2018 márciusától a Honda Civic új 1.6-os dízel motorral is elérhető lesz. Az i-DTEC 1.6 literes dízel motor 120 lóerőt és 300 Nm-t tud.
Az újfajta, valós körülményekhez jobban közelítő WLTP teszt keretében 3,7 literes fogyasztást és 99 g/km CO2 kibocsátást is tudtak produkálni.
Szupertakarékos dízel a Civicbe
A Honda mérnökei nagy hangsúlyt fektettek a hengereken belüli surlódás csökkentésére. Ennek érdekében a dugattyúkat chromium-molybdebnum acél ötvözetből készítették. Az 1,6-os motornál is az eddigi Bosch befecskendező rendszert és kis turbófeltöltőt használnak.
Az új motor az angliai Swindonban fog készülni – aminek nagyon örülnek a Brexit miatt – és elérhető lesz a négy és öt ajtós 10. generációs Civicekben.
2018 közepétől a kilenc sebességes autómata váltó tovább szofisztikálja a Civic konfigurátorok lehetőségeit.
WLTP fogyasztás mérés
A WLTP teszt egyébként elég ígéretesnek tűnik.
WLTP (Worldwise Harmonised Light Vehicle Test Procedure – Világszerte Harmonizált Könnyű Jármű Teszt Eljárás)
Lényege, hogy a teszt átlagsebesség alapján négy szakaszból áll. Van lassú, közepes, gyors és nagyon gyors rész is. Minden szakasz tartalmaz megállásokat, gyorsításokat és lassításokat. Az új autók könnyebb és nehezebb verzióit egyaránt alávetik ennek a tesztnek. Jó lenne, ha ennek kapcsán átalakulna a gyártók által közölt fogyasztási adatok hitelessége, és nem csak egy mosolyt és legyintést hoznának ki a vásárlókból, tesztelőkből.