Ma mutatják be a Concorso d’Eleganza Villa d’Este gálaestjén a BMW Concept 8 Series-t. A fantasztikus vonalvezetésű luxus kupé valóban illik az elegancia és luxus egyik legnívósabb rendezvényéhez. Az autó kűlsejével egyszerre idézi a BMW 507 kecsességét, a 635 CSI mindent felfaló cápa állkapcsát és mutat a jövőbe, túllépve az i8-ason is.
Ezzel a modellel a BMW új vizekre evez. A belsőről készült képeket elnézve felmerül a kérdés, nem alakulhat-e ki belső konkurencia akár a Rolls-Royce-al is?

Persze a 8-as kupé jóval sportosabb. Az arányai annyira harmonikusak, hogy az ember azt gondolná, nem túl nagy autó. Pedig az alap a 7-es BMW, tehát ez egy nagyon nagy kocsi.
Magával ragadó forma
Az orrész kialakítása szemből agresszív és sportos, köszönhetően az óriási cápa szájnak és a csillogó fogaknak. Ehhez jön még a szűkre húzott szempár illetve az alsó és oldalsó levegőbelépők. A motorháztető dudorodása és az óriási levegőbelépők azonban azt is sejtetik, hogy az orrban valami igencsak oxigén igényes dolog dohog.

Oldalról órákig lehetne csodálni a sziluettett és a részleteket egyaránt. Ilyen SZÉP autót rég látott a világ. Azt mondom, „szép”. És nem „jól néz ki”. Nagyon sok autó néz ki jól. De ez több annál. Ez műalkotás. Ez egy szobor. És nincs rajta olyan, ami csak egy tanulmányon valósítható meg. Ami miatt távoli lehet, az valószínűleg az ára lesz. De ez egy másik szempont. Illetve az oldalsó tükrök rendkívül kicsik. Ez ha csak tükör, és nincs kamera is bele integrálva, akkor elég használhatatlannak tűnik.
Az orrát szimatolva túrja bele a felfalni kiszemelt kilóméterekbe. A tetővonal lágy és dinamikus. A hátsó pici szpolier pedig olyan finom, amit csak komolyzenei művekben élhet át az ember. De azért az első kerék mögötti levegőbelépő és ajtó homorítás férfias, agresszív. A kerekek is műalkotás számba mennek. Kecsesek, modernek és letisztultak.
A hátulján jól megfér a vagány dupla kipufogó, a bumeráng formájú hátsó lámpák és a hatalmas levegőztető nyílások. És mindegyik elem középre mutat, talán így emelve ki a BMW jelet.
Luxus és ékszerek bent
A belső ötvözi a luxust, a sportosságot és az egyszerűséget. Kicsit talán volvos is akart lenni. Mindenesetre itt is a letisztult a legjobb szó. Ami nekem nem igazán tetszik, az a kormány, de ez talán ízlés kérdése.

A váltó és környéke is gyönyörű lett. De másról is árulkodik. Egy elektromos autóban nincs „start/stop” gomb. (Mondjuk kipufogó sem sok…) Dizel alapból kizárva. Tehát van remény, hogy egy komoly benzines motort kap a luxus kupé, esetleg valamilyen elektromotorral (motorokkal) megtoldva.
A 8-as kupé tanulmány végleges verzióját 2018-ra ígéri a gyártó. Az autóról szóló korábbi cikkünket itt olvashatják.