Még idén bemutatják az új BMW M5-öt. A 4.4 literes V 8-as motor továbbfejlesztett változata, az M TwinPower Turbo V8-as több, mint 600 lóerőt ad le és 700 Nm feletti a csúcsnyomatéka. Többek között újak a turbófeltöltők, magasabb az üzemanyag-befecskendezési nyomás, intenzívebb a kenés, könnyebb és sportosabb a kipufogórendszer és erőteljesebbek a hűtőkörök. A váltó nyolc sebességes M Steptronic. Ezt a bődületes erőt pedig több módon lehet az aszfaltra szabadítani. Ennek kulcsa az új M xDrive rendszer. Tehát az új BMW M5 összkerékhajtással érkezik.
Szentségtörés vagy még jobb vezetési élmény?
A menetstabilizációs rendszernek (DSC) három állása van: be, ki és M Dinamikus mód. Az xDrive vezérlőegysége pedig lehet állandó összkerékhajtásban (4WD), sportos összkerékhajtásban (4WD Sport) – ilyenkor csak indokolt esetben jut nyomaték az első kerekekre. És lehet csak hátsókerék hajtásban (2WD). Tehát a DSC ki és 2WD a gumifüstölős állás.
Az új M5 gyorsulása kevesebb, mint 3,5 másodperc. Ez az előd 4,3 másodperces sprintjéhez képest nagy ugrás. Elgondolkodtató, hogy vajon az összkerékhajtás miatt mennyivel növekedett az autó súlya? Máshol persze biztosan csökkentettek a tömegen. Az összkerék hajtás mindenképpen javítja a gyorsulást. Az elődhöz képest a 40+ lóerő növekedés talán nem hozhat közel egy másodperces javulást, tehát mindenképpen hasznárá válik az összkerékhajtás az M5-nek. Mindemellett nagyon komoly vezetési élményt ígérnek a gyáriak. És mivel van csak hátsókerekes mód, az engedd el a hajam effektus sem veszett el.