Ma kezdik a Lexus LC gyártását az európai piac részére a Motomachi gyárban. Itt készül az LFA szupersportkocsi is. A japán gyártó azt írja, az itt kialakított gyártó környezetben még nagyobb precizitással és magasabb minőségben készülnek az autók. Tehát ahol eddig 0,0001 mm volt a megengedett hézag, ott 0,00001 lesz ezután?
Emlékeznek a régi viccre? Hogy vizsgálják a szigetelést mondjuk a Lexus gyárban? Teletöltik vízzel az autó utasterét. Ha éjszakára nem folyik ki egy csepp sem, akkor jó a szigetelés.
És hogy vizsgálják mondjuk a … gyárban? Feltöltik az autó utasterét mondjuk rizzsel. Ha nem esik ki egy szem se, akkor jó a szigetelés? És hogy vizsgálják a …. (régen itt a Dacia gyár szerepelt, de ez már tényleg a múlté) gyárban? Bezárnak egy macskát az autóba. Ha reggelre bent marad, akkor jó a szigetelés….
Lexus LC gyártás – cél a tökély
Visszatérve a Lexus gyárához, a végső összeszerelő helységet teljesen fehérré tették, hogy könnyítsék a munkások koncentrációját a feladatra. A gyártó soron van egy üveg falú szakasz, ahol az autó minden porcikáját LED fényben vizsgálják át.
Majd külön górcső alá veszik a kipufogó hangját is, hogy csak néhány részletet emeljek ki. A csapat minden tagja különleges képzésen átesett, több éves tapasztalattal rendelkező szakember. Az LC gyártásában több speciális elemet először az LFA modellnél vezettek be.
Az új LC 2017 augusztusában érkezik az európai szalonokba és két erőforrással lesz elérhető. A V8-as benzines LC 500 10 sebességes automata váltóval, illetve az LC 500h full hybrid pedig a Lexus új Multi Stage Hybrid rendszerével lesz kapható.