AHA) is.

A Honda különleges figyelmet fordított arra, hogy az autó a lehető legcsendesebb legyen, mind a motorok járáskultúrájának, mind a hangszigetelésnek köszönhetően.

 

Az új 1.5 literes VTEC turbó motor

 

Az új 1.5-ös turbós motor a 2.0 literes szívó benzines helyére érkezik. A direkt befecskendezős, turbós, elektromos lefújó szelepes, 4 hengeres motor 182 lóerőt ad le 5500-as fordulaton. A maximális 240 Nm nyomaték pedig 1900-as és 5500-as percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. A viszonylag kis turbó előnye, hogy nagyon reszponzív. Ez a motor az új 6 sebességes manuális és CVT automata váltóval lesz elérhető.

 

Jó vágású az új Civic Sedan
2017 Honda Civic Sedan

Az utastér

 

Az elődhöz képest nagyobb lett a hely bent és a csomagtér (519 liter) is növekedett a hosszabb tengelytávnak köszönhetően. Az anyaghasználat és a kialakítás is prémium. Az ergonómiailag optimalizált ülések és a rendelhető masszírozó funkció – a vezetőnek és az utasnak is – tovább emelik a komfortot.

 

 

Az új Civicet a Honda második generációs Connect infotainmant és connectivity rendszerével szerelték fel. Ez kompatibilis az okostelefonokkal az Apple CarPlay (iOS 8.4-től és iPhone 5-től) és Android Auto-n keresztül.

Az új 7 colos IPS érintőképernyő mögött pedig nagy teljesítményű Nvidia Tegra 3 quad core processor lakik, ami direkt az extrém multitaskingra, webezésre és gyönyörű grafikus megjelenítésre lett kifejlesztve.

 

A biztonság mindenek felett

 

Az intelligens sebesség asszisztens automatikusan a legutóbb érzékelt táblán jelzett sebességre gyorsítja vagy lassítja az autót. De van itt még baleset megelőző asszisztens, sávelhagyás figyelmeztető – ami jelez, ha irányjelzés nélkül akarjuk elhagyni a sávunkat, adaptív tempomat és tábla felismerő rendszer. A holttér figyelő figyelmeztet, ha jármű kerül a holtterünkbe, a kereszt forgalom figyelő pedig a kitolatásban segít.

 

Dinamikus az új Civic Sedan

 

               Az autó az új 1.5-ös turbós motorral és manuális váltóval 8,4 másodperc alatt van százon, a kombinált fogyasztása pedig 5,7 liter a gyártó szerint. Az 1280 kg súlyú autó (CVT váltóval 1307 kg) végsebessége 210 km/h. CVT váltóval a gyorsulása jobb, csak 8,1 másodperc kell százig, de a végsebessége csak 200 km/h.

Jó vágású az új Civic Sedan
2017 Honda Civic Sedan

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...