A Rheinischen Post cikke szerint a dízel eddig adóelőnyt élvezett a benzinnel szemben, ezt kívánja most eltörölni a német környezetvédelmi hivatal (Umweltbundesamt).
A szervezet igazgatója, Maria Krautzberger elmondása szerint ugyanis a dízellel autózók jelenleg literenként 18,4 centtel fizetnek kevesebbet, mint a benzinesek. Ez évente 7,8 milliárd euró bevételkiesést jelent a költségvetésnek, ebből 3,5 milliárd csak a dízeles személygépkocsik után. Így az állam gyakorlatilag 1,5 milliárd euróval támogatja évente a dízelautók használatát. Eközben az elektromos autók terjesztésére csak 1 milliárdot szánnak, azt is csak 2020-ig.
Az Umweltbundesamt elnöke hangsúlyozta, hogy a hivatal következetesen törekszik mindenféle „környezetkárosító támogatás” leépítésére, beleértve a dízelüzemanyag adóelőnyét is. Az ilyen támogatásoknak köszönhetően szennyezhetik a dízelautók is a városok levegőjét. Ezzel az autóipar válaszút elé érkezett, mivel számos nagyváros a levegő magas nitrogén-oxid-szennyezése miatt a dízelautók kitiltását vette fontolóra.
Korábbi erőfeszítések:
Jövőre kitiltják Stuttgartból azokat a dízel autókat, amelyek nem felelnek meg a legújabb károsanyag-kibocsátási követelményeknek. A kitiltás nem automatikus, csak akkor valósul meg ha a város levegője erősen szennyezetté válik.
Ez azért érdekes, mert ha Stuttgart annak ellenére kitiltja időszakosan az öregebb dízel autókat az útjairól, hogy a városban van a Daimler központja, amely a világ vezető luxusautó-gyártójaként rengeteg dízel autót értékesít, akkor más városok is követhetik a példáját.
Tavaly év végén egyébként Párizs, Mexikóváros, Madrid és Athén vezetői megállapodtak abban, hogy a következő évtized közepéig megtiltják városukban a gázolajjal hajtott gépjárművek közlekedését. Cserébe ösztönzőket adnak ahhoz, hogy az emberek más közlekedési eszköz mellett döntsenek és elősegítik a kerékpáros és gyalogos közlekedést.
Forrás: privatbankar.hu, portfolio.hu