A németek megvonnák a dízelüzemanyagok adóelőnyét

In hír
németek megvonnák a dízelüzemanyagok adóelőnyét

A Rheinischen Post cikke szerint a dízel eddig adóelőnyt élvezett a benzinnel szemben, ezt kívánja most eltörölni a német környezetvédelmi hivatal (Umweltbundesamt).

A szervezet igazgatója, Maria Krautzberger elmondása szerint ugyanis a dízellel autózók jelenleg literenként 18,4 centtel fizetnek kevesebbet, mint a benzinesek. Ez évente 7,8 milliárd euró bevételkiesést jelent a költségvetésnek, ebből 3,5 milliárd csak a dízeles személygépkocsik után. Így az állam gyakorlatilag 1,5 milliárd euróval támogatja évente a dízelautók használatát. Eközben az elektromos autók terjesztésére csak 1 milliárdot szánnak, azt is csak 2020-ig.

németek megvonnák a dízelüzemanyagok adóelőnyét

Az Umweltbundesamt elnöke hangsúlyozta, hogy a hivatal következetesen törekszik mindenféle “környezetkárosító támogatás” leépítésére, beleértve a dízelüzemanyag adóelőnyét is. Az ilyen támogatásoknak köszönhetően szennyezhetik a dízelautók is a városok levegőjét. Ezzel az autóipar válaszút elé érkezett, mivel számos nagyváros a levegő magas nitrogén-oxid-szennyezése miatt a dízelautók kitiltását vette fontolóra. 

 

Korábbi erőfeszítések:

Jövőre kitiltják Stuttgartból azokat a dízel autókat, amelyek nem felelnek meg a legújabb károsanyag-kibocsátási követelményeknek. A kitiltás nem automatikus, csak akkor valósul meg ha a város levegője erősen szennyezetté válik. 

Ez azért érdekes, mert ha Stuttgart annak ellenére kitiltja időszakosan az öregebb dízel autókat az útjairól, hogy a városban van a Daimler központja, amely a világ vezető luxusautó-gyártójaként rengeteg dízel autót értékesít, akkor más városok is követhetik a példáját.

Tavaly év végén egyébként Párizs, Mexikóváros, Madrid és Athén vezetői megállapodtak abban, hogy a következő évtized közepéig megtiltják városukban a gázolajjal hajtott gépjárművek közlekedését. Cserébe ösztönzőket adnak ahhoz, hogy az emberek más közlekedési eszköz mellett döntsenek és elősegítik a kerékpáros és gyalogos közlekedést.

Forrás: privatbankar.hu, portfolio.hu

Mobile Sliding Menu